• Eisa

Varför drömmer jag att sonen håller på att drunkna?

Lägger tråden under ockult eftersom jag är intresserad av ockulta förklaringar.

Jag har drömt flera gånger den senaste tiden att jag eller någon annan glömmer min son i badkaret och jag hittar honom livlös men lyckas alltid återuppliva honom.

Tolkning?

12.34
  • Svar på tråden Varför drömmer jag att sonen håller på att drunkna?
  • lindberg78

Jag fick en dröm tolkad en gång ( handlade om att någon hängde mina hundar i mitt kök).
    Tydligen kunde min dröm betyda att jag var rädd för att bli lämnad ensam ( alltså att alla skulle dö ifrån mig etc).
    Kanske kan vara nåt sånt?

• Eisa
    lindberg78 skrev 2009-04-09 12:16:49 följande:
    Jag fick en dröm tolkad en gång ( handlade om att någon hängde mina hundar i mitt kök).Tydligen kunde min dröm betyda att jag var rädd för att bli lämnad ensam ( alltså att alla skulle dö ifrån mig etc).Kanske kan vara nåt sånt?
    Ja när det gäller sonen så kan det absolut vara nåt sånt. Undrar varför jag drömmer om just drunkna bara... Och att jag trots allt alltid får liv i honom.
    12.34
  • Litetdahl

Fy vilken obehaglig dröm! Av mina erafrenheter kring drömtolkning (är ingift i en släkt med okultintresse) skulle jag först vilja dela upp din dröm i mindre enheter.

Att det först och främst är din son du drömmer om behöver just inte betyda att det är din son som person drömmen handlar om. Sonen kan symbolisera barnet i dig. Kanske en sida av dig som har "barnasinnet" kvar i positiv bemärkelse, eller rent av omogen sida av dig som du kanske innerst inne vill bearbeta.

Drunkning i sig brukar betyda att man har svårt att hantera en situation i livet. Det kan röra sig om ett personligt problem, en relation eller något annat.

• lindberg78
    Eisa skrev 2009-04-09 12:19:02 följande:
    Ja när det gäller sonen så kan det absolut vara nåt sånt. Undrar varför jag drömmer om just drunkna bara... Och att jag trots allt alltid får liv i honom.
    Vatten ska ju tydligen stå för känslor, och tex badrum för rening etc. Är inte säker, utan utgår från vad jag hört och läst)
  • Eisa
    Litetdahl skrev 2009-04-09 12:22:44 följande:
    Fy vilken obehaglig dröm! Av mina erafrenheter kring drömtolkning (är ingift i en släkt med okultintresse) skulle jag först vilja dela upp din dröm i mindre enheter. Att det först och främst är din son du drömmer om behöver just inte betyda att det är din son som person drömmen handlar om. Sonen kan symbolisera barnet i dig. Kanske en sida av dig som har "barnasinnet" kvar i positiv bemärkelse, eller rent av omogen sida av dig som du kanske innerst inne vill bearbeta.Drunkning i sig brukar betyda att man har svårt att hantera en situation i livet. Det kan röra sig om ett personligt problem, en relation eller något annat.
    Omogen sida av mig som jag vill bearbeta, ja faktiskt. Stämmer mycket bra.
    12.34
  • Litetdahl
    Eisa skrev 2009-04-09 12:24:08 följande:
    Omogen sida av mig som jag vill bearbeta, ja faktiskt. Stämmer mycket bra.
    Sedär!
  • lindberg78

läste detta på nätet:

Drunkning: Den som drömmer att han själv eller någon annan drunknar kommer att få tur med det mesta och klara sig helskinnad genom många problem. Har du en hjärtevän betyder drömmen att denna har ett jämnt humör och gärna vill bli gift med dig. För en sjöman förebådar drömmen en lång och mycket givande resa.

Hade varit bra om nån som kan detta hjälpte dig vidare, för nu e jag kluven

• Eisa
    lindberg78 skrev 2009-04-09 12:26:17 följande:
    läste detta på nätet:Drunkning: Den som drömmer att han själv eller någon annan drunknar kommer att få tur med det mesta och klara sig helskinnad genom många problem. Har du en hjärtevän betyder drömmen att denna har ett jämnt humör och gärna vill bli gift med dig. För en sjöman förebådar drömmen en lång och mycket givande resa. Hade varit bra om nån som kan detta hjälpte dig vidare, för nu e jag kluven
    Hahaha nä nån sjöman är jag inte. Men coolt om det betyder tur.

Jag fattar inte hur jag kan vara så dum i huvudet i drömmarna. Jag badar sonen och bara går därifrån för att t.ex svara i telefonen, och glömmer honom. Hur sjukt som helst.
    12.34
Svar på tråden Varför drömmer jag att sonen håller på att drunkna?