Inlägg från: Kaxmaja |Visa alla inlägg
  • Kaxmaja

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Malleh skrev 2009-04-18 20:22:32 följande:
    Snart är det säkert lag på att ha bilbarnstol i pulka också?!
    Ja *suck* vart är världen på väg
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel 7/3-08 Lillebror BF 5/6 -09 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kaxmaja
    CattieNess skrev 2009-04-18 20:50:38 följande:
    I Unga mödrar, hade de hårdliften med bebis i i framsätet ju. Skitpraktiskt! Danskar är mycket smartare än oss svenskar, det har jag alltid sagt!
    Så kör vissa även här i Norge.
  • Kaxmaja
    Kaxmaja skrev 2009-04-18 21:07:49 följande:
    Så kör vissa även här i Norge.
    Men med nät över
  • Kaxmaja
    CattieNess skrev 2009-04-18 21:26:06 följande:
    Vad ska nätet vara bra för? Andningshål? Blir det inte bättre att bulta fast en träplanka ovanför liften, ifall man skulle krocka så inte ungen flyger ut?
    Ja de är väll før att ungen inte ska flyga ut. Och bara krossas i sin lilla lift. Ingen aning faktiskt. Har inte satt mig in i de då det inte är något alternativ før oss.

Fungerar bra med Silvertejp
  • Kaxmaja

ähh vad larviga ni är, bagageluckan, takbox och silver tejp fungerar alldeles utmärkt. Bilbarnstol är bara ett sätt att försöka lura folk på pengar

• Kaxmaja
    Lusegris skrev 2009-04-19 09:17:07 följande:
    håller med föregående talare. och amning är för mesar som skämmer bort sina barn!
    Absolut
  • Kaxmaja
    Lusegris skrev 2009-04-19 09:29:39 följande:
    Angelezzan - var just in och kikade i din presentation. Du har ju SPJÄLSKYDD! Hur tänkte du där? Lite väl mesigt skulle jag säga! Spjälorna har ju ett avstånd så barnet inte kan fastna...
    Gammal bild som jag snodde från en annans press. Fick så himla mycke skit över att vi int ehade barnsäkrat hemma så jag orkade inte. Nu kan jag lova att de ser annorlunda ut. Med en vild 1åring hemma. Knivarna ligger i nederstalådan osv
  • Kaxmaja

Tänk om folk skulle lära sig att läsa innan de blev arga och började missbruka !

• Kaxmaja
    trollurvas skrev 2009-04-19 10:37:27 följande:
    Har inte läst hela tråden... ...men hur kan man vara så JÄVLA DUM att man inte sätter fast sina barn i en bilbarnstol och dessutom låter de sitta lösa i bilen. Hört talas om att bilbälte räddar liv??!!! Eftersom jag själv varit med om en olycka vet jag vad jag pratar om, som tur var var inte sonen med i bilen vid olyckan men det enda som var helt i bilen var bilbarnstolen där min son skulle suttit.Tala om oansvariga föräldrar, och att skylla på att det är dyrt är ju idiotiskt, det går att köpa begagnat...
    Om du kollar vart tråden ligger så slipper du bli så arg. Bara ett litet tips
  • Kaxmaja
    SUD skrev 2009-04-19 11:00:15 följande:
    om man läser tråden viklet jag har gjort så blir man ju bara ännu argare!!!!!!
    Förlåt men om du har läst hela tråden hur kan du då vara arg? Du måste ha missat att läsa viktiga delar. Annars hade det ju faktiskt räckt att läsa vart tråden är placerad
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!