Inlägg från: Mieria |Visa alla inlägg
  • Mieria

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Det är något sjukt och perverst med en människa som känner ett behov av att binda fast sitt lilla barn i en stol.

• Mieria
    lollisen skrev 2009-04-14 15:02:34 följande:
    Inte ens de flesta taxibilar har barnstolar... DÅ får man snällt låta ungarna sitta i knät eller bälta dem som om de vore stora... Eller fixa annan skjuts alternativt gå hem...
    Men haha. Om ungarna kan gå och det inte är mer än en mil typ så kan de ju gå hem. De behöver ju inte tvunget vara med sina föräldrar heeela tiden.
  • Mieria
    Koloratur skrev 2009-04-14 15:52:45 följande:
    men jag har ju inte körkort, så om jag blir stoppad av polisen, vad ska de göra liksom?- Hit med körkortet!- Jag har inget.- Öh, nehej... ok...- hej då!och så fräser jag därifrån i 240 blås. har gjort många gånger, inte en chans har de haft att varken komma ikapp eller fundera ut mina nummerskyltar som hänger i garaget :)
    Dessutom tycker barnen att det är roligt att åka så fort!
  • Mieria
    GrodAnn skrev 2009-04-14 16:23:39 följande:
    Vi har köpt en riktigt dyr och flashig bilkudde åt sonen, men den får han inte använda (man vill ju inte att den skall bli smutsig och se ful ut). Den skall bara vara där bak så att andra skall se att vi lägger dyra pengar på vårt älskade barn.Vi behöver inte bilbarnstol eftersom han inte får åka i vår bil. Han får stanna hemma och sitta framför TV:n när vi åker och hanldar. Om han av någon outgrundlig anledningen absolut måste åka med får han sitta på golvet så sätet inte blir smutsigt.
    Golvet blir väl smutsigt om det är regningt och slaskigt ute? Dessutom kan man få problem med polisen om ungen är ouppfostrad och sticker upp huvudet. Det är bättre att nyttja bagageluckan så slipper man dessutom lyssna på gnäll och andra störiga ljud som ibland kommer ur barn.
  • Mieria

En tjej 82 skrev 2009-04-14 16:32:39 följande:

Koloratur:Jag har inte läst alla inlägg men jag tror att de flesta är eniga i att bilbarnstol är absolut nödvändigt. Vill dela med mig av två händelser från min sambo som är polis.Tidigt förra våren var min sambo först på plats vid en singelolycka. Bilen var totalkvaddad och kvinnan på förarsätet var död redan när han kom. Räddningstjänsten kom till platsen och började såga upp taket. Min sambo gick omkring på åkern och började samla ihop plåtdelar och sådant (alls ska med in på analys). Då ser han en uppochnervänd bilbarnstol. Det vänder sig i magen på honom för han misstänker ju vad han ska hitta. Försiktigt med foten vänder han stolen och babyn börjar gallskrika. Inte en skråma! Bilbarnstolen hade vid kollisionen skyddat babyn från alla skador, även om den färdats flera meter genom luften. Nu i påskhelgen var han på en annan olycka. De två barnen hade suttit obältade på golvet i framsätet. De hade fortfarande kramat varandra när räddningstjänsten sågade upp bilen. En syn han aldrig kommer glömma. Hade de suttit i baksätet, bältade och bakåtvända (den ena var bara 1 år) hade de överlevt.Lycka till med din baby och hoppas allt går bra. Men snälla, kör inte ansvarslöst och för fort. Jag och min baby är också ute på vägarna. Och fastän jag gör allt för att han ska sitta säkert i framtiden är jag ju inte ensam i trafiken. Och om du orsakar en olycka så det händer min son något... Ja, då kan jag inte svara för vad jag gör.
    Där ser du ju själv att inget hade hänt om barnen hade suttit i bakluckan??
  • Mieria

M Y L F skrev 2009-04-14 16:43:53 följande:

En tjej 82 skrev 2009-04-14 16:41:20 följande:
    Självklart är det inte på riktigt. Tror du verkligen att folk lägger sina barn i tak boxar och tejpar fast dom med silvertejp och alla andra fantasifulla tips hur man kan ha sitt barn utan barn stol?
    Tråkigt bara att såna som du måste förstöra! Tyst istället för att fördärva det roliga!!!!
  • Mieria

En tjej 82 skrev 2009-04-14 16:50:53 följande:

Oj, ursäkta mig. Men vi har nog olika syn på humor.
    Pratade jag med dig eller?
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!