Inlägg från: Galathea |Visa alla inlägg
  • Galathea

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Undrar om man kanske ska ta och leta reda på bilder från olyckor där barn inte suttit med bilbarnstol eller där barn suttit i famnen på sin mor eller far vid kollision.

Min far jobbar inom räddningstjänsten och har visat mig många skäl till att både ha och inte ha säkerhetsbälte. Att ha barn i bilbarnstol i olika åldrar och sådant.
    Det är inte så mysigt att få se bilder på barn och vuxna från olyckor.

Har dessutom fått veta att och sett bevis på hur svårt det är att hålla fast ett barn vid en krock i ganska låg hastighet. Ett barn väger extremt mycket mer än man tror då det slungas framåt i en kollision. och dessutom finns risken att ett barn kan bli krossat av sin egen mor eller far i en kollision om barnet sitter i famnen.

Det är inget jag bara rabblar upp en massa teoretisk fakta utan ren fakta från verkligheten.

Så jag anser att bilbarnstol är något man investerar i för framtiden och barnet inte för något annat.
    Dessutom så har flertalet försäkringsbolag som faktiskt lånar ut bilbarnstolar till familjer med bil och dom byter även ut dom ju äldre barnet blir och den sista bilbarnstolen får man köpa av dom.
    Så ett hett tips är att kolla upp med era försäkringsbolag om detta.

• Galathea

Superba Supernovan skrev 2009-04-13 10:28:29 följande:

Men herregud vad humorbefriade folk kan vara! Det är en SKÄMTTRÅD, och om humorn inte passar er så finns det gott om andra trådar att hänga i istället! Anmäla hit och dit, anmäl Familjeliv som har en kategori som heter Sandlådan om det nu är så stötande.
    Såg inte att denna tråd var en del av skämttråden i sandlådan ^^
    Men det var verkligen ett dåligt allternativ att skämta om.
    Men men, nu när man vet bättre så kan jag se ironin i det hela, det tragiska är det att det finns faktiskt föräldrar som gör sådanna dunheter att utsätta sina barn för grav livsfara.
    Som höggravid och förstagångsmamma så kan jag ärligt säga att det satte sprätt på alla hormoner i kroppen på mig att se ett sådant inlägg, så jag förstår er alla som inte hänger med i ironin av denna tråd och bara vill anmäla de personer som skrivit alla skämtinlägg.
  • Galathea
    Vision400 skrev 2009-04-13 20:08:33 följande:
    Vad var det för fel på mitt inlägg? Och på vilket sätt är det roligt?
    Felet är inte ditt inlägg vännen det är var ditt inlägg har hamnat :)
    Detta är inte en seriös tråd annat än seriöst skämtande om saker och ting. Jag missuppfattade det tidigare och lagt in ett liknande inlägg som dig inatt .
    jag såg inte att detta tråd var satt i tråden Sandlådan som är tänkt som skämttråd.
  • Galathea
    Koloratur skrev 2009-04-13 20:14:21 följande:
    Jag har aldrig sett trådar ligga i sandlådan när de INTE är skämttrådar. Finns det sådana också? ;)
    Jo tyvär så gör det ju de :/
    Men men det är bara bevis på att det finns helt korkade människor som helt tydligt inte bryr sig.
    Men detta inlägg, nu när jag hajjat ironin var faktiskt rätt bra ^^
  • Galathea

jag känner trådstartaren men det var inte hon som skrev det otroliga det var en annan användare.
    och det var tyvär inte på FL det var skrivet utan på ett annat forum.

• Galathea
    Koloratur skrev 2009-04-13 20:28:06 följande:
    Va??
    Missade citatet tror jag nog :O
    Det var ett svar till Deer :)
  • Galathea
    Galathea skrev 2009-04-13 20:26:19 följande:
    jag känner trådstartaren men det var inte hon som skrev det otroliga det var en annan användare.och det var tyvär inte på FL det var skrivet utan på ett annat forum.
    Detta var det jag skulle säga Deer ^^
  • Galathea
    AlltidTillsammans skrev 2009-04-13 20:30:06 följande:
    jag tycker du är helt knäpp, en riktig idiot, men det verkar kanske bara vara jag, men det finns en anledning till att man har och ska andvända bilbarnstol. Tänk på barnets säkerhet. Krockar ni så har barnet inget skydd, du kan aldrig hålla fast det i en krock och sitter det över halsen kan den lilla få så stora skador att det dör, är det värt det när ni nu tjänat 2000? köp en som man kan ha länge då, volvostolen kan du ju ha från födsel till den inte behövs längre, eller köp en begagnat billigt om ni är så snåla. Vad ansvarslösa ni är. Tror ni att det är här för ert eget barns bästa? snarare för ert eget bästa, jag skulle aldrig göra så mot mitt barn eller mina syskonbarn. eller mot mig själv, händer det något är de stor chans att de dör eller skadas för livet, medan med bilbarnstol kan man klara sig med stor chans. Jag skulle skita i mycket annat, men säkerhet och hälsa går först! Eller andvänd inte bilen!
    Ta och kolla upp ordentligt var denna tråden är postad och tänk om lilla vännen.
    jag reagerade lika starkt och inåg inte att detta inlägg är en del av SANDLÅDAN.
  • Galathea
    Bobbenn skrev 2009-04-16 11:20:19 följande:
    Japp jag surrar fast min dotter FRAMÅT på taket. Slipper man höra gnäll också blir det mindre smulor i bilen
    Men sätter du henne bakåt kan du ju använda henne som siren ju :)
  • Galathea
    Bobbenn skrev 2009-04-16 12:05:52 följande:
    Men då blir det ju säkrare och sånt gillar vi inte
    Hahaha inte om man får fartgalningar framför sig eller extremt nojjiga människor som inte gillar polisen ;)
    Då kan man ju nästan få till en biljakt eller fler ;)
  • Galathea
    lollisen skrev 2009-04-16 22:57:54 följande:
    JAG är BÄST skrev 2009-04-16 22:55:28 följande:
    Fick precis ett mail, med "god" motivering till att ta bort min älskade tråd.. Buhuuu.. Får väl snart ett till, för att jag är OT här eller nåt.. Suck.. Ja ja.. *suck*
    Men det var väl ändå inte kul alls ju...
    vad var den "goda" anledningen??
  • Galathea
    SABL skrev 2009-04-16 19:49:58 följande:
    Nej ingen barnstol här, testade binda fast hunden på taket för att se om det var en bra metod. Men icke, lacken for väldigt illa...
    Men jösses det funkar ju inte att testa med hunden först ju :O
    Barnen har ju inga klor ju så självklart blir det ju fel testresultat...
    Vadera tassarna på hunden om du prompt måste anvädna dig av djurtester först :)
  • Galathea
    zilja skrev 2009-04-17 09:59:45 följande:
    oki skämt tråd alltså . .. . . . . ? för vilken idiot till människa låter sitt barn sitta utan stol i bilen ? .. bara veta att om en annan idiot som tex kör full & kör in i eran bil & gör så att ungen flyger ut genom fönstret & sne ligger där med hjärnan halvvägs ut ? ... så hoppas ja för guds skull att ni skämtar....
    Lugna lillhjärtat ^^ Ja denna tråd tillhör sandlådan så ja de e skämt :D
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!