Bilbarnstol - så jävla onödigt!
SANDLÅDAN!
Ok, nu måste jag också få skriva saningen.
Naturligtvis så skulle jag ALDRIG låta mina barn åka bil utan att sitta säkert, alltså inte i en hundbur som jag själv svetsat ihop.
Fan jag kan inte ens svetsa, min hundbur är köpt för dyra pengar ny för jag skulle aldrig andvända en begagnad.
Jag skulle aldrig heller köpa en begagnad bilbarnstol eller ett babyskydd, tycker att har man inte råd att köpa såna viktiga saker nytt till sina barn har man inte råd att ha barn.
Jag köper dessutom bara de bilstolar/babyskydd som är best i test hos råd och rön.
Skulle aldig köpa något halvdant skit.
Dessutom kör jag en av världens krocksäkraste bilar.
Så nu kan moraltanterna dra igen.....
M Y L F skrev 2009-04-13 20:12:28 följande:
Jag gillar det jag läste om takboxen den var så genialis (hur man nu stavar det) så jag blev alldeles till mig.
Sen kom jag på att min bil skulle se fördjävlig ut med en sån.
Funderar nu på om det inte skulle vara praktiskt att ha en gammal husvagn som man slänger in ungarna i när man ska någonstans.
Då kan dom ju kissa,lagamat,leka och sova utan att vi behöver bry oss.
Tänk vad skönt det skulle vara om man slapp höra "stanna mamma jag behöver kissa" eller "är vi inte framme snart" o.s.v
idag har jag och ungarna varit ute på en miljövänlig tur.
Spände fast dem framför en skrinda sen fick dom dra mig och matkassarna hem 5,5 km.
Det gick inte fort, men barn som somnade fort i kväll hade jag.
Så glöm takboxar,hundburar och husvagnar och annat, detta är både miljövänligt och en bra aktivitet för aktiva barn.