Inlägg från: Kaxmaja |Visa alla inlägg
  • Kaxmaja

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Trailer T skrev 2009-04-14 19:45:47 följande:
    ASGARVAR
    fotbollsfru skrev 2009-04-14 19:45:31 följande:
    JAG GRINAR GURKOR... ! Har inte skrattat så här mycket sedan jag vet inte när...
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel 7/3-08 Lillebror BF 5/6 -09 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kaxmaja
    HannaNord skrev 2009-04-14 19:52:02 följande:
    Oj, detta måste vara en skämttråd som hamnat fel.
    Hamnat fel? Tråden ligger exakt där den ska vara.
  • Kaxmaja
    Trailer T skrev 2009-04-14 19:54:55 följande:
    Jag brukar skrämma mina barn genom att hota med bilbarnstol..Passa er jävligt noga säger jag annars får ni sitta i bilbarnsstol nästa gång..Jävla vad snälla dom är nu
    Samma sak här hemma. Fungerar super bra.
  • Kaxmaja
    Trailer T skrev 2009-04-14 20:12:05 följande:
    Kastar sand
    Tror inte de hjälper
  • Kaxmaja
    fotbollsfru skrev 2009-04-14 20:22:55 följande:
    Nä...den föll som ett korthus...
    Ja de var väll de jag trodde.
  • Kaxmaja
    Partysoda skrev 2009-04-14 20:44:35 följande:
    Jag skulle ju personligen använda bilbarnstol - inte fan går jag och kånkar runt på en unge i nio månader, kräks, får åderbråck och uttännjd hud på magen för resten av mitt liv och sedan riskerar att mitt barn dör på ett så onödigt sätt som i en bilolycka. Det kan ju hända ändå, men risken är inte lika stor om man antar säkehetsåtgärder. En bilbarnstol funkar ju som en cykelhjälm = mindre risk för allvarliga skador om du använder en. Om man väljer att tro att all denna forskning bara är bluff och båg - fine by me. Mitt barn skall ändå inte sitta i din bil.Å andra sidan bor jag på landet där folk krockar med älgar och rådjur var och varannan dag - om de inte glider av vägen på grund av dålig väghållning förstås - bilolyckor som ingen egentligen kan rå för oavsett hur bra/försiktig/van trafikant du är. Man kanske blir onödigt försiktig under dessa omständigheter, vad vet jag?Att det sedan råkar vara lag på att använda bilbarnstol gör ju beslutet ännu lättare
    Alltså hur får man fast bilstolen på huvudet när man ska använda den som cykelhjälm?
  • Kaxmaja
    Hikaru skrev 2009-04-14 21:09:32 följande:
    Det låter nästan farligt.
    Ja jag försöker tänka mig hur de ska gå till men nej jag kommer inte på de
  • Kaxmaja
    lollisen skrev 2009-04-14 21:11:11 följande:
    Säger bara; Gaffa gaffa gaaaa a ffaaaa! Gaffatejp is tha shit!
    Ja men är den inte onöfigt stor? Måste ju bli super tungt och vingligt
  • Kaxmaja
    lollisen skrev 2009-04-14 21:14:07 följande:
    Skitsamma... det som kan hända är att de får whiplash, men vem bryr sig? Det är blir ju oftast ändå ignorerat av sjukhus som typ att man inbillar sig smärtan, så vem orkar bry sig? Att det blir vingligt är ju bara bra, då kanske de kan lära sig balansera ordentligt på kuppen... om inte så får vi föräldrar ett gott skratt i deras försök att cykla..
    Ahh men jag tänker ändå inte køpa bilstol även fast vi nu vet att man kan ha två användningsområden før den. Silvertejp och keps är fortfarande MYCKE billigare
  • Kaxmaja
    Deer skrev 2009-04-14 21:19:04 följande:
    Ja och det värkar ju som om det är bättre kvalitet också, en keps går ju inte sönder om man tappar den vilket en cykelhjälm gör och silvertejpen behöver inte bytas ut bara för att man krockar villket man måste med en bilbarnstol.Hejja keps och silvertejp!
    Precis
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!