Inlägg från: BlommyNess12 |Visa alla inlägg
  • BlommyNess12

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

JAG är BÄST skrev 2009-04-12 21:09:48 följande:

Hahahaha
  • BlommyNess12
    MamiAmanda skrev 2009-04-12 21:10:58 följande:
    Vad har jag missat? Det finns något som heter "Sandlådan", och då är allt man skriver på skoj, så detta är en "skojig tråd" som driver med dem som inte har bilbarnstol? Har jag fattat rätt då? Är inte så ofta inne här på fl, så jag har inte sådan koll på de olika kategorierna..
    Japp, vi driver med dom som inte har bilbarnstol, och gör ett stereotypt antagande att dom är dumma, obildade, lata, osv, och sen spelar vi på det.
  • BlommyNess12

JAG är BÄST skrev 2009-04-12 21:11:39 följande:

Undrar bara om 25öringen trillar ner
    hahaha ja man kan ju undra
  • BlommyNess12
    Emmiz83 skrev 2009-04-12 21:14:41 följande:
    Om inte ts skojar så fattar jag inte vad hon tänker med, hur många gågnger har man inte läst om bilbarnstolar som räddat barnens liv. Anledningen till att ha bilstol är för att bältet ska komma rätt, för o skydda på rätt sätt, annars kan du lika bra åka utan bälte. Om du inte skojar, så skaffa inte fler barn, fruktansvärt dåligt omdöme!!!Min vän förlorade sin son i cancer, absolut inget hon valde men du riskerar ditt barns liv varje gång ni sätter er i bilen, mer än vad vi andra gör som ser till o skydda våra barn! Kan inte förstå hur tankarna vandrar i din hjärna, köp en bgeagnad stol om de är så dyrt med en ny!
    Alltså jag kan inte läsa vad du skriver, jag har liksom inget internet och jag kan inte komma in på FL då!
  • BlommyNess12
    Emmiz83 skrev 2009-04-12 21:18:25 följande:
    okej ni skojar, antar jag.. vad är de för kul med att skoja om barnens liv o säkerhet..? måste finnas ngt som är mer underhållande
    vi skojar om personer som inte har bilbarnstol.
    inte om barnens säkerhet.
  • BlommyNess12

hihihi har jag också blivit anmäld än?

• BlommyNess12
    mirre2 skrev 2009-04-13 11:10:17 följande:
    jag vill oxå bli anmäld snälla någon ANMÄL mig nuuuu och rädda min dag
    Haha typ, skulle vara så OTROLIGT roligt, haha. Fan vilken humor
  • BlommyNess12

Namn: Muhatmasari Sagandi Jusuf

Person nr (10 siffrigt): 950627-2182

Adress: Träskvägen 32 RONNEBY

Övrigt: Du hittar mig i diket

• BlommyNess12
    mirre2 skrev 2009-04-13 12:00:38 följande:
    ojoj va ung du e namn baja maja  karlsonpersonnummer: 1920-01-01-3728adress Hemma där påstlådan står ute i nattenÖvrigt   inga konton alla pengar i madrassen
    ^

OJ vad gammal du är haha
  • BlommyNess12

Idag har sonen vägrat åka bil, han ville inte sitta fastsurrad på taket, han klagade på att det regnade och blåste förmycket. Jaja, suck, jag fick helt enkelt slänga i honom i en sopsäck i bagageluckan innan vi åkte...

Jäkla ungar >_

• BlommyNess12
    Kaxmaja skrev 2009-04-13 16:16:41 följande:
    Fasiken vad drygt.
    Ja vafan, detta bråk kostade mig ju minst 5 minuter egentid i bilen..... AAARGHH.
  • BlommyNess12
    Malleh skrev 2009-04-13 19:06:56 följande:
    Dompans mamma skrev 2009-04-12 00:26:57 följande:
    Men lol?
    Tjena
  • BlommyNess12

idag hade takboxen gått sönder.. jag var tvungen att tejpa fast honom med silvertejp på motorhuven, fast jag hade slut på silvertejp, det fick bli spännband istället. Så nu har han fångat insekter och lekt vindrutetorkare hela vägen hem..

• BlommyNess12

M Y L F skrev 2009-04-13 20:34:56 följande:

Perfekt.
    Japp, sparar på spolarvätska.
  • BlommyNess12

bagageluckan kör jag på. Eller silvertejp/spännband och så får ungen ligga på motorhuven och tvätta vindrutan, man sparar både pengar och spolarvätska! *nickar*

• BlommyNess12
    Tequeida86 skrev 2009-04-14 19:44:01 följande:
    Det här var antagligen det dummaste jag har läst nånsin,jag se mej berättigat att ha åsikter utan att ha läst igenom tråden.bara TS inlägg.Jag tror faktiskt det här var det värsta jag har hört,hur kan man göra så där mot sitt barn?hur är man funtad då,det finns inga ursäkter för att inte använda bilbarnstol,bara din egen jävla dummhet...,tyvärr...har man inte råd med en bilbarnstol borde man inte ha råd med en bil och föresten är det LAG på att ha bilbarnstol i sverige så alltså bryter du mot lagen varje gång du sätter dej i bilen,hade ajg vart en anhörig eller vän eller ens sett dej i bilen med barnet icke fastspänt hade jag inte tvekat en sekund med att anmäla dej,hoppas du blir stoppad av polisen och hoppas du blir av med vårdnaden om ditt barn innan barnet råkar illa ut.du är ju fan en fara för ditt eget barn...suck...
    Va? Du verkar ju helt uppstressad, jeeesus lugna ner dig. Ta en cigg eller nåt.
    Vi krockar aldrig, och förresten så har jag ungen i bagageluckan så ser varken du eller polisen att ungen sitter lös..
  • BlommyNess12

älskade hugo skrev 2009-04-14 19:40:47 följande:

ja kan bli så förbannd på mäniskor som resonerar på de sättet att "vi har inte bil banrstol" men man kan ju fråga sig varför de finns bilbarnstol o ´varför de finn lag på att man ska ha de. för att de e för barnent bästa o varaför inte undvik aom nu man krockar att minks risken att barnen dör elletr bli skadat genom att ha de?nä då finns de fortafande mäniskor som åker utan även vid 2009 o dess erfarenhet att ed e ett MÅSTYe med blibarnstol.. *arg*
    Krockar man så krockar man, och då har gud menat att vi ska dö. Och man ska inte bråka med gud, äta upp sin middag och säga amen i kyrkan!
  • BlommyNess12
    mysigamamma75 skrev 2009-04-14 20:07:49 följande:
    Det stog i Expressen i går om en 2-åring som klara en krock på grund av att han satt i bilbarnstol. Läs tidiningarna. Själv åker jag på att köpa en ny eftersom min son satt i den när vi åkte av.
    Detta inlägg ligger i SANDLÅDAN.
  • BlommyNess12

Fia 82 06 skrev 2009-04-14 21:56:50 följande:

Visst är det ett skämt!?
    Vadå skämt? Är du ett skämt? Jag fattar inte
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!