Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Smartballs?

jag har köpt sånna nu när jag är gravid. det är jätte viktigt att öva upp bäckenbotten musklerna både före och efter förlossningen.
    tycker det är lite svårt att hitta tekniken att knipa så knipkulorna är jätte bra

• Anonym (Anna)

ja de e ju sånna smartballs som jag har.

man behöver bara knipa om man är jätte uttöjd där nere och musklerna inte är tränade alls.

men om man använder dom 10 min varje dag när man gör annat så tränas bäckenbottenmusklerna av sejsjälv.

Man känner knappt att dom finns där.
    bara man kommer ihåg att använda dom regelbundet så är det jätte bra

• Anonym (Anna)

Anonym (Knip) skrev 2009-04-15 17:36:06 följande:

Hur långt upp ska man föra dom då? Aj då, lät ju inget vidare skönt
    man ska föra upp dom så långt det går. då åker dom inte ut och känns knappt heller
    men ibörjan som sagt när man aldrig använt sånna förut så är ju inte musklerna tränade så då kan dom ju åka ut lite men efter ett tag så håller dom sej kvar där inne även när man går omkring å så
  • Anonym (Anna)

Anonym (tokan) skrev 2009-04-15 18:53:46 följande:

kan dom inte fastna?? har aldrig användt något sådant men har tänkt skaffa knip kulor av något slag.. är gravid igen men de går väll o använda även då? finns de någon länk till dom där smartballs?
    nä dom fastnar inte. det är snöre på dom som är lätt att dra ut. dom är ganska stora också så om snöret åkt in så går det nog lätt att peta ut dom.
    jätte bra att använda både före och efter graviditet. före för att träna upp musklerna så underlättar det för förlossningen. dom säger att man ska ha tränat upp musklerna 4 månader före ungefär så man kan göra de direkt.
    hittade en länk:
    www.amorspilar.se/product_info.php
  • Anonym (Anna)

jag fick dom i brevlådan

• Anonym (Anna)

Anonym (Knip) skrev 2009-04-16 20:35:47 följande:

Jag gjorde en beställning igårkväll, dock från ett annat ställe. Hoppas på att dom kommer imorrn Kom på en annan sak... Läste nånstans att man ska ha glidmedel till dessa, har ni det? Måste man det, eller är det bara för att underlätta införandet och när dom ska ut igen? Har nämligen inget glid hemma, isf måste jag göra en beställning på det oxå och då tar det ju ytterligare ett par dagar+helgen
    vilken färg köpte du? =)
    ja om man är torr därnere är det bra att ha glidmedel på dom...
    jag brukar inte ha de.. bara man inte bara kör in dom så brukar de gå bra. å e försiktig när man tar ut dom också.
  • Anonym (Anna)

Anonym (Knip) skrev 2009-04-17 09:59:29 följande:

Det blev dessa www.kinoshopping.se/index.asp&kat_i... Jag hoppas dessa ska vara så bra som det sägs, vill verkligen ha lite mer (fysisk) känsla i sexet igen. Riktigt längtar tills dom kommer Har jag tur så blir det idag. Ska bli riktigt intressant och se om karln märker någon skillnad, har nämligen inte sagt något om dessa till honom Har du eller din man märkt någon skillnad? Får prova och se hur det funkar utan glid, annars får jag inhandla det senare
    det kommer ju ta ett tag innan musklerna stärkts så det kommer inte kännas på en gång =)
    men har du dom i ganska ofta (jag försökte 10 min minst per dag men man glömmer så lätt, använd dom några gånger i veckan iallafall.) så kommer det märkas skillnad efter ett tag =)
    lycka till =)
Svar på tråden Smartballs?