Dompans mamma skrev 2009-04-12 00:19:32 följande:
Svar, ja, oansvaright är det.och du borde nog läsa på lite...Citat från dig:Vi har valt att inte skaffa bilbarnstol, risken att krocka blir ju inte ett dugg mindre bara för att vi vaggas in i nån slags falsk trygghet.En bilbarnstol är INTE till för att undvika att krockaa som du verkar tro, utan är till för att OM ni krockar så har din son större chans att överleva.Det finns inga barn i livet i dag som suttit utan stol, bälte m.m, men många barn som överlevt krockar då de haft en BILBARNSTOL att sitta i.Jag tycker att ni är fruktansvärt egoistiska, är inte sonen värd mer än några hundra?! Ni vet att man kan få hyra stol billigt?!?! Köpa begagnat m.m. Bättre med en rishög än ingen hög alls!Ni är medvetna att om ni även krockar eller stannar hastigt i låg fart medför detta livsfara för ditt barn? Och vet du vad som händer med din son om han sitter i ditt knä vid en krock? Han blir till en sörja i ditt knä!En fråga, varför skyddar du dig i bilen och har bälte då sonen inte sitter säkert, En ansvarsfull förälder brukar alltid sätta barnet i första hand, inte tvärt om!Finns en sida på nätet, riktigt hemsk! (En vän visade mig den för några år sen, minns inte vad den hette och vet inte om den finns kvar) Det finns bilder på förolyckade barn och vuxna, även en där mamman haft barnet i knät. Man ser inte att det varit ett barn, Bara en gegga. Tänkvärt!
Jag ser att du skrivit något men läser bara "bla bla bla"...