• Bebbe2006

Lovehandles på nedre delen av ryggen (byxkanten) -någon som fixat dem?

Jag har gjort bukplastik och är supernöjd med min mage. Den är platt och tajt som man inte trodde var möjligt, men så är det då baksidan.......

Jag skulle vilja sträcka upp, och eventuellt fettsuga nedre delen av ryggen så den inte väller ut över byxkanten. Tror inte att det handlar om så mycket fett egentligen, utan mest om överskottshud efter en tvillinggraviditet då jag gick upp väldigt mycket där. Har ingen övervikt att snacka om idag.

Jag har googlat och letat som attan, men jag hittar verkligen ingen bra info om detta. Inga priser eller före-och efterbilder. Inga historier från folk som gjort det heller. De flesta gör väl buk och rygg samtidigt, men jag gjorde bröst och buk i samma vända, och man kan ju inte operera allt på en gång.

Visst kan man ringa till en klinik och gå på konsultation, men jag föredrar att vara lite påläst innan jag gör det, så därför letar jag info nu.

Nu undrar jag därför om det är någon som har erfarennhet av ryggplastik, eller vad man ska kalla det.

Gör man fettsugning och hudsträckning i samma veva, eller hur går det till?

Hur handikappad blir man efteråt?

Prisuppgift?

All info av intresse. Både positivt och negativ.

• Svar på tråden Lovehandles på nedre delen av ryggen (byxkanten) -någon som fixat dem?
  • Söta Sorken

Har gjort en laserfettsugning av mina lovehandles och ä supernöjd. De tog bort ca 3 liter fett.....så jag hade väldigt väldigt mycket....är dock ca 5 kilo överviktig men nästan allt har alltid suttit där (och magen).
    Jag gick till Laser och Estetik i Stockholm - en konsultation är väldigt viktigt då det varierar så mycket, person till person.
    Jag betalade 30 för min och skulle och kommer nog göra en på magen när jag fått mina barn!
    Jag gjorde den på fredag förmiddag - var helt groggy resten av dagen - ganska ont under helgen och var hemma på måndagen från jobbet men gick sen på tisdagen....tog alvedon i en vecka efteråt vid smärta....inte lika ofta som det stod på paketet.
    Hoppas jag har hjälpt till lite i din efterforskning

• 2barnsmoder

Jag är också nyfiken på den här behandlingen, och jag gick in Laser och Estetik's hemsidan o kollade. Såg videon där de fettsög en mage. Fick du också gå med korsett efter behandlingen? Hade du svårt att röra dig? Jag har ett ganska rörligt jobb, och vill helst inte sjukskriva mig. Hur högt upp på ryggen fettsög du dig? Jag har lite fettkuddar i BH-höjd, och det är ju inte så fint när man ser hur BH:n skär in om man har lite åtsittande kläder..Det är nog exakt en sån här åtgärd jag behöver göra för att få bukt med mina "lovehandles" och ryggfett, magen är platt sedan jag gjorde en bukplastik för 12 år sen. Det verkar som allt fläsk hamnar på baksidan nu istället...

• Söta Sorken

Jag fick också gå med korsett efter behandlingen....tror de sa att jag skulle ha den i 4 veckor, 2 veckor konstant ( natt o dag) och därefter endast på dagarna.
    Jag var väldigt öm så jag tog det försiktigt när jag rörde mig....sitter på kontor men ibland så får man ju springa omkring där med. Vet ej vad du har för jobb och inte heller din smärttröskel....du kanske klarar av det!?
    Du får tänka på att när du tar bort det som är under så slätar det andra ut sig så de sög inte så högt upp på mig. Det rätar ut sig och om man inte är väldigt smal så har ju de flesta lite "kuddar" när bh:n sitter åt.
    Jag vart supernöjd....på mig tog de sidorna...mycket på ryggen och ner mot rumpan så om jag var nöjd med rumpan innan så kan jag säga att jag vart det ännu mer nu....då den blev mer "putig"....nice!
    Har ni fler frågor är det bara att skriva mer jag svarar så gärna så

• MajaMaria79

Vad kostar det att fettsuga magen?
    Hamnar inte fettet där man inte fettsugit sedan, så att det kan bli bulor där menar jag?

Jag blir otroligt avundsjuk på er som har gjort det, det hade verkligen varit något för mig.

• 2barnsmoder

Tack för svar, det låter som man kanske ska vänta till hösten, med tanke på korsettbärandet. Det kan bli svettigt i sommarhettan annars. Jo jag jobbar som brevbärare och springer i trappor, så antagligen måste jag väl sjukskrivas nån vecka. Men kan man verkligen bli sjukskriven för ett sånt här ingrepp? Det är ju frivilligt, och ingen sjukdom direkt..
    Fick du värsta blåmärkena, och hur länge satt de kvar isåfall?
    Många återbesök för kontroller?
    Har skinnet dragit ihop sig så det inte hänger löst? Du kanske inte är så gammal som jag(41 år), det beror väl lite på åldern också hur skinnet ser ut efteråt.

• Söta Sorken

Magen kost ar lite olika beroende på om man ska ta över eller nedre delen. Nej fettet "åker" inte runt.....bulor kan man få....jag fick några små men de tog kroppen hand om själv och bryter ner. Med laser smälter de fettet innan de suger ut det.

Ja, antingen ska du göra det snart eller så vänta tills efter sommaren. Jag gjorde min i augusti förra året. Springa i trappor kan nog funka men det kommer nog kännas den första veckan....du får väl säga att du e sjuk helt enkelt!?
    Nej sjukskriven kan man inte bli.....detta är ju som sagt frivilligt.
    Ja jag fick blåmärken och de "vandrar" men de gick över inom två veckor. Hade ingen återkontroll alls......kändes lite konstigt men de sa att jag kunde ringa om jag tyckte något kändes fel och så kunde vi boka in en tid då. Men allt gick galant så jag ringde aldrig.
    Jag e 27 och har inget löst sittande skinn, men det är också därför man ska ha korsetten så länge så den håller allt fast.

Jag var lite missnöjd efteråt då jag tyckte jag kände mig bulig men det försvann det med....kroppen tog hand om det efterhand. Tar upp till 6 månader för att allt ska vara helt återställt. Jag e toknöjd och glad.....så klart värt det för mig då alla kläder sitter mycket mycket bättre och nu får jag jobba med magen med träningen

• Bebbe2006

Tack för ditt svar Söta Sorken!

Jag tror faktiskt att jag skulle behöva göra en hudsträckning för att bli av med mina lovehandles där bak. Får för mig att huden bara skulle bli ännu slappare om jag sög bort fettet. Var det något som du diskuterade med din kirurg? Självklart har ju alla olika förutsättningar, men när man tar bort fett så brukar ju hudkostymen bli för stor.

Gick du ned något i omkrets?

Svar på tråden Lovehandles på nedre delen av ryggen (byxkanten) -någon som fixat dem?