Inlägg från: JuliaåRonjasmammis |Visa alla inlägg
  • JuliaåRonjasmammis

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Men är ni inte kloka?!?!?!?!

Lägger ni fyra ungar i skuffen?!?!?!?!

Fatta vad det kommer att lukta när de börjar bajsa, ni kommer ALDRIG att kunna ha en resväska där sen, går inte att få bort lukten jue!!

• JuliaåRonjasmammis
    Censur skrev 2009-04-13 23:36:41 följande:
    b l ö j o r ! De får väl lära sig att torka upp eländet efter sig. en rulle bajspåsar fixar det.
    Hmmm, och kanske kan man lära dom att öppna luckan inifrån under färd, för att kasta ut påsarna? *tänker på saken*
  • JuliaåRonjasmammis

Noas mamma skrev 2009-04-14 00:18:22 följande:

asså orka trycka ner barnen i bakluckan.... nä min son får springa efter bilen eller så får han stanna hemma! snälla ungen e ju över 1 år han klarar sig själv!
    När han springer efter, använder du löplina eller får han springa fritt? Jag gillar löplina bäst, men vet att vissa andra hellre kör på fritt spring liksom. Om du har lina, var köper du den? *tacksam för tips*
  • JuliaåRonjasmammis
    Censur skrev 2009-04-14 00:35:15 följande:
    kan man inte sätta en sån där cykelvagn att sätta fast bakom bilen?
    Men då är vi tillbaka på bajsfrågan, liksom. Blöjor och bajspåsar som ska hanteras, en cykelvagn är ju mindre än en skuff oftast, kan bli trångt för ungarna att hålla rent.

Fast, påsarna kanske flyger iväg lättare om man sitter i en cykelkärra än när man lyfter på bagageluckan och slänger ut påsarna? *funderar vidare*
  • JuliaåRonjasmammis
    Tokfrjant skrev 2009-04-17 19:28:26 följande:
    Bogseringslina! Spänn fast den där bak. Barnet får friskluft och de i bilen slipper gnället.
    Men se där, nån mer som tagit åt sig av mitt förslag om löplina!! Bara bra om dagens feta ungar får lite motion, ju! Var köper du dina linor?!

Det var nån som föreslog att man kunde ta snörena runt tidningsbuntarna...funkar kanske om man bor i lägenhet, men vi bor på landet, typ.

Sen vill jag ju gärna att linan ska matcha, helst både bilen och ungens outfit för dagen. Och så kan ju inte Chewwin ha en röd lina, för då blir han bög säger hans pappa. Och Wannezzaa kan inte ha en blå, för då börjar hon bara spela hockey eller nåt. Och guuuuuud, vad grannarna ska prata då å vaskajaskrivapåfltyp?!

Gör PoP löplinor?
  • JuliaåRonjasmammis
    Tokfrjant skrev 2009-04-18 00:07:53 följande:
    Köpte förresten båda unisexfärgerna till min khäviin!
    Mäh guuuuu så smart!! å så billitt åsså!!

Du ha finare staning på dinn kile än mej!!!
  • JuliaåRonjasmammis
    Kaxmaja skrev 2009-05-08 19:44:34 följande:
    Var ute och åkte lite bil med en kompis idag. Først blev hon lite førvånad då jag inte hade med npgn bilstol till sonen men sen insåg hon det praktiska med att ha honom liggande på golvet i baksätet. Man fick ju plats med en massa shoppingkassar i sätet = PERFEKT
    Låter smart. Speciellt bra är det när man handlat ägg t ex, då måste man ju spänna fast kassen ordentligt så att inte äggen flyger ur och går sönder. Och skulle de ändå flyga ur, ja då ligger ju barnet/barnen där och dämpar stötarna, så att säga.
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!