Inlägg från: Ablan |Visa alla inlägg
  • Ablan

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Vi funderar också på att det där med bilbarnstal är onödigt, vi funderar faktiskt på att skaffa en kombi och inreda bagageutrymmet som ett litet lekrum till sonen, så att han är snäll under bilfärden.

• Ablan
    Dompans mamma skrev 2009-04-12 00:32:22 följande:
    Nej. helt klart, låt lillkillen ligga där, kul att han gillar bilar, snart ligger han in i grillen i en... Är detta en påhittad tråd för föräldrar med sociala problem eller är ni allvarliga?...
    Klart att det är allvarligt.
  • Ablan
    Queen70 skrev 2009-04-12 00:38:43 följande:
    Ok jamen dåså... Världen utecklas vettu. Bilarna är mycket säkrare i dagens läge och bilstolen uppfanns faktiskt när bilarna var mycket osäkrare, så det där lagen börjar bi förlegad anser jag. Men visst om jag körde nåt gammalt skrälle från 82 kanske jag skulle använda barnstol, men i dagens läge är det verkligen bortkastade stålar. De pengarna kan jag använda att köpa coca cola åt bebben med istället. Dompans mamma skrev 2009-04-12 00:35:24 följande:
    Coca cola i nappflaska, vilken lifesaver, det är också bra för att få lösa småbarn att sitta still i bilen.
  • Ablan
    BlommyNess12 skrev 2009-04-12 01:08:20 följande:
    Kan ju inte sälja bilen, det är min sambo som äger den! Men fattar du inte? Jag VILL inte jobba!
    Jag vill inte heller jobba, orka liksom.
    Då skulle jag ju missa "vår bästa år"!
  • Ablan

Jag tror på att lyssna på barnets signaler annars kan de få psykiska men för livet, min son vill inte ha bilbarnstol så jag tvingar jag honom inte, vill han äta godis till middag får han det med.

• Ablan
    lollisen skrev 2009-04-12 01:18:53 följande:
    Ligger de i bagaget så är de ju inga problem, då syns de ju inte..
    Sant, då kan man i lugn och ro åka förbi polisen "haha du skulle bara veta snutjävel, mohahah" då får man ju inte ens böter.
  • Ablan
    ummAmira skrev 2009-04-12 01:20:37 följande:
    Uff gör vad ni vill,men jag hoppas ni har änglavakt och slipper olyckor och dödsfall..
    Men hellu, jag tror inte att sånt händer mig jag är faktiskt en ganska tursam person.
  • Ablan
    lollisen skrev 2009-04-12 01:38:54 följande:
    Jag ser folk titt som tätt som kör med barnen lösa i bilen... Framförallt är det en viss kategori, men säger jag nåt högt, så är jag rasist... :-O SÅ jag håller det för mig själv...
    Hm, jag vet vad du menar och jag har sett det själv alldeles för ofta.
  • Ablan
    lollisen skrev 2009-04-12 01:45:13 följande:
    Mmmm.... Inge bra eller trevligt att se, man blir så illa berörd...
    Nej jag har sett 5 persons bilar med 8 pers i, 3 mammor i baksätet med varsitt barn i knät, hur fan tänker man då?
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!