• elegi

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD

ADHD tråden...nr. 9 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt barn med särskilda besvär.
    +på- Barn med särskilda besvär blir så lätt "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär - skilda.
    - Isär - skilda barn får så lätt särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -bara STÖRRE
    -STÖRRE BEHOV har väl även du......ibland.
    Av; Berit Schaub

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42350850.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42645053.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Andra nyttiga trådar
    *Vi fortsätter städa med sällskap*
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m42868572.html
    *Kramtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m41375887.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-09 00:31
    Presentationstråden hade gått ut så ajg fixade en ny

www.familjeliv.se/Forum-11-309/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-09 00:34
    Hmmm saknades lite på länken
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-09 00:45
    Blev en ny länk och tipstråd oxå

www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html

• Svar på tråden Tråden för oss som har barn med bla. ADHD
  • norgesessan

Hej! Vi har varit på långpromenad idag i det sköna vädret. (Långpromenader är en av Emils starkaste sidor, jätteskönt..)

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • elegi
    norgesessan skrev 2009-04-10 15:16:28 följande:
    Hej! Vi har varit på långpromenad idag i det sköna vädret. (Långpromenader är en av Emils starkaste sidor, jätteskönt..)
    Ååå vad skönt, vi har i princip bara slappat hela dagen, eller jag städade husvagnen på fm Alexandra har varit inne på Caravan campingen (som ligger bredvid våran som är kommunalägd) och påskpysslat 20:- fick dom betala för matrialet.
  • Linda 23

Hittat hit jag med!
    Nu är mannen hemma från sin promenad med Gert och Robban Nu ska det lagas mat och sedan mys när barnen sover.

♥Tindra -03 Elias -06 Emma -07♥
  • elegi

Linda 23 skrev 2009-04-10 17:12:35 följande:

Hittat hit jag med! Nu är mannen hemma från sin promenad med Gert och Robban Nu ska det lagas mat och sedan mys när barnen sover.
    Här har vi hunnit äta redan, min karl har däremot åkt iväg han skulle hämta folk på Skavsta flygplats men kommer tillbax till husvagnen coh campingen igen vid 21. Så jag fick äran att lägga barnen idag *jippi*

Alexandra har hittat en kompis som är här med sin familj och deras husvagn och hälsar på bekanta, dom två var visst ingen bra kombo för Alexandra verkar ha tappat omdömmet helt så man får ha koll på vad de hittar på
  • Skrik och Panik

Hittat hit jag med, inte kunnat skriva något på några dagar, haft mycket annat för mig

Födde en liten flicka i måndags, en Irmelie på 3095 gram och 48 cm.

Sonen är iallafall fortfarande på landet, men nu saknar jag honom massvis. Som tur är så kommer han hem på måndag. Det är så otroligt lugnt när han inte är hemma, föööör lugnt faktiskt!
    Vi åt Tacos som påskmiddag, ingen som orkade engagera sig så mycket mer idag.
    Inte hänt mycket alls idag, tagit en liten premiär med syskonvagnen i det otroliga vädret.

Hoppas ni andra har en shysst påsk!

Kram på er!

• elegi

Skrik och Panik skrev 2009-04-10 18:50:00 följande:

Hittat hit jag med, inte kunnat skriva något på några dagar, haft mycket annat för mig Födde en liten flicka i måndags, en Irmelie på 3095 gram och 48 cm. Sonen är iallafall fortfarande på landet, men nu saknar jag honom massvis. Som tur är så kommer han hem på måndag. Det är så otroligt lugnt när han inte är hemma, föööör lugnt faktiskt! Vi åt Tacos som påskmiddag, ingen som orkade engagera sig så mycket mer idag. Inte hänt mycket alls idag, tagit en liten premiär med syskonvagnen i det otroliga vädret. Hoppas ni andra har en shysst påsk! Kram på er!
    Ååååå grattis till Irmelie, ja ibland är dom lite för mycket och man kan önska att ,man bara fick ta det lugnt en dag men när man väl är där så saknar men yrvädrena
    Här är påsken skaplig
  • fjärilen78

hittat hit jag oxå!!

skrik och panik ett stort grattis till tösen!!

• annbom

Skrik och Panik: Stort Grattis!!!!!!

• Stina24

Hittat hit jag med. Kul att man hinner vara med redan från början av fortsättningstråden.

Skrik och Panik : Grattis till dottern!

Svar på tråden Tråden för oss som har barn med bla. ADHD