Inlägg från: Lady Gaga |Visa alla inlägg
  • Lady Gaga

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Kaxmaja skrev 2009-04-13 21:26:48 följande:
    ähhh man kan tejpa fast ungen med silvertejp bakåtvänd oxå om de nu är så nedrans viktigt
    hehe  
    Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga
    fotbollsfru skrev 2009-04-14 10:08:22 följande:
    ...eller det kanske var lite fostervatten...ligger på BF+3...hoppas.... Tänk dig rubrikerna: "Förlossningen startad av tråd ang. bilbarnstolens vara eller icke vara...".
    Jag går oxå i väntans tider. Har dock 12 dgr till bf men det gör ju inget om man skulle råka "skratta" ut ungen nu. {#lang_emotions_dreamer}
    Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga
    JAG är BÄST skrev 2009-04-14 10:42:01 följande:
    En skrutt skrev 2009-04-14 10:32:12 följande: 25öringarna har ju utgått
    funkar det bra med tvättpolett?
    Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga
    fotbollsfru skrev 2009-04-14 12:26:17 följande:
    Så här mycket har jag inte garvat sen svärmor fastnade med pattarna i mangeln... ! Nu MÅSTE jag göra nåt nyttigt...
    hahahaha
    Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga
    JAG är BÄST skrev 2009-04-14 12:35:31 följande:
    Å, jag behöver komma ur min morronrock ska dra på mig några plagg för att ta en promenad.
    äsch inte behöver man väl andra kläder för att gå på promenad.  
    Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga
    lollisen skrev 2009-04-14 12:57:27 följande:
    JAG är BÄST skrev 2009-04-14 12:53:46 följande: Ja, jag kan bara sätta fötterna bakm huvudet och inte slå knut på mig själv som jag tidigare kunde... Jag är ändå 27...
    Det går utför fort. Själv är man vig som ett kylskåp.
    Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga
    lollisen skrev 2009-04-14 13:05:11 följande:
    Å fy fan! Vad kan man göra för att undvika detta? *orolig*
    man bör helt klart undvika bilbarnstolar.
    Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga

Har nån provat med superlim/karlssons klister? Har liksom ingen silvertejp hemma. 

Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga
    lollisen skrev 2009-04-14 13:18:43 följande:
    Men tänk på vilka fula märken det blir på inredningen i bilen... Nej nej... TÄnk inte ens tanken på lim...
    men vi ska ändå sälja vår bil inom de närmaste månaderna, funderade på om man kunde få ett bättre pris för den med medföljande ungar? "Tillhör inredningen" liksom?
    Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga
    gullsvans skrev 2009-04-14 13:31:56 följande:
    Hoppas ni aldrig krockar med er son i bilen när han sitter i ditt knä..ta du och kolla vad som händer..din kropps tygnd mot hans.och har du dessutom bilbälte på dig och han på engång..ja då blir det en mycket längre sträck för bältet att spänna åt+ din kroppsvikt..ni leker med ert barns liv..dyrt..ja ..men en mycket billig försäkring som räddar liv. Nä man kanske inte orsakar krocken själv..men det finns lite andr personer på vägarna..kolla in här idag..ngn blev körkortslös..för hon kört 163 km/t..det hade väl varit mysigt att krocka med... Fast SILVERTEJP använder man ju när man bygger bilar..så varför inte använda det till en typ tripptrapp stol och sätta fast den med?
    men då blir det ju så dyrt när man måste skära upp biltaket. (stolen blir för hög liksom)
    Fast har man taklucka så är ju det en annan femma. Då kan ju huvudet på ungen sticka upp där.
    Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga
    Koloratur skrev 2009-04-14 15:52:45 följande:
    men jag har ju inte körkort, så om jag blir stoppad av polisen, vad ska de göra liksom? - Hit med körkortet! - Jag har inget. - Öh, nehej... ok... - hej då! och så fräser jag därifrån i 240 blås. har gjort många gånger, inte en chans har de haft att varken komma ikapp eller fundera ut mina nummerskyltar som hänger i garaget :)
    Haha, om inte ungen ploppar ut efter alla sammandragningar jag får av denna tråd så vet jag inte vad som kommer att få ungen att komma ut.
    Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga
    M Y L F skrev 2009-04-14 16:51:12 följande:
    Då är det väl tur att det snart blir ny sida. Sur kärring.
    Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga
    Deer skrev 2009-04-14 20:20:19 följande:
    Bra då kan du krocktesta den och se om den håller eller om det är så att barnbilstolar igentligen bara är skit och våra metoder är mycket säkrare
    äsch, räcker med att ta med både den och en rulle silvertejp till ett stup. Sen är det bara att se vad som är helt efter fallet. Stolen eller tejpen. 
    Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga
    Deer skrev 2009-04-14 20:31:05 följande:
    Jag håller nog på att silvertejpen är bättre än bilstolen.
    Precis. Det kan man nästan kalla vetenskapligt bevisat.
    Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga
    Kaxmaja skrev 2009-04-14 21:05:17 följande:
    Alltså hur får man fast bilstolen på huvudet när man ska använda den som cykelhjälm?
    Det låter nästan farligt.
    Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga
    Kaxmaja skrev 2009-04-15 07:07:37 följande:
    God morgon på er! Några planerade bilresor idag?
    Förhoppningsvis upp till förlossningen, annars är här inget planerat. Vill ungen nånstans så får hon tamejtusan gå.
    Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga
    BlommyNess12 skrev 2010-05-30 19:10:50 följande:
    Såhär tycker jag: nyfödd: fastknuten på en soffkudde 1-3 år, med silvertejp och bilbälte 3 år + hur fan de vill.
    Vi har en kombi så ungarna får sitta bak i skuffen och leka.
    I used to be Hikaru before I got run over.
  • Lady Gaga
    t0va skrev 2010-07-20 02:18:08 följande:
    men skit... jag hittade inte tråden innan vi köpte stol... fast stolen är skitsmidig att ha fram på passagerarsidan och lägga drickan och godiset i, så åker det inte runt när jag kör. Ungen kan faktiskt sitta i buren bak i bilen, jag har reseburar åt kaninerna och där går det att få in ungen sen. Hanen funderar jag på att lägga i en takbox har haft honom i bilen men han tjatar så mycket så det är tröttsamt, takbox kan väl funka bra då? 
    absolut kan du ha hanen i takbox. släng i några starköl så blir han nog lugn
  • Lady Gaga
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-07-20 12:17:20 följande:
    OJOJ tänk på att inte ha starköl i takboxen om det är minusgrader ute, dom fryser sönder, ta med sprit om ni nu skall åka takbox!
    jo det är ju så klart sant, men under sommarhalvåret funkar starköl finfint. Fast iofs.... ju starkare dricka - desto bättre...?
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!