• milja08

    Vi som går hos IVF Falun Del 13

    Vi som går hos IVF Falun Del 13

    Här kommer version 13 av tråden för alla oss som går hos IVF-kliniken i Falun!!

    Här kan vi dela med oss, fråga om allt mellan himmel och jord och inte minst:

    Glädjas med varandra & stötta varandra när det behövs!!

    We are the Super IVF Girls!!

    Här är tråden för de av oss som lyckats bli gravida:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37510580.html

    Samt tråden för de av oss som håller kontakten även efter bebisarnas ankomst:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m33548792.html

    Nu har vi en separat tråd med vår fina lista... Den blev så lång att den fick en egen tråd . Klicka in er här & håll er uppdaterade!!

    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m37544033.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 21:26
    Nya listan för oss!

    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m40528593.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 16:49
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m40505618.html

    Ny tråd för er som lyckats bli gravida!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-14 18:29
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m42249197.html

    Ny tråd de av oss som håller kontakten även efter bebisarnas ankomst

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-22 20:42
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m43330489.html

    Nya listan för oss finner ni här!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-11 16:48
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m43231168.html

    Ny tråd för de som lyckats bli gravida!

  • Svar på tråden Vi som går hos IVF Falun Del 13
  • milja08

    Hej alla!

    Är dålig på att skriva nu, men jag är inne och läser nästan varje dag så jag håller mig uppdaterad på hur det går för er. Jag väntar på att mensen ska dyka upp så jag får göra FET, det kommer bli ostimulerat. Är just nu på dag 32 och ingen mens i sikte än! Typiskt va!? Men sist dröjde det ju 32 dagar precis, så kanske imorgon...

    äppelpaj: Grattis! Härligt med plus i tråden, hoppas vi blir flera som följs åt!!!

    Lilla my: skönt att du pratade ut med sambon så att ni är inne på samma spår, det är ju lite upp och ner i den här karusellen och då kan man lätt bli osams, det har hänt mig också att vi bråkat om ivf:en men vi blir sams igen och vi vill ju samma sak. Kram på dig

    sookie76: hoppas du får tillbaka ett guldägg på lördag o resterande till frysen

    DND: jag har fått 300 enheter av puregon, inte alls farligt om de håller koll med blodprov och VUL att man inte blir överstimulerad. De har säkert kollat upp att det är rätt dos för dig.

  • milja08

    DND: glömde säga att jag har också egen ÄL som är regelbunden, det har inte med det att göra utan hur många man producerar åt gången som går att använda.

  • majjagräddnos

    Hallå alla gamla och nya..
    Jag har inte varit aktiv här på länge..men jag tittar in lite då och då och gläds med er som får pluss och håller tummar för er som får minus att det snart blir eran tur..
    Själv har vi valt att stanna upp ilivet ett tag..vi orkar inte mer ivf och allt var det innebär just nu..fick så många misslyckande på raken och tog det hårdare än vad jag trodde jag skulle göra..
    Så idag är mitt liv helt annorlunda..hård tränar på spåret 1,4 mil varje dag och jag mår skit bra..har tränat bort all extra kilo man lägger på sig under ivf tiden så det känns super skönt..bebis verkstan får vänta ett tag till för jag mår så bra just nu och vill ha den känslan ett tag till..
    Lycka til alla..hoppas det blir många pluss i denna tråd detta år..Kram Majja{#lang_emotions_heart}

  • Smurfen76

    majjagräddnos: Men va kul att 'se' dig och ännu roligare att höra att du mår bra och är i form. Vi höll upp ett år från mars förra året. Det tog rätt lång tid innan jag började känna mig 'vanlig' och fick en harmonisk känsla i kroppen. Det var väldigt välbehövligt. Nu kör vi igen och jag känner mig än så länge stark men man är lite extra vaksam på förändringar i humör o känslor. Kram till dig och fortsätt att må bra

    Kram kram!


    Väntan på + tär på en...
  • Mollystar
    sookie76 skrev 2009-04-22 14:37:39 följande:
    Lilla my: det låter ju toppen tredje gången gillt, för det var väl så att ni hade en gång kvar.
    Detta skule ju ha varit den 2 gången så jag antar att vi har 2 gånger kvar. För man räknar väl med 3 gratis insättningar. Vi har ju bara satt in 1 ägg innan och blivit behandlat 2 ggr kan man säga men denna vart det ju ingen insättning.
    Hur räknar man igenkligen?
  • MH79

    Lilla my: FET räknas i mitt landsting (Gävleborg) som en del av ett IVF-försök och inte som ett eget försök. Det är alltså inte själva insättningen som räknas till de tre landstingsbetalda försöken, det är snarare tre ÄP.

  • majjagräddnos

    Smurfen..vad roligt att ni e på g..jag kommer nog igång nästa sommar skulle jag tro..nu är det bara hälsa och familj ett tag..men nästa år då jäklar ska det lyckas..lycka till för er nu/kram majja

  • vinterbarn 09 10

    Är det någon mer som har haft mellanblödningar? På spraydag 7 så fick jag mens som höll i sig i tre dagar, uppehåll 3 dagar, fick en blödning men efter en timme så var det borta, uppehåll 3 dagar, fick en blödning lika som ovan.

    Ringde ivf men de sa att det kunde bli så. Men det är fortfarande drygt för man vet ju inte när man blöder nästa gång.

Svar på tråden Vi som går hos IVF Falun Del 13