Inlägg från: lollisen |Visa alla inlägg
  • lollisen

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

mmelody skrev 2009-04-14 12:43:57 följande:
    klart som fan att man ska ha en bilbarnstol åt ungen ! livsfarligt OCH oansvarigt att låta ungen sitta lös i bilen, eller i ditt knä ?! tänk om ni skulle råka ut för en olycka ? väääääldigt oansvarigt...
    Ja, silvertejp är bättre så ungen inte sitter löst iallafall. Tänk vad han smutsar ner i bilen om han är lös.. För ni tar förmodligen inte ens av ungen skorna..
  • lollisen
    norgesessan skrev 2009-04-14 12:50:14 följande:
    Ungen i sitt knä? Hur går det?? När måste man börja träna barnets kropp för att det ska gå att sätta barnet i sitt eget knä? Vi har missat helt att man ska göra det...
    Så tidigt som möjligt innan de blir alldeles för oböjliga..
  • lollisen

JAG är BÄST skrev 2009-04-14 12:53:46 följande:

Man blir stel snabbt, fråga mig som är 37 är vig som ett järnspett
    Ja, jag kan bara sätta fötterna bakm huvudet och inte slå knut på mig själv som jag tidigare kunde... Jag är ändå 27...
  • lollisen
    tese79 skrev 2009-04-14 12:57:01 följande:
    Är detta allvarligt menat..? :O" Vi har valt att inte skaffa bilbarnstol, risken att krocka blir ju inte ett dugg mindre bara för att vi vaggas in i nån slags falsk trygghet."Nej, självfallet blir inte risken att krocka mindre för att du har bilbarnstol, däremot OM det händer något så kan det rädda ditt barns liv.. det är det den är till för.Även om du kör lugnt o tryggt så kan en bilist köra över i din körbana inom loppet av en sekund.. (pga hjärtfel eller vad som helst) eller är det något som folk inte tänker på kan hända..? har du barnet löst i bilen? vad tror du händer vid en krock? ojojoj..
    Men det är ju sjukt ansvarslöst att köra bil då man har hjärtfel å grejer!
    Då är det ju inte mitt fel liksom..
  • lollisen
    Hikaru skrev 2009-04-14 13:01:08 följande:
    Det går utför fort. Själv är man vig som ett kylskåp.
    Å fy fan! Vad kan man göra för att undvika detta? *orolig*
  • lollisen

JAG är BÄST skrev 2009-04-14 13:03:31 följande:

Ja visst är det förfärligt?? Usch, vart ska detta sluta?
  • lollisen
    Hikaru skrev 2009-04-14 13:17:40 följande:
    Har nån provat med superlim/karlssons klister? Har liksom ingen silvertejp hemma. 
    Men tänk på vilka fula märken det blir på inredningen i bilen... Nej nej... TÄnk inte ens tanken på lim...
  • lollisen
    jojjetöza skrev 2009-04-14 13:19:34 följande:
    har bara läst ts o JA jag skulle bli skit förbannad om jag såg något sådant hur i hellsike kan man tro att ett barn åker säkrare o bättre utan bilstol..??
    Silvertejp är hur slitsamt och säkert som helst.. Och tänk efter, hur många gånger krockar man egentligen?
  • lollisen
    Hikaru skrev 2009-04-14 13:20:48 följande:
    men vi ska ändå sälja vår bil inom de närmaste månaderna, funderade på om man kunde få ett bättre pris för den med medföljande ungar? "Tillhör inredningen" liksom?
    Ja, du tänker såååå? Jaha, då var det ju en annan sak. Säkert många som lägger lite extra pengar, sätt en tvättsvamp i nävarna på ungarna så att de kan tvätta inredningen emellanåt, det lockar just nu har jag hört. Många som gärna slipper städa efter fyllekörningar och sådär.
  • lollisen
    fotbollsfru skrev 2009-04-14 13:49:23 följande:
    Ja...för som sagt...detta är en SARKASTISK tråd. Du tror väl inte på ALLVAR att Vi menar ALLVAR???!!!

Vad menar du nu??
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!