Inlägg från: hjärterum |Visa alla inlägg
  • hjärterum

Cravings för Pojk/Flickgravida!?

saraelena skrev 2009-04-13 07:27:50 följande:
    Första gången var jag sugen på grädde och prinsesstårta, denna gång är det mjukglass som hägrar...
    vad väntade du 1a gången?det var ju det som var grejen{#lang_emotions_wink}
    vet du vad du väntar nu?
    ´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • hjärterum

du har nog naturligt sug efter surt/syrligt då du är gravid{#lang_emotions_apple}

• hjärterum

Jag är mest sugen på bakelser och apelsin...{#lang_emotions_undecided}...o kolsyrat emellanåt!Fick även för mig att köpa chocolat ciliglass o chilichips förra veckan!Men det e jag inte sugen på mer...hmm... 

• hjärterum

Som min mamma då hon väntade min bror trodde de han skulle bli svart!{#lang_emotions_laughing}
    Hon åt mkt lakrikts,djungelvrål,och turkisk peppar etc.

• hjärterum
    FrökenSuz skrev 2009-04-16 11:01:05 följande:
    Var helt tokig i mjukglass, skrattande kon mjukost (de små bitarna i folie ni vet) och äppeljuice -det blev en pojke. Denna gången, allt som är sött och fett. Rostade mackor med mycket smör och marmelad -slup! Har inte tagit reda på vad det blir men jag tror flicka...
    Jag kopplar samman mat,fett,gräddigt,mjuka lena smaker med pojk.
    och det fräscht,syrligt,lite sött med flicka...?
    Hur uppfattar ni det?
    Samtidigt beror mkt på person till persons begär och smaklökar med tror jag!
  • hjärterum
    FrökenSuz skrev 2009-04-16 11:33:21 följande:
    Det gör egentligen jag med men jag har en stark känsla av att det är en flicka. Kanske att man förknippar den fräschare maten med flickor just för att flickor generellt föredrar just den typen av mat?
    ja precis!
  • hjärterum
    Janna86 skrev 2009-04-17 13:48:47 följande:
    Förra grav så va jag mest sugen på vanlig "husmanskost" korstroganoff å ris.. stuvade makaroner å korv.. sen toblerone va något jag ville ha ibland, men inte jämt... de blidde en pojke =)Den är gången är de endast välfriterade pommes me dip som jag har varit sugen på. inte allt för bra kost... förutom den dumma pompan är de nog inget speciellt den här gången heller... flicka på g enl.vad bmul kunde se... =)
    gissade pojk då jag läste{#lang_emotions_smile}
    o dippen-vilken smak?
  • hjärterum
    Janna86 skrev 2009-04-18 08:54:08 följande:
    den som heter just strips-dip eller cheddar. rydbergs då är ju självklart bäst :pPojk nu eller då?? antar förra grav...
    förra ja!
    Nu är det ju troligt med flicka eftersom cheddar, är ju lite flickigt{#lang_emotions_wink}
  • hjärterum
    tosalisa skrev 2009-04-18 09:02:03 följande:
    Förra graviditeten så åt jag Pågens choklad muffins, som var fyllda med vanlijcreme. Även risgrynsgröt på korv, och nektariner. Och det blev en pojke.Nu är det vatten med mycket citron i, vinäger, gröna äpplen, jordgubbar, hårda päron. Kan inte mjuka päron då de är för söta. Jordgubbar e perfekta då de e lite sötsura. Så surt surt surt ska det va. E i vecka 18. O har fått för mig att det e en jänta pga skillanden i smak o sug. Ngt som också skiljer sig jätte mycket är mentalt. Med gosse så lipade jag mig igenom förra grav. Men nu känner jag mig mycket stabilare och inte så påverkad av hormoner. Har fått för mig att det är en tjej, som ger mammi styrka hihi
    ska ni ta reda på kön så hade det varit roligt om du kikar in här o berättar sen!{#lang_emotions_smile}
    Men det 1a var ju pojkigt!
    och mkt talar för flicka nu jaaa...
  • hjärterum
    tosalisa skrev 2009-04-18 09:58:51 följande:
    Ska på första ul på onsdag(22/4)och OM hon kan se så vill vi veta. HOPPAS HOPPAS, den ligger o stretar ordentligt med benen!!! O visar den inte då så hoppas jag det syns på rutin ul 2 i v 32.
    du får berätta sen!
  • hjärterum

vidruvor o Fanta är sött...lite surt...

• hjärterum
    tosalisa skrev 2009-04-21 19:47:50 följande:
    Imorgon e det dax för ul. Ska bli kul o se om mina misstankar stämmer.Med pojken var det bara sött sött o åter sött. O denna gången är det surt som lockar. Kommer in om o skriver när vi ahr gjort ul. Dvs OM den nu vill visa vad den gömmer.
    Hur blev det!?{#lang_emotions_laughing}
  • hjärterum
    tosalisa skrev 2009-04-22 18:40:23 följande:
    Det var det tråkigaste ul jag varit med om. Har inte ens några bilder eller nåt. Var uppe o kissade inatt, o tänkte dricka vatten i morse men glömde det. Så man såg dåligt. Men man såg. Frågade om hon kunde se kön, men hon svarade bara att den ligger så att man inte kan se. De brukar ju kunna vrida o buffa liksom, men hon försökte inte ens. Sen svooschade hon förbi huvud, mage, ben osv. O sa efter varje grej att "där e benen, där e magen " osv. Så man fick liksom inte njuta av stunden som man var där. Det var sååå tråkigt. Jag har ju gjort ul innan o vet hur mysig den stunden kan va. Men detta kändes percis som om jaja nu får vi detta överstökat så vi kan ta nästa patiens... Så nu vill jag göra ett könsul, men från vilken vecka kan man göra det? Sen vill jag inte behöva betala 1500 för ett sånt. Bor i SKåne. Ngn som vet var man kan få det gjort till normalt pris??
    vverkligen synd när det blir så!e ju en upplevelse för livet ju{#lang_emotions_frown}
  • hjärterum
    Ekorrfamiljen skrev 2009-04-25 19:23:05 följande:
    Nu har jag köpt en rejäl burk med feferoni. Maken är bekymrad eftersom han önskar sig en dotter och förra gången vräkte jag i mig feferoni när jag väntade sonen..
    vi får väl hoppas att det bara är ett begär DU har som gravid då!{#lang_emotions_smile}eller?
  • hjärterum
    Carmen1 skrev 2009-04-25 21:13:55 följande:
    Sura gröna äpplen och frukt i massor! Klarade inte av sötsaker alls! Blev en tjej!Denna gång fortfarande frukt och MÅSTE ha blodgrape-jos till frukost! Sötsaker är sådär gott, kan äta lite, men sen är det stopp! BF om två veckor! Undrar om det gömmer sig en tjej till där inne...
    Du får berätta!
Svar på tråden Cravings för Pojk/Flickgravida!?