Inlägg från: M Y L F |Visa alla inlägg
  • M Y L F

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Äsch vi har ett galler bak i bilen och så har vi madraserat hela bagagen. Det är jätte skönt. Det är både ljud dämpande och mjukt för barnen.

• M Y L F
    CharitableLady skrev 2009-04-13 20:07:04 följande:
    M Y L F skrev 2009-04-13 20:02:36 följande:
    Åhh jag har ju inte det för jag har tänkt att det kan vara för bekvämt och då kanske liksom ungen låter eller så råkar göra ljud av sig av välbehag men tänkte ju inte på att det dämpade!Gör det nåt om man har ner spydda/kissade madrasser? Dämpar det ljudet iaf?Tack för tipset!
    Allt dämpas, mina har inte kissat eller spytt än så det problemet har jag inte tänkt på. Man kanske skall plasta in madrasserna?
  • M Y L F
    Vision400 skrev 2009-04-13 20:09:30 följande:
    Skämt eller inte, jag har hittat en hel del idiotiska inlägg här så från och med nu tar jag det hela på allvar för det finns en hel del udda typer på FL som faktiskt menar allvar.Tro mig, jag har hittat en hel del sådana trådar.
    Fast om man bemödar sig och kolla vart inlägget ligger så kanske man fattar att det inte är på allvar!
  • M Y L F

Man kanske skulle åka till sop tippen och leta upp en begagnad och kasserad stol? Den måste ju gå att fräscha upp, vad tror ni?

• M Y L F
    CharitableLady skrev 2009-04-13 20:15:06 följande:
    M Y L F skrev 2009-04-13 20:12:28 följande:
    Ahh men du lär kolla först så att den har tillräckligt med sprickor och helst skall den vara 15 år gammal.
    Vi skall ju återanvända i vårat samhälle så varför gör vi inte det? Jag tror inte ett dugg på att en 15 år gammal barn bil stol 'r farlig. Det är bara bilstols tillverkarna som säger så för att få sälja nya. Så ett par sprickor har ingen betydelse.

Jag skall nog ge mig av ut till soptippar och leta efter bilbarns stolar och börja kränga av dom på nätet. Ni kanske är intresserade? En schysst nästa helt oanvänd stol för säg ca 100 kr? Lite skönhets fläckar och ett par hål, men det är bara lite skönhets fel...
  • M Y L F
    Deer skrev 2009-04-13 20:15:37 följande:
    M Y L F skrev 2009-04-13 20:12:28 följande:
    (åter till skämtandet efter mitt agrritionsutbrott) Ja det var ju en ganska smart ide.Tror du inte varsin flyttlåda skulle kunna fungera bra det med?
    Att jag inte tänkt på det in i mitt bagage. Då kan dom kräkas och göra sina behov i lådan och jag kan behålla mina madrasser.
  • M Y L F
    Deer skrev 2009-04-13 20:21:00 följande:
    Jag gillar det jag läste om takboxen den var så genialis (hur man nu stavar det) så jag blev alldeles till mig.Sen kom jag på att min bil skulle se fördjävlig ut med en sån.Funderar nu på om det inte skulle vara praktiskt att ha en gammal husvagn som man slänger in ungarna i när man ska någonstans.Då kan dom ju kissa,lagamat,leka och sova utan att vi behöver bry oss.Tänk vad skönt det skulle vara om man slapp höra "stanna mamma jag behöver kissa" eller "är vi inte framme snart" o.s.v
    Ja det finns ju husvagnar på skroten som man säkert kan få för en billig penning. Perfekt man slipper ha barnen i bilen och dom kan leka och ha det bra i husvagnen istället och vi får lugn och ro i bilen.
  • M Y L F

Vilka nya affärs ideér ni sitter inne med. Det kan ju behövas i kristider och barnfamiljer har ju ont om pengar så dessa tips måste ju vara guld värda.

• M Y L F
    AlltidTillsammans skrev 2009-04-13 20:30:06 följande:
    jag tycker du är helt knäpp, en riktig idiot, men det verkar kanske bara vara jag, men det finns en anledning till att man har och ska andvända bilbarnstol. Tänk på barnets säkerhet. Krockar ni så har barnet inget skydd, du kan aldrig hålla fast det i en krock och sitter det över halsen kan den lilla få så stora skador att det dör, är det värt det när ni nu tjänat 2000? köp en som man kan ha länge då, volvostolen kan du ju ha från födsel till den inte behövs längre, eller köp en begagnat billigt om ni är så snåla. Vad ansvarslösa ni är. Tror ni att det är här för ert eget barns bästa? snarare för ert eget bästa, jag skulle aldrig göra så mot mitt barn eller mina syskonbarn. eller mot mig själv, händer det något är de stor chans att de dör eller skadas för livet, medan med bilbarnstol kan man klara sig med stor chans. Jag skulle skita i mycket annat, men säkerhet och hälsa går först! Eller andvänd inte bilen!
    Hallå, SANDLÅDAN! Varför kan inte folk läsa vart dom är eller läsa ett par sidor bakåt?
  • M Y L F
    BlommyNess12 skrev 2009-04-13 20:33:45 följande:
    idag hade takboxen gått sönder.. jag var tvungen att tejpa fast honom med silvertejp på motorhuven, fast jag hade slut på silvertejp, det fick bli spännband istället. Så nu har han fångat insekter och lekt vindrutetorkare hela vägen hem..
    Perfekt.
  • M Y L F
    CharitableLady skrev 2009-04-13 20:33:44 följande:
    M Y L F skrev 2009-04-13 20:23:26 följande:
    Ja fasiken vilken idé och då gör det ju inget kan man lika gärna grannarnas snoriga otvättade ungar få följa med.Jag tror ju fler snorungar i en sån termos = Bättre köregenskaper och säkrare för föraren av bilen.
    Helt sant. Ju fler som är i husvagnen dessto mindre är risken att dom skadar sig om olyckan skulle vara framme. Packa ihop dom riktigt ordentligt.
  • M Y L F
    CTMT skrev 2009-04-14 10:17:51 följande:
    Just därför gick jag in här - för att det skämtas om det.Men folk verkar inte fatta förrän det drabbar dem eller en nära till dem. Hoppas ni slipper uppleva det. Men skämta ni vidare.
    Fast herregud, man kan faktiskt skämta om det mesta. Det dör ju ingen för att man skämtar om det. Om man mår dåligt över sådana här skämt så skall man hålla sig borta.
  • M Y L F
    Koloratur skrev 2009-04-14 16:09:37 följande:
    Men det är ju inget som jag tror, undersökningar med levande barn har ju inte gjorts... vem skulle vilja låna ut sina barn till ett krocktest liksom? inte jag i alla fall, vem skulle då ta hand om mig när jag är bakis?
    Det kanske är en ny marknad för bil industrin. Man betalar sjukt bra för att få använda levande människor i krock tester.
  • M Y L F

Lägg av alla moral tanter här på FL, vad kan man egentligen skämta om? Varför är just barn så tabu belagt? Som sagt dom flesta känner nog folk som dött via olika scenarion. Cancer, bil olyckor, olyckor, naturlig död osv, men om man mår dåligt över att andra kan skoja om det så skall man nog hålla sig borta!

Folk dör oavsett man skojar om det eller ej.

• M Y L F

En tjej 82 skrev 2009-04-14 16:32:39 följande:

Koloratur: Jag har inte läst alla inlägg men jag tror att de flesta är eniga i att bilbarnstol är absolut nödvändigt. Vill dela med mig av två händelser från min sambo som är polis. Tidigt förra våren var min sambo först på plats vid en singelolycka. Bilen var totalkvaddad och kvinnan på förarsätet var död redan när han kom. Räddningstjänsten kom till platsen och började såga upp taket. Min sambo gick omkring på åkern och började samla ihop plåtdelar och sådant (alls ska med in på analys). Då ser han en uppochnervänd bilbarnstol. Det vänder sig i magen på honom för han misstänker ju vad han ska hitta. Försiktigt med foten vänder han stolen och babyn börjar gallskrika. Inte en skråma! Bilbarnstolen hade vid kollisionen skyddat babyn från alla skador, även om den färdats flera meter genom luften. Nu i påskhelgen var han på en annan olycka. De två barnen hade suttit obältade på golvet i framsätet. De hade fortfarande kramat varandra när räddningstjänsten sågade upp bilen. En syn han aldrig kommer glömma. Hade de suttit i baksätet, bältade och bakåtvända (den ena var bara 1 år) hade de överlevt. Lycka till med din baby och hoppas allt går bra. Men snälla, kör inte ansvarslöst och för fort. Jag och min baby är också ute på vägarna. Och fastän jag gör allt för att han ska sitta säkert i framtiden är jag ju inte ensam i trafiken. Och om du orsakar en olycka så det händer min son något... Ja, då kan jag inte svara för vad jag gör.
    One more... Snälla när skall folk läsa att dom är i sandlådan. Tror du verkligen att detta är på riktigt?
  • M Y L F

En tjej 82 skrev 2009-04-14 16:41:20 följande:

Var detta sandlådan? Vad är det? Jag hänger nog inte med... Är detta skoj?
    Självklart är det inte på riktigt. Tror du verkligen att folk lägger sina barn i tak boxar och tejpar fast dom med silvertejp och alla andra fantasifulla tips hur man kan ha sitt barn utan barn stol?
  • M Y L F

En tjej 82 skrev 2009-04-14 16:46:22 följande:

Nej men jag läste inte allt. Tänkte att det finns ju knepiga människor överallt. Och faktum är att min sambo ofta stoppar folk med barn lösa i bilen. Och det i alla samhällsklasser. En SUV med två lösa barn i baksätet eller en gammal pegueot där babyn sitter i famnen på mamman. Oavsett har ju människor sina barn "lösa" i bilen. Och nog tänker de väl innan de startar bilen? Ni skulle bli förvånade av hur många som gör så.
    Jag har sett hur många som helst och ofta är dom många fler än 5 i bilen också.
  • M Y L F
    Mieria skrev 2009-04-14 16:47:38 följande:
    M Y L F skrev 2009-04-14 16:43:53 följande: Tråkigt bara att såna som du måste förstöra! Tyst istället för att fördärva det roliga!!!!
    Då är det väl tur att det snart blir ny sida. Sur kärring.
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!