Inlägg från: Deer |Visa alla inlägg
  • Deer

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

jag måste nog helt instämma i att det är totalt onödigt med bilstolar.
    Slänger in mina barn (5 mån och 2,5 år) i hundburen i bakluckan.
    Sitter,ligger dom i den kan dom ju iaf inte ställa till med något under bilfärden.

Oftast har dom rutmönster i ansiktet när vi kommer fram, vet inte riktigt varför men dom försvinner efter ett tag iaf.
    Funkar bra för oss att ha det så här, så andras kommentarer om att det är oansvarigt bryr jag mig inte så mycket om.

• Deer

JAG är BÄST skrev 2009-04-12 20:09:00 följande:

Vilken utomordentlig förälder du är Jag ska ha dig som förebild vett du
    Å tackar tackar, blir mycket smickrad.
    Jag tycker faktiskt själv att det är en mycket bra lösning och har klappat mig själv på axeln ett flertal tillfällen.

• Deer
    norgesessan skrev 2009-04-12 20:12:12 följande:
    Det finns krocksäkrade hundburar förresten...Om ni är hönsmammor..
    Den jag har har jag svetasat ihop själv, blev billigast så, så det kan ju vara ett tips för den som är händig.
  • Deer
    MizzPiggy skrev 2009-04-12 20:17:43 följande:
    mig veteligen är de väl lag på att ha sina små barn i barnstol när man åker bil!?dyra böter om farbror blå tar er...låter ts et litet barn sitta med bältet på sig, så bältet hamnar under hakan och uppåt då de e där de hamnar på en för liten, krockar ni sp blir ju ungen hals huggen rätt av men de kanske ni inte tänkt på????skulle inte jag önska mina framtida barn o bli halshuggna för att jag e för snål o köpa en säker bilbarnstol!
    Jag tänker bara skriva SANDLÅDAN!
    Läser aldrig folk villket forum de går in på?
  • Deer
    norgesessan skrev 2009-04-12 20:18:22 följande:
    www.aktivhund.se/hund-artiklar/praktiskt-med-...Här var det en med evakueringlucka bak också...
    Men vad ska man med en lucka till, det blir ju bara jobbigt om barnen kommer på hur man öppnar den då kan dom ju rymma till baksätet och råka tycka att dom sitter bra, följden blir då att man får ett helvete att få in dom i hundburen en gång till ju
  • Deer
    lollisen skrev 2009-04-12 20:21:22 följande:
    Fast du skrev lite mer än bara sandlådan...
    Ja men bara lite, du vet man ska ju aldrig tro på någon som skriver i sandlådan det fattar ju alla som har lite innanför... eller hur?
  • Deer
    lollisen skrev 2009-04-12 20:28:21 följande:
    Vad menar du? Innanför? *kliar sig i skallen*
  • Deer
    panzermensch skrev 2009-04-12 20:28:08 följande:
    Har ni inte lagt er än? Skaffa rytiner för fan!
    Jag HAR rYtiner går aldrig och lägger mig föra 01:00
  • Deer
    Hikaru skrev 2009-04-12 20:33:34 följande:
    Ja vad faan ska man med bilbarnstol till?

Tacka vet jag 70-talet - då slängde man upp ungarna på den dära "hatthyllan" vid bakrutan så visste man vart man hade dem.
    Jag slängde upp barnen där när jag tog sambons bil en dag, men det ångrar jag för bakrutan blev jättekladig och full av finger avtryck och dreggel.
    Inte kul att städa sen,
  • Deer

detta är ganska OT. Men jag måste bara få utrycka mig.
    Detta är en sandlådetråd.
    D.v.s det som skrivs i dessa har mycket lite med verklighetan att göra.
    Sen att vi har olika humor inses och accepteras tydligen inte.
    Naturligtviss skulle värken jag eller någon annan som tycker att det är ok att skämta om allvarliga saker, villja skada sina barn (hoppas jag)
    Värre hönsmamma än mig får man nog leta efter.

Men jag blir både ledsen och upprörd når det skriks idioti,anmäla o.s.v bara för att vi råkar ha en annan humor.
    Det ni andra tycker är roligt att skojja om kanske vi tycker är idioti eller fördjävligt,
    och kanske kan det vara så att vi som vågar skämta om detta är så fruktansvärt rädda om våra barn så vi måste skojja om det för att lätta på trycket lite gran och vi kanske är långt mycket bättre mammor än ni andra.

Låt oss skojja om vad vi vill och tro för F_N inte att någon skulle villja skada eller vara oöm om sitt barn bara för att man startar en sandlåde tråd om allvarliga saker.

Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!