Inlägg från: Queen70 |Visa alla inlägg
  • Queen70

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Då skulle ni se i afrika. En liiiten moppe, en pappa, en femåring, en mamma med ett spädbarn fastknytet på ryggen, och kassar i båda händerna och sedan ett gängvattendunkar staplade på höjden....

bandet som skulle spela på mitt hotell anlände också per mopeder,och de hade med sig gitarrer, trumset, förstärkare rubbet OCH några ungar däremellan...bilbarnstol blaha blaha liksom...haha...

lollisen skrev 2009-04-12 01:47:27 följande:
    Nej men usch! Jäkla människor..
  • Queen70

Hönorna har jag missat, men har faktiskt sett en levande get fastsurrad på pakethållaren...

Dompans mamma skrev 2009-04-12 02:06:55 följande:

Du glömde hönorna! ;P
  • Queen70

vuxen eller torr så det knastrar..därom tvistar de lärde..

tjenixen skrev 2009-04-12 09:39:38 följande:
    jaja, det finns ju idioter till allt. Drar mig ur denna barnsliga och makabra tråd då jag anser att jag har viktigare saker i livet att göra än att hålla mig till sånt här larv. Anser mig nog lite mer vuxen än somliga här, sorry.
  • Queen70

Ja vad KUUUUL det skulle bli då. "onödigt med bilbarnsstol" OBS DETTA ÄR ETT SKÄMT!!

Vad e de med folk...haha...

Dompans mamma skrev 2009-04-12 11:21:26 följande:

Än igen så reflekterade jag inte över att tråden var postad i "sandlådan".Skämta på ni. Så länge ni skämtar på andras bekostnad så gör det ju ingen skada... eller?Jag har stött på föräldrar i vardagliga livet som faktist inte använder bilbarnstol. Och jag blir så förbannad varje gång jag ser dessa människor.Sorry att jag förstörde din kväll, men välj något annat att skämta om nästa gång. Eller tala om att det är ett skämt, då många föräldrar faktist blir upprörda. Förtydliga att det är sandlådan, för ser man namnet på ett inlägg som är stötande missar man att se vart det är postat
  • Queen70

Va inte så negativ....haha...

Dompans mamma skrev 2009-04-12 12:32:08 följande:

Hur kan man skämta om att utsätta sitt eget barns liv för fara?! Ni har med era inlägg visat vilken förälder ni är...
  • Queen70

ung...tack *blir rörd*..Inte ofta man får höra det vid 38 års ålder :)

Dompans mamma skrev 2009-04-12 17:56:16 följande:

Bara strunta i dem. De är något fel på dessa personer. De har bilbarnstolar till barnen, men dock inga hjärnor. De är unga omogna föräldrar/barnlösa/gravida å nogon norsk med också. Ja, ett jäng ****
  • Queen70

Dompans mamma kan dessutom vända sig direkt till mig med sin anmälan för jag ÄR soc :) Jobbar på Barn och Familj :) Så inte ens soctanter tycker det är rimligt att lägga massa pengar på bilbarnstol när dagens bilar är så trygga. Tycker det är HEMSKT att spänna fast barnen som om de vore nåt vilddjur. BARN BEHÖVER FRIHET FÖR ATT UTVECKLAS.

Man kan faktiskt inte skydda sig mot allt här i världen, då skulle vi behöva linda in våra barn i bubbelplast, och så länge lillen trivs med att ligga på hatthyllan å kolla in alla roliga bilar så är allt bra för VÅR familj. Alla måste ju göra det som funkar för dem. Det FINNS inget rätt eller fel....

JAG är BÄST skrev 2009-04-12 19:33:12 följande:

Visst blir man rörd av att bli kallad ung Själv fick jag visa leg på systemet i Torsdags det är fan i mig inte illa om man som jag är 37år.
  • Queen70

Gud vad du överdriver....Hur stor är risken att man krockar liksom. Att man ska behöva upprepa sig...*suck* chill...

anb skrev 2009-04-12 23:36:49 följande:
    JAG HOPPAS VERKLIGEN ATT DETTA ÄR ETT STORT JÄVLA APRIL SKÄMT ELLER NÅGOT.HUR FAN KAN MAN VARA SÅ OANSVARFULL ATT MAN INTE VILL LÄGGA MAX 3000 KR SOM ÄR EN ENGÅNGS KOSTNAD FÖR EN BILSTOL ÅT SITT BARN????? KAN NÅGON FÖRKLARA DET FÖR MIG??!!!OKEJ EN BILSTOL GÅR SÖNDER I EN KROCK MEN FORT FINNS BILSTOLEN TILL FÖR ATT MININERA RISKEN ATT BARNEN SKA DÖ I EN KROCK. MEN GÖR EN BRITNEY HA DIN UNGE I KNÄT DU SKA FAN INTE HA BARN....!!! LUST ATT RINGA SOCIALEN TUR ATT DET INTE FINNS MER INFORMATION OM DIG........
  • Queen70

Äsch..hur troligt är det att man krockar liksom. Om jag ska ta mina sista slantar och lägga på en bilbarnstol så kommer jag inte att må bra, och hur bra mamma blir jag då liksom?? Hellre en glad mamma utan bilbarnstol än en ledsen mamma som inte orkar leka med sitt barn...

Galathea skrev 2009-04-13 00:45:52 följande:
    Undrar om man kanske ska ta och leta reda på bilder från olyckor där barn inte suttit med bilbarnstol eller där barn suttit i famnen på sin mor eller far vid kollision.Min far jobbar inom räddningstjänsten och har visat mig många skäl till att både ha och inte ha säkerhetsbälte. Att ha barn i bilbarnstol i olika åldrar och sådant.Det är inte så mysigt att få se bilder på barn och vuxna från olyckor.Har dessutom fått veta att och sett bevis på hur svårt det är att hålla fast ett barn vid en krock i ganska låg hastighet. Ett barn väger extremt mycket mer än man tror då det slungas framåt i en kollision. och dessutom finns risken att ett barn kan bli krossat av sin egen mor eller far i en kollision om barnet sitter i famnen.Det är inget jag bara rabblar upp en massa teoretisk fakta utan ren fakta från verkligheten.Så jag anser att bilbarnstol är något man investerar i för framtiden och barnet inte för något annat.Dessutom så har flertalet försäkringsbolag som faktiskt lånar ut bilbarnstolar till familjer med bil och dom byter även ut dom ju äldre barnet blir och den sista bilbarnstolen får man köpa av dom.Så ett hett tips är att kolla upp med era försäkringsbolag om detta.
  • Queen70

Man kan ju alltid skaffa nya....

Goose berry skrev 2009-04-13 18:40:50 följande:

Tillägg... har förstått att detta är en skämttråd.. men varför vill man skämta om att skada sitt/sina barn är min fråga då???
  • Queen70

And they keep rolling in :) :)

Mezcal skrev 2009-04-13 22:00:54 följande:
    Den mest korkade tråd på länge.... Skyll inte på någon annan den dan det händer något,pga av att det inte finns bilbarnstol....Visst är det dyrt med stol,men många försäkringsbolag har så att du hyr stolen,för en liten summa i månaden eller om man vill hela beloppet på en gång. Men då tappar man vitsen i det hela.
  • Queen70

Vad ovanligt.

CTMT skrev 2009-04-13 22:30:46 följande:
    Nja... föredrar att ha ett levande barn tack
  • Queen70

hehe

Silverkatten06 skrev 2009-04-13 22:31:49 följande:
    Har dina föräldrar hittat en bilbarnstol som du får plats i, menar du?
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!