Inlägg från: Ciccin3 |Visa alla inlägg
  • Ciccin3

Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!

Tänkte att vi ska bli lite härligt nostalgiska... för som vi alla vet var det ju bättre förr.

Saker man kommer ihåg från förr som får en att tänka: ååååå det kommer jag ihåg.

Man kan skriva om allt. Programmen som gick på teve, frisyrerna, kläderna, musiken, maten, bilarna... vad som helst.

Själv är jag född 83 och blir nostalgisk när jag tänker på festis i pyramidform. Fast det hette inte festis då...
    Det kommer mera gick på lördagskvällarna och Lena Philipsson hade trasiga jeans som jag gärna önskade att jag var stor nog att bära.

• Svar på tråden Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!
  • Ciccin3

Hahaha... så sant!

Senast igår pratade jag och sambon om att våra ungar kommer tro att vi ljuger när vi berättar att det inte fanns mobiltelefoner när vi föddes. Och att dom sen var i storlek tegelsten när dom väl kom.

• Ciccin3

Bara en sån sak som Arne på julafton...

• Ciccin3

Ja folien kommer man ju ihåg! För hur många gånger fick man inte folie i munnen när man hungrit hgg in på en kekchoklad! *saknar foliesmaken* ;)

POSTEN!! Förr kunde man gå in på posten och få service! Idag heter det Svensk kassaservice och kostar skjortan bara man säter foten där... vilket man alltid undviker. Tacka vet jag posten med den gula skylten!

Systembolaget hade bara service över disk och igenbommat på lördagar.

• Ciccin3

ÅÅÅ ja har en till!!

Kommer ni ihåg när folk betalade med kort (ja skriver folk eftersom jag var för liten att ha ett eget) dom la kortet i en apparat och drog en grej över så det blev en kopia...

Och ALLA varor hade prislappar och fick slås in för hand i kassappartaerna!

• Ciccin3

Bussbiljetterna var en lapp som dom stack ner i en klippmaskin!

Och barn åkte gratis, mammor med barnvagn åkte också gratis.

Mynttelefoner... finns det sånna idag?

• Ciccin3

Ramunda

Ika i rutan... hon va skitläskig!

• Ciccin3

Björnes Magasin med ORGINAL RÖST!

Och bullen!! ... och som vanligt är det inte tjejen i filmen som har skrivit brevet!

• Ciccin3

linn84
    Ja kär och galen... den låten kan ja fortfarande..

Kär och galen, klockor börjar ringa, och många tuuusen eldar börjar brinna, se en kvinna och en maaan... jaaa nu har dom fått varann! *nynnar*

Det där me stora korten va Lagt kort ligger!

• Ciccin3

linn84

Ja kommer inte ihåg va de hette men Lill-Babs va programledare!

Och sen fanns det ett med Adam Alsing och Agneta Sjödin... tur i kärlek tror ja de hette

• Ciccin3

lurv

Haha, ja då minns vi nog inte riktigt samma saker från våra yngsta år då kanske ;)

SNUNKIST hette det ja!!

Å en sån och en kokt korv fick man alltid när man var på stan!

• Ciccin3

Flourtanten!!

Fast på min tid kom hon inte med äcklig sörja utan med en käft i storlek stor och med en enorm tandborste för att lära alla barnen att borsta tänderna ordentligt!

• Ciccin3

linn84-

PIPPI PELIKAN! Pippi Pelikan flyger över stan da da da da da d a da daaaa!

Och det där progrmmet med Teppas när han trollade bort sig.

Och rädda Joppe, död eller levande!

• Ciccin3

linn84

JA! Napparna, jag var helt galen i dom där fula napparna. Hade en miljard sånna i ett halsband runt halsen.

Manicklar hade v också, små plastbitar som man unde tävla med genom att komma närmast en vägg.

• Ciccin3

HAHAHAHAHAHA!!!

Skrattar högt för mig själv här! Det var innan min tid men jag har en brorsa som är född 1970 och kommer så väl ihåg hur han lappade jeansen och hade tunna skärp och instoppade lacosttröjor.

Hans tjej hade världens pudelfrilla och axelvaddar... skitsnyggt.. hm..

Den där länken har jag precis skickat till honom och den kommer nog uppskattas enormt.

• Ciccin3

Oförglömligt när mamma hade STORA glasögon och världens mest permanentade hår. Till det tupperade hon ju självklart luggen och klädde sig i snygga dräkter med axelvaddar.

Pappa hade muche som gick hela vägen ner till hakan, tajta stentvättade jeans och seglarskor.

Gud va mina föräldrar har vart HOTT! ;)

• Ciccin3

Puffar upp den här tråden och ser om den väcks till liv igen...

Svar på tråden Kommer ni ihåg?? Notsalgitripp för alla!