Inlägg från: Dompans mamma |Visa alla inlägg
  • Dompans mamma

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Kaxmaja skrev 2009-04-12 21:20:50 följande:
    Helt ärligt så gör folk så här i Norge. Eller de sätter fast liggdelen med bältet så sätter man ett nät över. Det är helt ok enligt Norsk lag att åka så.
    Ja, och så är ju norskar som dem är också
  • Dompans mamma

Det måste ju alltid finnas en motyståndare, eller hur. Annars är det ju inte kul att diskutera...
    Men jag tycker fortfarande att det är helt sjukt det ni gör å nu ringer jag soc! Detta får inte förekomma i sverige
    ;)

• Dompans mamma
    Galathea skrev 2009-04-13 00:45:52 följande:
    Undrar om man kanske ska ta och leta reda på bilder från olyckor där barn inte suttit med bilbarnstol eller där barn suttit i famnen på sin mor eller far vid kollision.Min far jobbar inom räddningstjänsten och har visat mig många skäl till att både ha och inte ha säkerhetsbälte. Att ha barn i bilbarnstol i olika åldrar och sådant.Det är inte så mysigt att få se bilder på barn och vuxna från olyckor.Har dessutom fått veta att och sett bevis på hur svårt det är att hålla fast ett barn vid en krock i ganska låg hastighet. Ett barn väger extremt mycket mer än man tror då det slungas framåt i en kollision. och dessutom finns risken att ett barn kan bli krossat av sin egen mor eller far i en kollision om barnet sitter i famnen.Det är inget jag bara rabblar upp en massa teoretisk fakta utan ren fakta från verkligheten.Så jag anser att bilbarnstol är något man investerar i för framtiden och barnet inte för något annat.Dessutom så har flertalet försäkringsbolag som faktiskt lånar ut bilbarnstolar till familjer med bil och dom byter även ut dom ju äldre barnet blir och den sista bilbarnstolen får man köpa av dom.Så ett hett tips är att kolla upp med era försäkringsbolag om detta.
    Ja, jag skrev samma. Kommer inte ihåg vad sidan heter, me är förskräckliga bilder som alla borde se!
    Minns speciellt en bild på en 3 eller 4 årig pojke vars hjärna ligger i slamsor rund honnom. Hela hjässan var borta. Åh, får ont i magen bara jag tänker på honom. lilla hjärtat!
  • Dompans mamma

Jag väntar fortfarande på listan med era namn, gärna person nr också Sen kan jag skicka anmälningar hej villt

• Dompans mamma

Jippi!

mirre2 skrev 2009-04-13 11:18:48 följande:
    aha får jag din får du min så kan vi hitta på saker
    Jippi! Kan jag få ditt kontonr också?
    Mitt person nr finns inte för allmänheten, så det blir svårt.
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!