Hur gör ni med blöjbyte och amning när ni är ute?
Hej!
Är nybliven förälder och jag behöver lite tips!
Bebisen är bara 2 veckor, men snart kommer jag vilja åka in till stan och göra lite utflykter.
Hur gör ni med amning och blöjbyten...? Om man t.ex. går en långpromenad och bebisen plötsligt kissar (min skriker som bara den efter kissblöja, däremot ganska lugn efter bajsblöja)? Svårt att byta blöja mitt på vägen? Nu är det ju varmt ute, så man kan ju sätta sig på en filt på en gräsplätt kanske, men när det är vinter?? Och om man går där det är opassande, t.ex. mitt i stan?
Om man går på stan och bebisen blir hungrig (min bebis skriker och blir skitjobbig så fort det e dags för mat, jag springer och hämtar amingskudden när jag e hemma), ska man dra in på första bästa fik och dra upp tutten? Jag har en amningsnapp som jag måste sätta på, blir ju verkligen att ta fram bröstet och börja greja med bröstvårtan o amningsnappen... och dessutom måste man ju beställa något först.. stå i kön med en gallskrikande hungrig bebis... ohh herregud, jag stannar nog hemma i ett halvår.
Säkert dumma frågor, eftersom jag ser mammor med små barn överallt på stan som fixar det... men HUR GÖR NI?????