Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

nä, vi brukar slänga in ungarna i skuffen. då kan de fara omkring och leka som de vill. Vi har ett sånnt hundgaller så att de inte kan klättra in i bilen

• flingansnö
    Koloratur skrev 2009-04-11 22:21:58 följande:
    Hundgaller passar tyvärr inte i vår bil då vi inte har kombi... men har tänkt på att sätta galler mot framsätet istället, sådär som byggjobbarbilar har för att inte verktygen ska åka genom framrutan vid krock. Då hindras ju barnen från att kasta sig mot växelspaken, det blir sånt tvärstopp som är riktigt obekvämt när det händer!
    Det är bra skattemässigt också, för då får du besiktiga bilen som lastbil och det är andra skatteregler!
  • flingansnö
    TheMother skrev 2009-04-11 22:27:19 följande:
    Smart! Blir att införskaffa när sonen börjar ta sig runt för egen maskin! Som det är nu så sitter han hyfsat stilla där jag placerar honom i sätet, förrutom vid inbromsningar då han brukar åka med huvudet före ner mellan stolarna. Men det är ju ingen fara, barn är ju så tåliga!
    Ja eller hur, det pjåskas verkligen med ungarna nuförtien!! De tål ju det mesta!
  • flingansnö
    Linis80 skrev 2009-04-11 22:30:35 följande:
    Hur kan ni tycka att starta en sån här tråd e kul????
    Vaddå kul? Jag är helt seriös! Är inte alla andra det också?
  • flingansnö

Sara Li: Jo absolut! lite som med Jesus

• flingansnö
    TSadi skrev 2009-04-11 22:56:07 följande:
    sjukt att man kan skämta om såna saker, skule inte jag kuna göra om mina barn...
    Men jag skämar inte, jag förstår inte detta prat om skämt. Jag är helt seriös! jag menar skuffen är det bästa för mina barn!
  • flingansnö
    mästaren skrev 2009-04-11 22:58:32 följande:
    Om det varit meningen att barn skulle vara fastspända hade bilbältena varit designade efter barn... Vsb
    Eller hur??!!
  • flingansnö
    Koloratur skrev 2009-04-11 23:05:00 följande:
    Nä, men så är du antagligen antihumor, ger dina barn fem frukter om dagen och tvättar alltid händerna före maten också.
    VA!!! ska man det?? men mina barn får bara fyra frukter om dagen! Kommer de att dö nu??
  • flingansnö

Sara Li: Jesus: Bigbrother: Vi behöver dig!! Du måste förklara läget för några igen!!

Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!