Inlägg från: tosalisa |Visa alla inlägg
  • tosalisa

Cravings för Pojk/Flickgravida!?

Förra graviditeten så åt jag Pågens choklad muffins, som var fyllda med vanlijcreme. Även risgrynsgröt på korv, och nektariner. Och det blev en pojke.

Nu är det vatten med mycket citron i, vinäger, gröna äpplen, jordgubbar, hårda päron. Kan inte mjuka päron då de är för söta. Jordgubbar e perfekta då de e lite sötsura. Så surt surt surt ska det va. E i vecka 18. O har fått för mig att det e en jänta pga skillanden i smak o sug. Ngt som också skiljer sig jätte mycket är mentalt. Med gosse så lipade jag mig igenom förra grav. Men nu känner jag mig mycket stabilare och inte så påverkad av hormoner. Har fått för mig att det är en tjej, som ger mammi styrka hihi

• tosalisa
    hjärterum skrev 2009-04-18 09:06:48 följande:
    ska ni ta reda på kön så hade det varit roligt om du kikar in här o berättar sen!Men det 1a var ju pojkigt!och mkt talar för flicka nu jaaa...
    Ska på första ul på onsdag(22/4)och OM hon kan se så vill vi veta. HOPPAS HOPPAS, den ligger o stretar ordentligt med benen!!! O visar den inte då så hoppas jag det syns på rutin ul 2 i v 32.
  • tosalisa

Imorgon e det dax för ul. Ska bli kul o se om mina misstankar stämmer.
    Med pojken var det bara sött sött o åter sött. O denna gången är det surt som lockar. Kommer in om o skriver när vi ahr gjort ul. Dvs OM den nu vill visa vad den gömmer.

• tosalisa

Det var det tråkigaste ul jag varit med om. Har inte ens några bilder eller nåt. Var uppe o kissade inatt, o tänkte dricka vatten i morse men glömde det. Så man såg dåligt. Men man såg.
    Frågade om hon kunde se kön, men hon svarade bara att den ligger så att man inte kan se. De brukar ju kunna vrida o buffa liksom, men hon försökte inte ens. Sen svooschade hon förbi huvud, mage, ben osv. O sa efter varje grej att "där e benen, där e magen " osv. Så man fick liksom inte njuta av stunden som man var där. Det var sååå tråkigt. Jag har ju gjort ul innan o vet hur mysig den stunden kan va. Men detta kändes percis som om jaja nu får vi detta överstökat så vi kan ta nästa patiens...
    Så nu vill jag göra ett könsul, men från vilken vecka kan man göra det? Sen vill jag inte behöva betala 1500 för ett sånt. Bor i SKåne. Ngn som vet var man kan få det gjort till normalt pris??

• tosalisa
    Trynträ skrev 2009-04-27 19:49:54 följande:
    Mätte hon inte och hade sig så hon såg bf? Tråkigt att du inte fick se så mycket.
    Jo hon mätte. I hennes bok så var det hon gjorde ok, men int eför en patient. Vi gör inte ul varje gång, o man vill ju va med liksom. Hon kallde in oss ca 8.33 o vi var ute igen 8.45, o då hade vi pratat innan ul o efter ul.

Men har pratat med chefen, och har fått ny tid till ul 19 maj. Jag bölade när jag berättade, o hon förstod nog först inte vad det var jag var upprörd över. Till saken hör att jag har en kusin som är född med ryggmärgsbråck o det sitter alltid i bakhuvudet.

Ser som sagt framemot nästa ul. O den som ska göra det är skitbra. Hade henne när jag väntade gossen också.
  • tosalisa

Hello ladies! Tänkte bara säga att imrgon är det dax för mitt extra ul. Det jag fick pga att förra var en katastrof. Hoppas hon kan se vad det är. Vet att hon är en sån som säger ifall hon kan se. Ska bli kul o se om mina aningar stämmer. Fick ju en påg 07, och har fått för mig att detta är en liten tjej. MEN man vet ju aldrig... Det kan också vara mer vilja än den rätta knslan kanske. SKulle ju vara kul o ha en av varje.
    Ska göra ul redan 7.30, o lovar skriva om hon nu kan se ngt.

• tosalisa

Det såg ut som en pojke i magen Så en gosse till. Har redan börjat snacka om NÄSTA barn med min man. Sa att 3e gången gillt för att det ska bli en lite Mathilda som jag alltid drömt om hihi... Dessa 2 grav har varit helt olika vad gäller humör o cravings. Men det verkar ändå bli samma.

Svar på tråden Cravings för Pojk/Flickgravida!?