Inlägg från: Silverkatten06 |Visa alla inlägg
  • Silverkatten06

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Fan vad skönt att hitta likasinnade! Jag tänker inte heller lägga ner flera tusen på bilbarnstolar åt pojkarna. Känns lite onödigt, de kan ju ändå bara användas några år...

Man är inte dum i huvudet bara för att man är kort
  • Silverkatten06
    panzermensch skrev 2009-04-12 20:28:08 följande:
    Har ni inte lagt er än? Skaffa rytiner för fan!
    Rytiner har jag gott om, jag ryter som en lejonhona när killarna gnäller över att det obekvämt i bakluckan.
  • Silverkatten06
    lilfisen skrev 2009-04-12 20:45:36 följande:
    Jag hoppas att personen som skrivit inlägget inte kan mena allvar? Eller`?
    Hur menar du nu?
  • Silverkatten06
    skruttan76 skrev 2009-04-12 21:11:17 följande:
    NU har ja inte läst några inlägg. Hur F'N kan ni köra runt men erat barn i en bil utan barnstol! Vet du att de e lag på att ha dom i barnstol. Skulle du kunna leva med att ditt barn dog i en krock för att ni inte har köpt/lånat en bilbarnstol?
    Är det lag på det? Det tror jag inte på. Kan du hänvisa till rätt paragraf?
  • Silverkatten06

Föresten, min pappa berättade för mig att när jag var nyfödd la de mig i liggdelen till vagnen och sen ställde de bara in den i baksätet. Alltså helt löst. Och jag lever ju. Jag är ju faktiskt ett levande bevis på att bilbarnstolar är onödiga.

• Silverkatten06
    Kaxmaja skrev 2009-04-12 21:20:50 följande:
    Helt ärligt så gör folk så här i Norge. Eller de sätter fast liggdelen med bältet så sätter man ett nät över. Det är helt ok enligt Norsk lag att åka så.
    Fast alltså, Norrmän...  Bälten och nät och grejer... Vilka trygghetsnarkomaner...
  • Silverkatten06

Alltså, jag fattar inte... Menar ni att ni köper ett flak öl och sedan har ni ölen kvar så länge att ni hinner spänna fast den? Vi hinner ju knappt hem från Bolaget innan den är slut...

• Silverkatten06
    starlight in the night skrev 2009-04-13 08:45:22 följande:
    Detta var det sjukaste jag läst... Ni borde ju inta ha barn... Fy fan... hur kan DU/NI utsätta ert barn för sådan påtaglig fara? Jag kräker på er... (när han låter konstigt brukar vi stanna) Du ska bli anmäld till socialen, det är ju en sak som är säker.. Hoppas att fler här har gjort detsamma...
    Vet du, jag hoppas också att nån anmält TS till socialen. Det vore jätteintressant att få höra deras reaktion på en anmälan om ett sandlådeinlägg...
  • Silverkatten06
    Millangbg skrev 2009-04-13 10:20:37 följande:
    Tycker den här tråden e helt otrolig... Skämt eller inte.. Man skämtar INTE om såna här saker... Ni har ingen respekt mot livet eller er själva.. Såna trådar som den här borde inte få finnas!
    Äh, det som inte tål att skämtas om är heller inte värt att ta på allvar.
  • Silverkatten06
    Dompans mamma skrev 2009-04-13 21:39:00 följande:
    Äh, varför inte skaffa bilbarnstol och skita i att skaffa barn?!
    Vem ska då badda min panna när jag är bakis? {#lang_emotions_undecided}
  • Silverkatten06
    MINA GOA BARN skrev 2009-04-13 22:00:21 följande:
    Ok, Jag har inte orkat gå igenom alla inlägg, jag hittade just den här idiotiska tråden nu och var ju bara tvungen att skriva något idiotiskt tillbaks, det får nog ni som sitter här limmade bjuda på om ni vill att tråden ska fortsätta leva!
    Jag fattar inte - vad är det du vill att vi ska bjuda på? Trodde det var du som bjöd på inlägg? Men om du vill kan du få en påsksnaps? Passa på nu innan påsken officiellt är slut! {#lang_emotions_cheers}
  • Silverkatten06
    Grodo skrev 2009-04-13 22:06:05 följande:
    Denna tråd måste ju vara ett skämt!!!
    Tror du det?
  • Silverkatten06
    Dompans mamma skrev 2009-04-13 22:07:46 följande:
    Har du mött någon som åker omkring med barn utan bilbarnstol? va? va?
    Ja, det har jag. Har du aldrig gjort det?
  • Silverkatten06
    Koloratur skrev 2009-04-13 22:13:10 följande:
    Dompans mamma skrev 2009-04-13 22:09:47 följande: Nä! då måste man ju cykla och ungen ramlar ju bara av cykeln och slår sig! farligt ju!
    Nejdå, du behöver inte vara orolig. Om du absolut vill vara hurtig och cykla så finns det smarta vagnar att spänna efter cykeln, kolla Biltema (http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=90432). Tror tom att de är lagliga. Fast bara för 2 barn och jag tror nog att det går in minst 4 st + en sambo. Men varför man skulle slita på sina knän på en cykel när man kan glida i en bil övergår iochförsig mitt förstånd..
  • Silverkatten06
    CTMT skrev 2009-04-13 22:13:29 följande:
    Hahaha! Det var den mest KORKADE och FALSKA och PROVOCERANDE tråd jag nånsin stött på! TS - Sluta sitta här och provocera folk (är ju tydligt) och se till att skaffa dig ett liv istället. Barn är nog ingenting för dig, men möjligtvis kan terapi vara din "nisch" här i livet
    Det är bra att du inser att tråden är korkad, falsk och provocerande. Vad var det som fick dig att förstå det så snabbt? Trådens placering?
  • Silverkatten06
    MINA GOA BARN skrev 2009-04-13 22:21:24 följande:
    Att jag tydligen hade kommit med ett förslag som redan var lagt många gånger förut i tråden sa du! 
    Har jag sagt det? Hmm, har nog blivit lite många påsksnapsar här, har nämligen inget minne av det. Får nog ta och köra en sväng med nedrullade rutor så att jag nyktrar till.. 
  • Silverkatten06
    beijer skrev 2009-04-13 22:26:42 följande:
    har ingen komentar för detta inlägg.. det är det sjukaste jag har läst... tur att ni inte är mina föräldrar................
    Har dina föräldrar hittat en bilbarnstol som du får plats i, menar du?
  • Silverkatten06

Alltså nu har jag ett problem. Jag hinner inte läsa i tråden för att mina barn vill en massa saker. Vill de inte ha frukost så är det blöja eller lek eller nåt annat. Hur löser man en sån sak? Kan man låsa in dem i bakluckan även när man inte åker i bilen?

• Silverkatten06
    fotbollsfru skrev 2009-04-14 22:32:14 följande:
    Hmm...undrar om det var de desperata hemmafruarna som gjorde att tråden dog lite där...
    Alltså bara för att jag är hemmafru är jag inte desperat, vilka påhopp!
  • Silverkatten06
    fotbollsfru skrev 2009-04-14 22:34:25 följande:
    Eh?
    Okdå, jag erkänner. Jag ljög. Jag är inte hemmafru, men jag är hemmafru-wannabe. Peggy Bundy är typ min idol...
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!