• mimmi 1

vad har ni för solskydd i ert uterum?

vi kan inte bestämma oss vad vi vill ha för typ av solskydd i vårt uterum...
    det ska ju se fint ut, både från insidan och från utsidan...
    har ni bilder att visa?
    är inne på nån typ av pliseér, eller lameller, eller???
    HJÄLP !!!

• Svar på tråden vad har ni för solskydd i ert uterum?
  • M C

Har du provat att googla på solskydd + bilder?

images.google.se/images&q=solskydd%20%2B%20bilder&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
    Om man skippar de med solskyddsfaktor så fanns där åtmintone 10 bilder på första sidan med lite olika varianter.

Tänkte eftersom du inte fick några svar.

• mimmi 1

tack... men jag har googlat och det enda som verkar vara "inne" är ju lameller....
    och ingen bild finns hur det ser ut i ett uterum heller....

får väl åka till nån butik där man säljer solskydd, och se om dom har lite bild-inspiration där!

• M C

Ja, det är ju ett alternativ.
    Men såg du alla varianter på bilderna? Fanns ju MASSOR!

Segelduk, dra-på-snören, vanliga sådana man drar ner, persoenner...

• Ami84

hmm solskydd.... det enda jag har är dom där tyg persienner eller vad man kallar dom för...

• mimmi 1

ja, vi har plisseér i vardagsrummet, dom är ju superfina... det är ju liksom persienner, men veckade och av textil, och när man drar upp dom blir dom minimala, och syns knappt... finns i olika färgnyanser, men nackdelen är priset

men dom är ju så fina.. man kan välja nivå på dom, och man kan ha dom lite olika lång ner... får se om vi inte ändå väljer sånna...

• mimmi 1

har kollat priser idag... plisseér är billigare än lameller.... lamellerna är ju svindyra.. skulle gå på 9.000 till vårt uterum. medan plisseér kan gå lös på 6.500 ungefär... dyrt det med, men vad gör man?

hade bestämt oss för plisseér vid middan i dag, men nu så vacklar jag igen
    det är ju fint med lameller?? och man kan ju vinkla dom så det inte blir helt tätt..
    usch vad svårt detta är!

vad har ni i era uterum???

• mimmi 1
    Risgrynet skrev 2009-04-23 10:29:55 följande:
    Kolla här www.jysk.se/140/144/ag/catalog/
    Tack, men nej tack... är alergisk mot jysk ibland... köpte billiga plisseér till sonens rum där, och dom höll si sådär ett år... så ibland lurar man sej själv.
    men tack ändå för ditt tips...
  • Risgrynet

Ok. Ja grnnarna handlade där så jag får väl se om några år hur de ser ut
    Själva ska vi faktiskt ha vita linnegardiner. Inte vepor utan vanliga traditionella längder som får hänga till sidan till man behöver dem. Men jag inser att det inte passar alla. Vi kör på den vita lantliga stilen så då funkar det och gardiner är bara att slänga i tvätten med jämna mellanrum och plocka in till hösten.

Hoppas du hittar nån lösning du trivs med.

• mimmi 1

ja, det blir jättefint med vita gardiner, men eftersom vi inte har den lantliga stilen på vårt hus, så tror jag inte det passar. men tanken har funnits där...

vi har nog nästan bestämt oss för plisseér ändå, ska beställa efter helgen, så innan dess måste vi vara säkra

Svar på tråden vad har ni för solskydd i ert uterum?