Inlägg från: puma82 |Visa alla inlägg
  • puma82

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Tråden ligger i sandlådan, där man skämtar om det mesta.. så detta är, får jag hoppas, ännu en sådan tråd.

Vision400 skrev 2009-04-13 20:03:07 följande:
    Har bara läst TS. Skulle aldrig köra bil med mitt barn om barnet inte satt i bilstol. Möjligtvis om det brann i knutarna eller man skulle till akuten eller ngt sådant livshotande, men aldrig annars. Tycker det är fruktansvärt oansvarigt att inte ha barnstol. Det måste väl finnas någon anledning till att det finns en lag på området? Om man krockar med bilen och barnet är så pass litet att bältet sitter för högt upp (dvs vid halsen på ett obehagligt sätt) och man tvärstannar, då låser bältet sig vilket kan resultera i att ett barn kan strypas, samt få kraftiga nackskador. Att barnstolarna för småbarn är bakåtvända är just för att de inte ska flyga genom bilen vid en ev krock. Min pappa jobbar på området, och jag har sett en del informationsvideos när de testat med bla barn utan bilstol. Och det var ingen fin syn alls. Det ärrade mig totalt för all framtid och jag är otroligt medveten om hur viktig en barnstol är i en bil. Visst är det viktigt att ha en säker bil rent generellt, MEN det är väl självklart att ens barn ska sitta i bilstol?! Vem vill chansa när det gäller sina barn!?
  • puma82

Vissa är allvarliga om sådant här och annat som man tcker inte borde förekomma på Fl. Men den här tråden ligger i sandlådan så det är ett skämt.. Hoppas jag

Vision400 skrev 2009-04-13 20:09:30 följande:
    Skämt eller inte, jag har hittat en hel del idiotiska inlägg här så från och med nu tar jag det hela på allvar för det finns en hel del udda typer på FL som faktiskt menar allvar. Tro mig, jag har hittat en hel del sådana trådar.
  • puma82
    Tokfrjant skrev 2009-04-17 12:33:48 följande:
    Ett tips! Min son somnar ofta i vagnen, så när vi sen ska åka iväg så fäller jag ihop vagnen och slänger (försiktigt förstås) in vagnen i bagaget. Han sover så gott så!!
    :D:D:D
  • puma82
    Sötnosarna skrev 2009-04-17 16:55:48 följande:
    Det var det mest oansvariga jag hört. Vad händer om ni krockar tror du??? Jag finner inga ord, du kan ju inte vara rädd om ditt barn!!!
    Eller ha dem i löplina efter bilen :)

Upplysningsvis: DETTA ÄR ETT SKÄMT! Kolla vart tråden är postad, den ligger i: SANDLÅDAN
  • puma82

Asch då :) Bäst är det som någon skrev, att vika in dem i barnvagnen och ner med den i bagaget. Då sitter de fast i selet ju :) och bekvämt också då man ju alltid kan ha en filt och snutte där i :)

Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!