Inlägg från: Snooze |Visa alla inlägg
  • Snooze

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Jag tillhör den kategorin förälder som inte vill ha ungar i knät när vi åker bil (spyrisken vid ev. åksjuka...) så vi har gjort egna bilbarnstolar...
    Vi har tagit gamla pottor (köpt begagnade billigt, fått eller hittat) å så har vi spänt fast ungarna på dom med ett spännband. Då blir det billigt samt att ungarna inte klättrar hit å dit i bilen utan sitter där vi satt dom....

• Snooze
    Koloratur skrev 2009-04-11 22:22:39 följande:
    Okej, men ska det vara spännband runt halsen eller magen? för om det sitter åt runt magen, spyr dom inte lättare då?
    Vi har kört runt fötterna...halsen när dom är extra griniga och skrikiga. ALDRIG över magen, är du inte riktigt klok?!?
  • Snooze

Dom sabbar ju inte, det är dom som får mej att ligga å vrida mej på glovet av asgarv

Hej å välkomna hit, säger jag!

• Snooze

Förresten....nu är kanske era ungar ganska små än men ett tips inför framtiden, ja, ni vet ungar växer ju å ställer högre krav....*suck*
    När dom börjar cykla och sen köra moppe är det mycket bättre att dra på dom en toppluva istället för hjälm! Jag såg på TV hur dom släppte en hjälm i marken från hög höjd: Krasch! Bara småsmulor kvar....medans toppluvan som släppte från samma höjd knappt blev smutsig. Och gissa om toppluvor är billigare än svindyra hjälmar?!? Då är det ju smartare att satsa på något som faktiskt bevisligen håller om dom ramlar/blir påkörda istället för att riskera att man måste betala samma dyra pryl IGEN!!!

Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!