Inlägg från: ummAmira |Visa alla inlägg
  • ummAmira

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Men fy hur kan ni resonera så?När det gäller liv eller död är väl säkerhet något som går före pengar..eller är sonens säkerhet för dyr på 1300kr kanske? Och för er som är världens bästa bilförare som kan se in i framtiden att ni aldrig kommer krocka så finns det andra bilförare som kan köra rattfulla.Vi köpe både stol som hon kan ha fr 0-9 månader och sen den man har fr 1 år till 4 år.

• ummAmira
    Frostkristall skrev 2009-04-12 01:00:28 följande:
    Men man kan ju inte leva med att alltid förvänta sig att det värsta skulle ske? I så fall skulle man sitta instängd i en garderob och inte våga röra sig
    Nej skulle man göra det skulle man vara rädd att gå ut och hämta posten för kanske ett flygplan kraschar på mig. Nej med säkerhet först menar jag att barnen kommer i första hand och kan man minska risken för att ens barn skulle dö i en bilkrasch så gör man väl det.Ser inte ett argument som håller mot bilbarnstol..
  • ummAmira
    BlommyNess12 skrev 2009-04-12 01:00:36 följande:
    Jag har inte 1300 kronor. Vad ska jag göra då? Soc vägrar ge mig mer pengar eftersom jag vägrar söka jobb, men vafan jag vill ju inte jobba! Jag har inte råd! Alla är inte rika, och jag tycker ni ska sluta klanka ner på TS!
    Om du går på soc måste du ju gå på jobbsökar kurs..gör du det och söker ditt bästa kommer du finna ett jobb som ger mat på bordet och tak över huvudet som du kan känna att du själv ger ditt barn. Har du inte råd med stol kanske du ska säla bilen om du inte har ett jobb att åka till..bara ett tips..
  • ummAmira
    Frostkristall skrev 2009-04-12 01:08:21 följande:
    Nä men som någon nämnde tidigare i tråden så är nyare bilar så pass säkert byggda, det är sin sak som man har en gammal plåtburk från sent 80-tidigt 90tal, då är behovet av bilbarnstol större
    Jaha så man får inte böter da av farbror blå om ungen krype runt i en ny bil i 100km/h på e4:an?
  • ummAmira
    BlommyNess12 skrev 2009-04-12 01:08:20 följande:
    Kan ju inte sälja bilen, det är min sambo som äger den!Men fattar du inte? Jag VILL inte jobba!
    Du verkar typ störd i dina diskussioner och jag vet inte om du är seriös från och till så nu vet jag inte hur jag ska reagera på dig så om du är seriös så tycker jag du ska sluta klaga på att du inte har råd med en stol åt ditt barn då du inte ens vill ut och försörja h*n..är du bara flummig och driver så har du nog inget liv..
  • ummAmira
    Frostkristall skrev 2009-04-12 01:13:06 följande:
    sitter barnet i en vuxens famn kryper han/hon inte långt, eller om h*n sitter i bagageutrymmet (vilken ålder nu barnet sen är i)
    Men pricipen att ditt barn inte sitter i den mest säkra positionen gör att du får böter.
  • ummAmira

Uff gör vad ni vill,men jag hoppas ni har änglavakt och slipper olyckor och dödsfall..

• ummAmira

Jag ser vart tråden ligger men kan faktiskt inte se der roliga i ert resonemang..anledningen bilbarnstolar finns är att förhindra eller miska dödsfall vi ev krock..att skämta om att inte ha bilstol är bara skittöntigt.Jag ser inte det roliga därför är jag seriös.

• ummAmira

Jag menar bara att folk kan ha förlorat sina barn i olyckor pga att dom inte använt stol till barnet och reflekterar man över det så blir er lilla sandlådelek inte så kul längre tycker jag..därför skrattar jag inte med er.

• ummAmira
    lollisen skrev 2009-04-12 01:38:54 följande:
    Jag ser folk titt som tätt som kör med barnen lösa i bilen... Framförallt är det en viss kategori, men säger jag nåt högt, så är jag rasist... :-O SÅ jag håller det för mig själv...
    Jo jag tycker mest att det är utländska som jag ser gör så..och det gör mig inte till rasse utan jag säger vad jag har sett mest. Sen vad dom kommer fr för land är desamma men vem vet om dom har bott här sen dom föddes heller.

Dompans mamma skrev 2009-04-12 01:38:54 följande:
    Håller med. Blir bara så irriterad! Fattar inte vad dessa "föräldrar" sysslar med. Hur dem är funtade!?De visar ju, med att inte visa respekt hur duktiga föräldrar dem är
    Jag vet..anledningen jag tar illa vid mig är att min bästa väninna dog i en bilkrasch skämta om bilkrascker är ngt jag blir upprörd över så är det bara.Sen att folk kör utan stol är ett allt för vanligt problem så att folk resonerar såhär fast i seriös stil finns det många av.Tyvärr..
    Queen70 skrev 2009-04-12 01:39:40 följande:
    Med det resonamanget skulle man inte få säga nåt nånsin...Erkänn att du inte fattade var tråde låg från början och nu försöker "rädda ansiktet" genom att vara snustorrsseriös.....Våga skratta lite åt dig själv istället :)
    Nej mitt resoneamng har som ovan en anledning,dock ej med bilbarnstolar men med bilkrockar.
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!