Inlägg från: Tokfrjant |Visa alla inlägg
  • Tokfrjant

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Ett tips! Min son somnar ofta i vagnen, så när vi sen ska åka iväg så fäller jag ihop vagnen och slänger (försiktigt förstås) in vagnen i bagaget. Han sover så gott så!!

• Tokfrjant
    Tokfrjant skrev 2009-04-17 12:33:48 följande:
    Ett tips! Min son somnar ofta i vagnen, så när vi sen ska åka iväg så fäller jag ihop vagnen och slänger (försiktigt förstås) in vagnen i bagaget. Han sover så gott så!!
    Han sitter ju faktiskt fast i selen som är i vagnen, så han är inte lös heller.
  • Tokfrjant
    puma82 skrev 2009-04-17 18:27:47 följande:
    Asch då :) Bäst är det som någon skrev, att vika in dem i barnvagnen och ner med den i bagaget. Då sitter de fast i selet ju :) och bekvämt också då man ju alltid kan ha en filt och snutte där i :)
    Jupps! Mycket bekvämare än bilstol också!
  • Tokfrjant

Ja!! Asså, finns det bilbarnstolar som man kan ha som vagn, varför inte vagn som bilbarnstol då??

Skatebord verkar ju med funka utmäkt!

• Tokfrjant
    SABL skrev 2009-04-17 19:08:56 följande:
    Istället för barnvagn kan jag tipsa om kundvagn, då kan man själv bestämma vad det får kosta, 5 eller 10 kr :) Dock ryms den in i bagaget, men vad gör det? Räcker ju med att man har en hemma, och sen får man ta en på närmaste affär då man är iväg på äventyr, eller använda skateboarden.
    Bogseringslina! Spänn fast den där bak. Barnet får friskluft och de i bilen slipper gnället.
  • Tokfrjant
    JuliaåRonjasmammis skrev 2009-04-18 00:03:54 följande:
    Men se där, nån mer som tagit åt sig av mitt förslag om löplina!! Bara bra om dagens feta ungar får lite motion, ju! Var köper du dina linor?!Det var nån som föreslog att man kunde ta snörena runt tidningsbuntarna...funkar kanske om man bor i lägenhet, men vi bor på landet, typ.Sen vill jag ju gärna att linan ska matcha, helst både bilen och ungens outfit för dagen. Och så kan ju inte Chewwin ha en röd lina, för då blir han bög säger hans pappa. Och Wannezzaa kan inte ha en blå, för då börjar hon bara spela hockey eller nåt. Och guuuuuud, vad grannarna ska prata då å vaskajaskrivapåfltyp?!Gör PoP löplinor?
    MeAndI säljer ut billiga linor nu!! 2000 kronor stycket, finns i färngerna: unisex och unisex!
  • Tokfrjant
    Tokfrjant skrev 2009-04-18 00:06:48 följande:
    MeAndI säljer ut billiga linor nu!! 2000 kronor stycket, finns i färngerna: unisex och unisex!
    Köpte förresten båda unisexfärgerna till min khäviin!
  • Tokfrjant
    JuliaåRonjasmammis skrev 2009-04-18 00:11:39 följande:
    Mäh guuuuu så smart!! å så billitt åsså!!Du ha finare staning på dinn kile än mej!!!
    Mm, är det inte såh khäviin stavas?? duh hade juh en världens fulaste stavning rent ut sagth! ha intä sett något mer sämstigast!

*styrkekjamar* tycke synn om din pojk asså!! ful stavning!!
    Såhäh hete vi i våh familj!
    Mamma (jag *fnizz*): jhohnhnah!
    Pappsiii: Bobbiigubbelubben!!
    Pojken: Khäviin
    Dottern: Zizzi-linnéah
  • Tokfrjant
    SUD skrev 2009-04-19 11:00:15 följande:
    om man läser tråden viklet jag har gjort så blir man ju bara ännu argare!!!!!!
    Stackars dina barn som har en sån arg mamma..
    Våra barn får göra som de vill! Vi är glada
  • Tokfrjant
    trollurvas skrev 2009-04-19 10:37:27 följande:
    Har inte läst hela tråden... ...men hur kan man vara så JÄVLA DUM att man inte sätter fast sina barn i en bilbarnstol och dessutom låter de sitta lösa i bilen. Hört talas om att bilbälte räddar liv??!!! Eftersom jag själv varit med om en olycka vet jag vad jag pratar om, som tur var var inte sonen med i bilen vid olyckan men det enda som var helt i bilen var bilbarnstolen där min son skulle suttit.Tala om oansvariga föräldrar, och att skylla på att det är dyrt är ju idiotiskt, det går att köpa begagnat...
    Nä nu jävlar!! Kalla du mig dum??????? *anmäler*
    Det är inte oansvarigt att sätta fast ungen i en lina som är säkerhetstestad och som dessutom kommer från MeAndI!!!!
  • Tokfrjant

Se det så här istället: Hur mycket tar mitt barn skada av att sitta i bilen utan bälte när jag aldrig krockar än att mitt barn ser mig arg hela tiden pga en tråd på FL?!!?

• Tokfrjant
    Hackemamma skrev 2009-04-20 23:17:06 följande:
    Ja... mot alla odds och allt ;D
    mhm!!

Godnatt allihop!!
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!