Inlägg från: Maggis |Visa alla inlägg
  • Maggis

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Dompans mamma skrev 2009-04-12 13:07:58 följande:
    Jag vill bara veta vad man tänker på där man skämtar om sitt egets barns liv?
    Men allvarligt talat; varför är du här och läser om du blir så upprörd och tycker det är så fel? Ja, hur tänker man när man skämtar om saker? Hur tänker du när du skämtar om saker?

För min del har den största behållningen i den här tråden varit att läsa alla upprörda inlägg. Det känns verkligen otroligt märkligt att det finns människor som går in i en tydlig sandlådetråd och läxar upp andra för att de finner ett ämne humoristiskt.

För det första så är det inget man måste läsa om man blir stött. För det andra finns det ingen som kan bestämma vilken gräns en annan person har för vad han/hon finner humoristiskt. För det tredje så ska man inte behöva hålla mun i ett allmänt forum under en rubrik som tydligt markerar "trams" för att folk man inte känner tycker att det trampas på ömma tår. För då kan man ju inte säga något alls; det är alltid någon som blir sur eller kränkt eller förfärad.
    //Maggis
  • Maggis
    Koloratur;

Förlåt mitt OT-inlägg #293. Det har kliat i fingrarna ett tag nu.
    //Maggis
  • Maggis
    Smetanina skrev 2009-04-12 14:10:58 följande:
    Det här måste vara ett stort skämt.....
    Nä, tror du...?
    //Maggis
  • Maggis
    Koloratur skrev 2009-04-12 18:54:14 följande:
    Jag älskar ditt OT inlägg och håller med om vartenda ord! Obs: förlåt om jag nämnde "håller", din mamma kanske höll om dig för lite när du var liten? Vill ju inte trampa dig på tårna! :D
     Jag är fruktansvärt kränkt!{#lang_emotions_yell}Bara så du vet.
    //Maggis
  • Maggis
    Dompans mamma skrev 2009-04-12 17:23:53 följande:
    Jag skule inte skämta om det vackraste och mest betydelsefula jag har, min son.
    Nej, jösses. Skämta inte alls, du. Men låt andra skämta som de vill. Så länge det inte är dig de driver med så fattar jag inte varför du bryr dig? Varför läser du ens tråden om den är så upprörande?
    Dompans mamma skrev 2009-04-12 17:21:22 följande:
    Nej, skämta om era barns liv bara, men jag tycker att dem barnen är mer värda än så. och ni som föräldrar borde verkligen tänka till lite. So,m en tjej skrev tidigare, att hennes som blev en gegge på fönstret. och sen skratta åt det? Hur e denna nänniska funtad? Jag vill fortfarande bara veta vad det är som är humoristiskt med att skratta om ett ekämt där det egna barnet dör en tragisk död...
    Skämt är inte så sällan en reaktion på något. Kanske är det en reaktion på att det de facto finns människor som är vårdslösa med sina barn. Eller bara så enkelt att man skämtar om något som skrämmer en, nämligen att förlora sitt barn. På så sätt tar man udden av sin rädsla. Är det så förfärligt svårt att se bortom det hela och äga lite självdistans? Eller insikt i att den egna referensramen inte är modell för alla andra i hela världen?

Kan berätta att jag förlorade mina vänner i en bilolycka förra året. Inklusive deras 2-årige son och en bebis i magen. Jag gråter fortfarande när jag tänker på dem men de personifierar inte skämtet i tråden.
    Skämtet är just det; ett skämt. Så synd att du inte kan förstå det eller åtminstone låter bli att hänga i den om den nu är så förfärlig för dig.
    //Maggis
  • Maggis
    MizzPiggy skrev 2009-04-12 20:17:43 följande:
    mig veteligen är de väl lag på att ha sina små barn i barnstol när man åker bil!?dyra böter om farbror blå tar er...låter ts et litet barn sitta med bältet på sig, så bältet hamnar under hakan och uppåt då de e där de hamnar på en för liten, krockar ni sp blir ju ungen hals huggen rätt av men de kanske ni inte tänkt på????skulle inte jag önska mina framtida barn o bli halshuggna för att jag e för snål o köpa en säker bilbarnstol!
    Suckelisucksuck.
    //Maggis
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!