Inlägg från: Koloratur |Visa alla inlägg
  • Koloratur

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

AlltidTillsammans skrev 2009-04-13 20:30:06 följande:
    jag tycker du är helt knäpp, en riktig idiot, men det verkar kanske bara vara jag, men det finns en anledning till att man har och ska andvända bilbarnstol. Tänk på barnets säkerhet. Krockar ni så har barnet inget skydd, du kan aldrig hålla fast det i en krock och sitter det över halsen kan den lilla få så stora skador att det dör, är det värt det när ni nu tjänat 2000? köp en som man kan ha länge då, volvostolen kan du ju ha från födsel till den inte behövs längre, eller köp en begagnat billigt om ni är så snåla. Vad ansvarslösa ni är. Tror ni att det är här för ert eget barns bästa? snarare för ert eget bästa, jag skulle aldrig göra så mot mitt barn eller mina syskonbarn. eller mot mig själv, händer det något är de stor chans att de dör eller skadas för livet, medan med bilbarnstol kan man klara sig med stor chans. Jag skulle skita i mycket annat, men säkerhet och hälsa går först! Eller andvänd inte bilen!
    knäpp? idiot? jag vill ju bara ge mitt barn det bästa, dvs en bekväm bilresa :) och vi har nån polsk importerad bil utan nåt märke på, så volvostolen passar nog inte och då kan man ju lika gärna vara utan....
  • Koloratur

Dompans mamma skrev 2009-04-13 20:31:37 följande:

1. Inte dig jag klagade på. Inte är det väl du som förpestar socialtjänsten?2. jag skulle se om man kunde kopiera ett inlägg man redan skrivit.3. ...det gick inte...
    Nej, det är tvärtom, socialen förpestar mig med sina besök titt som tätt.... bara för att det ryker lite från huset eller att man råkar hamna en natt eller två hos snuten.. herregud, lite får man väl tåla!
  • Koloratur
    goabarn77 skrev 2009-04-13 21:03:46 följande:
    Har bara läst ts... Alltså jag är så trött på att alla lägger sig i.Om du vill göra så ska ingen ha en åsikt.Du tar väl bäst hand om dina barn,eller?
    Ja, jag har också den inställningen, men man blir ju lite orolig för man möter så sällan folk som inte har barnstol... alla verkar ha det nuförtiden :/
  • Koloratur
    susanne skrev 2009-04-13 21:31:26 följande:
    köp bättre begagnat det finns massor
    men är det verkligen gratis?? för jag vill inte lägga ut pengar på något han ändå växer ur om några år.... har funderat på att limma ihop äggkartonger och knyta snören om, då borde det ju nästan se ut som en bilbarnstol, åtminstone om man klär in den i tyg....
  • Koloratur

Dompans mamma skrev 2009-04-13 21:39:00 följande:

Äh, varför inte skaffa bilbarnstol och skita i att skaffa barn?!
    mäh, är alldeles för sent för abort nu när trillingarna kommer om tre veckor... och förresten så måste jag ju ha några extrabarn i reserv!

och dessutom... varför ska jag skaffa bilbarnstol om jag inte ska skaffa barn? har du mött någon som åker omkring med bilbarnstol ifall de får barn? va? va?!
  • Koloratur
    Lell skrev 2009-04-13 22:00:49 följande:
    Borde man inte kolla upp lite innan vad det kostar att skaffa barn... De kommer ju att leva på en tills de flyttar ut. Vissa saker är ju rätt självklara att ha!
    det kostar väl ingenting?? lite välling nån dag i veckan och nån disktrasa för att torka kiss och bajs med, men annars är det väl gratis? vi har i alla fall inte haft några andra utgifter...
  • Koloratur
    Mezcal skrev 2009-04-13 22:00:54 följande:
    Den mest korkade tråd på länge.... Skyll inte på någon annan den dan det händer något,pga av att det inte finns bilbarnstol....Visst är det dyrt med stol,men många försäkringsbolag har så att du hyr stolen,för en liten summa i månaden eller om man vill hela beloppet på en gång. Men då tappar man vitsen i det hela.
    men om det händer något, inte är det väl hela världen? finns gott om nya barn man kan ta över ju!
  • Koloratur

Dompans mamma skrev 2009-04-13 22:07:46 följande:

Har du mött någon som åker omkring med barn utan bilbarnstol? va? va?
    Öh, nej? men aldrig någon som sagt "tänk OM jag blir gravid, bäst att vi sätter in babyskydd!"
  • Koloratur

Dompans mamma skrev 2009-04-13 22:09:47 följande:

Skippa bilen så slipper man tänka på bilbarnstol kostnaden. Sparar soppa gör man också
    Nä! då måste man ju cykla och ungen ramlar ju bara av cykeln och slår sig! farligt ju!
  • Koloratur
    CTMT skrev 2009-04-13 22:13:29 följande:
    Hahaha!Det var den mest KORKADE och FALSKA och PROVOCERANDE tråd jag nånsin stött på!TS - Sluta sitta här och provocera folk (är ju tydligt) och se till att skaffa dig ett liv istället. Barn är nog ingenting för dig, men möjligtvis kan terapi vara din "nisch" här i livet
    aha, var kan man lämna in barnen då? och varför sätter du citattecken där de inte ska vara?
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!