• M C

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Linis80 skrev 2009-04-11 22:30:35 följande:
    Hur kan ni tycka att starta en sån här tråd e kul????
    För att man behöver veta att man inte vet någonting ibland.

Du lever i en fantasi, barn är böjliga och klarar av det mesta, EN lite krock när man dräller runt på gatorna är väl ändå inte farligt?
  • M C
    Linis80 skrev 2009-04-11 22:30:35 följande:
    Hur kan ni tycka att starta en sån här tråd e kul????
    För att det finns sånna här svar.
  • M C
    TSadi skrev 2009-04-11 22:25:43 följande:
    Är detta en skämt tråd? eller menar du alvar att ni ite har någon bilbarnstol?
    Barnstol schmarnstol säger jag.
  • M C
    TheMother skrev 2009-04-11 22:51:32 följande:

*skål*
  • M C
    Queen70 skrev 2009-04-11 22:54:47 följande:
    Ja precis. Man ska inte påtala att det är ett skämt , för det roliga är att se hur lång tid det tar för folk att fatta ju...Schy
  • M C
    nixxia skrev 2009-04-11 23:24:51 följande:
    ja hoppas du sämtar om barnstolar, herregud e dit barn inte mera värt en du skulle kunna köpa en bil barn stol, var lägger du pengarna på i stället , hm undtat faktiskt låter inte klokt, men alla har ju sina värderingar om vad som e viktigt i livet
    Nej, jag tycker nog sprit är bättre valuta för pengarna så jag håller med dig där.
  • M C
    mammajoanna skrev 2009-04-13 10:01:32 följande:
    detta kan vara det sjukaste jag läst.. hur f-n kan man dra in på en livsviktig sak som bilstol? Jag brukar verkligen inte döma folk, men detta tycker jag faktiskt är helt sjukt. Framförallt när TS skriver att när sonen börjar hulka av säkerhetsbältet så stannar vi och fixar det. Usch jag får ont i magen..
    Mäh, röka å kröka är betydligt viktigare, det gäller att prioritera!
  • M C

starlight in the night skrev 2009-04-13 08:45:22 följande:

Detta var det sjukaste jag läst... Ni borde ju inta ha barn...Fy fan... hur kan DU/NI utsätta ert barn för sådan påtaglig fara?Jag kräker på er... (när han låter konstigt brukar vi stanna)Du ska bli anmäld till socialen, det är ju en sak som är säker..Hoppas att fler här har gjort detsamma...
    Snälla gulliga, kan jag få se den anmälan när du gjort den? Jag vill se hur du motiverar den.
  • M C

Trailer T skrev 2009-04-13 08:58:23 följande:

starlight in the night skrev 2009-04-13 08:45:22 följande:
    Heter det inte jag KRÄKS på er
    Jo, men det kanske är upprördheten som gör att hon darrar på manchetten.
  • M C

Trailer T skrev 2009-04-14 20:00:09 följande:

Alla vet ju att det går att bota homosexuella men vem vill likssom chansa..Silvertejp is da shit
    Mhä, det är ju ett BRA tips!
    Tjepa igen röven bara, då blir det inget homosex!

Man reder sig bra i livet med silvertjep!
    Bilbarnstol, antibög, antibrölappstuttar, laga byxor..
    Lång lista jag har börjat få!
  • M C
    mysigamamma75 skrev 2009-04-14 20:07:49 följande:
    Det stog i Expressen i går om en 2-åring som klara en krock på grund av att han satt i bilbarnstol. Läs tidiningarna. Själv åker jag på att köpa en ny eftersom min son satt i den när vi åkte av.
    Men EN som klarade sig? Det var inte mycket till beslutsunderlag!
    Äh, bättre gå på sunda förnuftet!
    Bäst att vila som i form och inte anstränga sig så mycket.
  • M C
    mysigamamma75 skrev 2009-04-14 20:11:30 följande:
    Fast gör som du vill. Det är upp till dig men jag skulle inte klara en sån förlust.
    Tsss, förlust av vad? Sin humor?
  • M C
    Partysoda skrev 2009-04-14 20:44:35 följande:
    Jag skulle ju personligen använda bilbarnstol - inte fan går jag och kånkar runt på en unge i nio månader, kräks, får åderbråck och uttännjd hud på magen för resten av mitt liv och sedan riskerar att mitt barn dör på ett så onödigt sätt som i en bilolycka. Det kan ju hända ändå, men risken är inte lika stor om man antar säkehetsåtgärder. En bilbarnstol funkar ju som en cykelhjälm = mindre risk för allvarliga skador om du använder en. Om man väljer att tro att all denna forskning bara är bluff och båg - fine by me. Mitt barn skall ändå inte sitta i din bil.Å andra sidan bor jag på landet där folk krockar med älgar och rådjur var och varannan dag - om de inte glider av vägen på grund av dålig väghållning förstås - bilolyckor som ingen egentligen kan rå för oavsett hur bra/försiktig/van trafikant du är. Man kanske blir onödigt försiktig under dessa omständigheter, vad vet jag?Att det sedan råkar vara lag på att använda bilbarnstol gör ju beslutet ännu lättare
    Lag schmag säger jag.
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!