Inlägg från: Anonym (Knip) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Knip)

Smartballs?

Funderar på att införskaffa sk smartballs eftersom jag märker på sambon att jag inte är mig lik i dom nedre regionerna efter förlossningen för 6 månader sedan.

Undrar nu om dessa smartballs är något att satsa på? Eller ska jag skaffa något annat ist? Tycker det är så svårt att knipa utan hjälpmedel.

Hur funkar dessa? Alltså hur gör man för att få störst effekt?

Tar jättegärna emot tips på hur jag ska kunna träna upp mig så effektivt som möjligt

• Svar på tråden Smartballs?
  • Anonym (Knip)
    Anonym skrev 2009-04-15 12:57:04 följande:
    jag köpte sk. "smartballs" på ett sexparty......dom ligger fortfarande i oöppnad förpackning i lådan men dom jag köpte ska man "bara" föra upp och sen kan man ha dom i en stund tex när man dammsuger,man behöver inte knipa med dessa då de innehåller små kulor som rör sig när man går,och då kniper automatiskt muskeln ihop sig när man går. (vad svårt det var att förklara) hoppas du fattar vad jag menar. de ska tydligen vara väldigt effektiva och bra har jag hört från vänninor. Lycka till!
    Ojj, det lät ju nästan för bra för att vara sant Finns det något tråkigare än att knipa
    Du vet inte vad dom du har heter eller någon länk?
  • Anonym (Knip)

Hur långt upp ska man föra dom då?

Anonym skrev 2009-04-15 15:16:20 följande:
    jag har också såna, men jag tycker att den ena kulan åker ut hela tiden, och då gör det ju ont, för det är ju två stora kulor som man för in
    Aj då, lät ju inget vidare skönt
  • Anonym (Knip)
    Anonym (Anna) skrev 2009-04-15 19:14:35 följande:
    Anonym (tokan) skrev 2009-04-15 18:53:46 följande: nä dom fastnar inte. det är snöre på dom som är lätt att dra ut. dom är ganska stora också så om snöret åkt in så går det nog lätt att peta ut dom. jätte bra att använda både före och efter graviditet. före för att träna upp musklerna så underlättar det för förlossningen. dom säger att man ska ha tränat upp musklerna 4 månader före ungefär så man kan göra de direkt. hittade en länk: www.amorspilar.se/product_info.php?products_i...
    Dessa måste jag ju bara köpa {#lang_emotions_laughing}
    Skickas dessa endast till postens utlämningställe eller får man dom hem i brevlådan?
  • Anonym (Knip)
    Anonym (Anna) skrev 2009-04-16 18:41:36 följande:
    jag fick dom i brevlådan
    Jag gjorde en beställning igårkväll, dock från ett annat ställe. Hoppas på att dom kommer imorrn {#lang_emotions_laughing}

Kom på en annan sak... Läste nånstans att man ska ha glidmedel till dessa, har ni det? Måste man det, eller är det bara för att underlätta införandet och när dom ska ut igen? Har nämligen inget glid hemma, isf måste jag göra en beställning på det oxå och då tar det ju ytterligare ett par dagar+helgen {#lang_emotions_undecided}
  • Anonym (Knip)
    Anonym (Anna) skrev 2009-04-16 21:02:54 följande:
    Anonym (Knip) skrev 2009-04-16 20:35:47 följande: vilken färg köpte du? =) ja om man är torr därnere är det bra att ha glidmedel på dom... jag brukar inte ha de.. bara man inte bara kör in dom så brukar de gå bra. å e försiktig när man tar ut dom också.
    Det blev dessa www.kinoshopping.se/index.asp&kat_id=&ukat_id=88&prod_id=264

Jag hoppas dessa ska vara så bra som det sägs, vill verkligen ha lite mer (fysisk) känsla i sexet igen. Riktigt längtar tills dom kommer Har jag tur så blir det idag. Ska bli riktigt intressant och se om karln märker någon skillnad, har nämligen inte sagt något om dessa till honom Har du eller din man märkt någon skillnad?

Får prova och se hur det funkar utan glid, annars får jag inhandla det senare
  • Anonym (Knip)
    Anonym (Anna) skrev 2009-04-17 10:03:12 följande:
    Anonym (Knip) skrev 2009-04-17 09:59:29 följande: det kommer ju ta ett tag innan musklerna stärkts så det kommer inte kännas på en gång =) men har du dom i ganska ofta (jag försökte 10 min minst per dag men man glömmer så lätt, använd dom några gånger i veckan iallafall.) så kommer det märkas skillnad efter ett tag =) lycka till =)
    Nä det förstår jag ju Men den som väntar på nåt gott...

Tack s mkt för dina svar
  • Anonym (Knip)
    Anonym (Träningsvärk) skrev 2009-04-17 10:13:35 följande:
    Jag använde mina (för första gången på typ ett år) igår... Satte in dem och började städa köket, när det gått en stund börjar hundarna bråka så jag glömde bort dem helt och hållet! Kom på dem sex timmar senare när jag gjort nr 2... Inte konstigt att jag har träningsvärk dag...
    Ajaj för träningvärk men då har dom ju iaf gjort någon nytta där nere
  • Anonym (Knip)
    Anonym (en annan knipare) skrev 2009-04-29 12:45:50 följande:
    TS, har du hunnit testa kulorna? Jag var inne på din shoppinglänk och läste att kulorna var 3,5 cm i diameter. Det känns ganska stort för att "bara föra upp sådär" eller vad tycker ni andra? Finns det någon som testat en modell med bara en kula med snöre? Fördelar/nackdelar?
    Ja jag har hunnit testa dom men glömsk som jag är så glömmer jag ju hela tiden att köpa hem ett glidmedel {#lang_emotions_yell} För som du säger så är dom ganska stora så ett glidmedel behövs och då går det ganska bra att föra upp dom, däremot tycker jag att det är ganska obehagligt då dom ska ut igen, med det gör inte ont eller så. Känns som att jag blivit mindre i själva slidöppningen efter förlossningen oxå vilket säkert kan bidra till att det känns lite då dom ska ut.
Svar på tråden Smartballs?