• MinEgenVilja

Annorlunda flicknamn

Hej! Vi har precis fått vår första dotter (6 april 09) Men vi har inte kommit på nått passande namn. Vi älskar annorlunda namn, men vill samtidigt ha något som passar in på henne.
    Vi har lite förslag, ta en titt på dom, och kom med egna. Jag vill ha ett namn som är annorlunda, men man ska se vad de står, utan att behöva läsa de tretton gånger
    Här är mina förslag:

*Tilja
    *Meja
    *Leiah/Lejha
    *Happy
    *Lily

Vad tycker ni passar? Skriv egna förslag också!!

• Svar på tråden Annorlunda flicknamn
  • Morsa

Hej och grattis till dottern.
    Det är väldigt roligt med namn. Har en dotter som heter Ella (inte så ovanligt) och en som heter Vilda (destu ovanligare). En eventuell dotter till kommer i så fall få namnet Fideli.
    Vet inte om det hjälpte dig något?
    Glad påsk.

• MinEgenVilja

Tack! väldigt fina namn! Fideli var ett väldigt fint namn!!
    Tack!

• Sebbe Snutt

Grattis!!!!!!

Jag gillar Tilja... Har en barndomskompis vars dotter heter Tilly och det tycker jag är rätt sött.

• Sebbe Snutt

Eller varför inte Vilja?

• MinEgenVilja

Jo, jag var inne på Vilja först (hade hört att Chirly Klamps dotter hette de) men medans jag var gravid kollade vi på killnamn oxå och då tyckte vi Thilian, så då körde vi en blandning av Thilian+Vilja=Thilja/Tilja. De var så vi kom på namnet. Men Vilja är väldigt fint de med!! Tilly var ett väldigt sött namn. Har sett att de kommer in mer namn på T nu :)

• mandelblomma

Måste rösta på Lilly, tycker det är sött och inte så vanligt.

• snoj

Fina namn allihop.

Tycker dock inte om stavningen på Leiah/Lejha...varför inte bara Leja? Om ni vill ha lite annorlunda stavning kan jag sträcka mig till Leia;).

Tilly var fint och sen kommer Tilja, kul med ett "egenkomponerat", men jag föredrar stavningen Tilia tror jag;)

• MinEgenVilja

Tack! Jo, jag är inte så inne på den stavningen heller, ser bara hur alla andra stavar de namnet, men ska man ha ett annorlunda namn, ska man nog inte ha för svår stavning, för tillslut ser man inte vad de står XD
    Tack!!

Svar på tråden Annorlunda flicknamn