• NinniLejon

zonterapi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-10 00:09
    Oj, råkade trycka lite för snabbt på knappen. Tanken var att kolla om någon som har svårt att bli med barn har provat på Zonterapi?

• Svar på tråden zonterapi
  • Knyttelina

Hej!

Jag har bokat tid hos en zonterapeut och ska dit nästa vecka. Vi har försökt få barn i snart 2 år.

Tror inte att jag kommer bli gravid enbart genom att besöka en zonterapeut, men däremot tror jag att min kropp kommer må väldigt bra av det. När jag bokade tiden däremot så sa terapeuten att zonterapi fungerar väldigt bra mot barnlöshet.

• NinniLejon
    Knyttelina skrev 2009-04-10 09:23:19 följande:
    Hej! Jag har bokat tid hos en zonterapeut och ska dit nästa vecka. Vi har försökt få barn i snart 2 år. Tror inte att jag kommer bli gravid enbart genom att besöka en zonterapeut, men däremot tror jag att min kropp kommer må väldigt bra av det. När jag bokade tiden däremot så sa terapeuten att zonterapi fungerar väldigt bra mot barnlöshet.
    Tack för ditt svar! Jag har också hört att det ska vara bra mot barnlöshet, så tänkte prova på det. Jag är absolut öppen för alternativmedecin, och tror kanske detta kan ge en puff till våra fruktlösa försök. Vore spännande om du berättar hur det kändes sen!
  • Kajander

Jag har testat zonterapi. Min ägglossning blev bättre. Jag skaffade en dvd med Zonterapi för hemmabruk på zonterapi.scabbywater.se/ den är jättebra och då kan man göra övningarna hur många gånger som helst med sin partner. Ni kan knåda varandras fötter, för ju mer man gör det desto bättre resultat har jag märkt.

• mammatillMilo

Fungerade inte för mig.har ingen äl men det hjälpte inte med zonterapi.

• P A K

Jag gick till en erkänt duktig zonterapeut som hjälpt många barnlösa. Han gav mig en behandilng men sade direkt att han tyvärr inte kunde hjälpa mig eftersom det inte fanns några fel att rätta till. Sedan berättade han att han kunde hjälpa dem som kom med hormonella rubbningar etc och ev öka det allmänna välmåendet. Mina problem - igenväxta äggledare - var det ju av naturliga själ inte så mycket för honom att göra åt... Han sade att jag kanske var "för friskt" för att min kropp skulle köpa alla behandlingar, den vill egentligen klara av processen på egen hand.

Svar på tråden zonterapi