Inlägg från: Kaxmaja |Visa alla inlägg
  • Kaxmaja

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Jippi tråden börjar vakna igen

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel 7/3-08 Lillebror BF 5/6 -09 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kaxmaja
    JAG är BÄST skrev 2009-04-12 21:17:10 följande:
    Har den sovit
    Ja en aning
  • Kaxmaja
    Emmiz83 skrev 2009-04-12 21:18:25 följande:
    okej ni skojar, antar jag.. vad är de för kul med att skoja om barnens liv o säkerhet..? måste finnas ngt som är mer underhållande
    skoja? Bilstolar är dyra. Silvertejp är billigare. Vad är de att skoja om? Det är fakta
  • Kaxmaja
    Silverkatten06 skrev 2009-04-12 21:19:34 följande:
    Föresten, min pappa berättade för mig att när jag var nyfödd la de mig i liggdelen till vagnen och sen ställde de bara in den i baksätet. Alltså helt löst. Och jag lever ju. Jag är ju faktiskt ett levande bevis på att bilbarnstolar är onödiga.
    Helt ärligt så gör folk så här i Norge. Eller de sätter fast liggdelen med bältet så sätter man ett nät över. Det är helt ok enligt Norsk lag att åka så.
  • Kaxmaja
    JAG är BÄST skrev 2009-04-12 21:21:56 följande:
    Den lagen är även giltig här i Sverige.
    Sist jag kollade var den inte de. Vet att polisen brukar stå vid gråansen och ta norrmåan som åker över gränsen på just detta nämligen.
  • Kaxmaja
    Silverkatten06 skrev 2009-04-12 21:23:43 följande:
    Fast alltså, Norrmän...  Bälten och nät och grejer... Vilka trygghetsnarkomaner...
    Ja vilka larvpottor. Allt man behøver är ju silvertejp
  • Kaxmaja
    JAG är BÄST skrev 2009-04-12 21:28:17 följande:
    Vart är den lagen, för jag vet flera barnaffärer som hyr ut dessa nät.
    Jag vet inte.Vet bara några bekanta som blivit tagna i Sverige just pga detta
  • Kaxmaja
    SanSin skrev 2009-04-12 21:28:19 följande:
    Har bara läst TS...Jag tycker du är HELT ute och cyklar, det låter rent idiotiskt faktiskt.... klart som fan man måste ha barnstol. Vart ska annars kartan med öl spännas fast när man ska till fjällen. Tänk om man krockar så det går sönder, öl i hela bilen! Shit alltså! Skärpning TS!
    Rekomenderar Silvertejp även till detta
  • Kaxmaja
    Frostkristall skrev 2009-04-12 23:43:42 följande:
    okej, nu har vi ett par punkter att reda ut...punkt 1. Till vänster på ditt tangentbord, yttersta raden, ungefär i mitten finns en tangent med texten "Caps Lock". Tryck på den så borde en lampa någonstans på tangentbordet slockna. Då är allt som det ska.Punkt 2. Aprilskämt får endast utnyttjas den första dagen i nämnda månad.Punkt 3. Man ska alltså slänga max 3000 kr på något som kommer att gå sönder om man krockar? Varför? Silvertejp, eller någon av de tidigare nämna tipsen i tråden är mer effektiva (och billigare)Punkt 4. Hur skulle du titulera den anmälan till soc? "Stötande-inlägg-på-familjecommunity"?Punkt 5. Har nämnts tidigare, men tål att upprepas: För guds skull människa.. C-A-P-S L-O-C-K!
  • Kaxmaja
    Silverkatten06 skrev 2009-04-13 08:47:46 följande:
    Vet du, jag hoppas också att nån anmält TS till socialen. Det vore jätteintressant att få höra deras reaktion på en anmälan om ett sandlådeinlägg...
    Ja de hade varit riktigt kul att få höra
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!