Inlägg från: Pysselgalningen |Visa alla inlägg
  • Pysselgalningen

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Queen70 skrev 2009-04-12 00:38:43 följande:
    Ok jamen dåså... Världen utecklas vettu. Bilarna är mycket säkrare i dagens läge och bilstolen uppfanns faktiskt när bilarna var mycket osäkrare, så det där lagen börjar bi förlegad anser jag. Men visst om jag körde nåt gammalt skrälle från 82 kanske jag skulle använda barnstol, men i dagens läge är det verkligen bortkastade stålar. De pengarna kan jag använda att köpa coca cola åt bebben med istället. Dompans mamma skrev 2009-04-12 00:35:24 följande:
    NJa... jag skulle nog hellre köpa en soppaslukare från 60-talet. Den är det åtminstone riktig metall i, istället för dagens aluminiumburkar som det blir pannkaka av så fort en annan bil försöker kärleksförklara sig mot den
  • Pysselgalningen
    lollisen skrev 2009-04-12 01:18:53 följande:
    Ligger de i bagaget så är de ju inga problem, då syns de ju inte..
    En hundbur borde väl funka?!
    Då kan dom ju inte rymma heller...!
  • Pysselgalningen
    lollisen skrev 2009-04-12 01:26:36 följande:
    Funkar det för hundar, så borde det vara säkert även för barn?? eller?
    Ja det är ju det jag tänkte på med
  • Pysselgalningen
    ummAmira skrev 2009-04-12 01:25:30 följande:
    Jag ser vart tråden ligger men kan faktiskt inte se der roliga i ert resonemang..anledningen bilbarnstolar finns är att förhindra eller miska dödsfall vi ev krock..att skämta om att inte ha bilstol är bara skittöntigt.Jag ser inte det roliga därför är jag seriös.
    Det är rätt så skittöntigt att vara humorslös med!

• Pysselgalningen

Dompans mamma skrev 2009-04-12 01:32:10 följande:

Har kontaktat soc
    Varför då?
    BEhöver du försörjningsstöd eller?
  • Pysselgalningen
    lollisen skrev 2009-04-12 01:38:54 följande:
    Jag ser folk titt som tätt som kör med barnen lösa i bilen... Framförallt är det en viss kategori, men säger jag nåt högt, så är jag rasist... :-O SÅ jag håller det för mig själv...
    Ja jo jag har osckså sett att det oftast är vissa "kategorier" som har barnen bälteslösa, eller idiotiska nog att ha dom i knät.
  • Pysselgalningen
    lollisen skrev 2009-04-12 01:41:41 följande:
    Mhmmmm!!! Usch å fy fan så oansvarigt... De kan inte gärna säga att de inte haft råd heller, då det skulle rimma rätt illa då de ändå kör omkring i en sprillans ny merca eller BMW.... :-S
    Ja visst är det knepigt?!
    Å senaste DG prylarna har dom också
  • Pysselgalningen
    lollisen skrev 2009-04-12 01:44:32 följande:
    Japp, men att köpa bilbarnstol? Nej nej, sätt dem i knät eller låt dem härja runt hela bilen så att de riktigt stör den som kör med... Yey vad folk tänker efter ordentligt ibland alltså.. *suck*
    Värst var nog förra vintern (2007), då såg jag X kliva in i bilen med sitt barn på 7-9månader. Sätter sig i baksätet och spänner fast sig och bebben i bältet och låter sitt herke till mamma köra iväg. Med SOMMARDÄCK på blåis......
    Some people were just born without a brain....
  • Pysselgalningen
    LitenKyckling skrev 2009-04-12 02:16:53 följande:
    Spänn fast ungen på taket istället så får du samtidigt lite egentid när du kör bil.
    Klockren!
  • Pysselgalningen
    Fjärilen72 skrev 2009-04-12 12:50:40 följande:
    Men hur kan ni skämta om sånt här!? Ifall ni skulle krocka så skulle.. Bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla..så därför borde ni skaffa en bilbarnstol på en gång! (Underlättade lite för er ;p)
    Varför ska vi skaffa en bilbarnstol när vi redan har en hela bunten
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!