• bernie

Rynkor OCH finnar :-(

Jag är 25 år, hade en del finnar i tonåren som många andra. Men jag har fortfarande finnar, inte så mycket att det krävs någon behandling, men ändå. Äter inte mycket sött eller så, rör mig och lever rätt hälsosamt men de j*vl finnarna återkommer gång på gång, oftast innan och efter mens. Kan blossa upp i hela ansiktet, äckligt!
    Och DESSUTOM har jag rynkor/fina linjer, inte så konstigt kanske, men blandning av finnar OCH rynkor är bara så himla jobbigt... blir galen på detta. Om jag solar tex så försvinner finnarna rätt bra, men då blir man väl ännu mer rynkig på sikt och huden torkar ut. Om jag använder antirynk-krämer så får jag mer finnar för det är väl för fett och täpper till huden. Vad ska jag göra? snälla hjälp....

• Svar på tråden Rynkor OCH finnar :-(
  • Missimo84

Zinkpasta på finnarna innan du sover, så är de borta till nästa dag, Byt örngott ofta oxå. Rynkorna går at lösa med en mirakelkräm på kicks, den funkar kanon, dock vet jag inte vad den heter. Förpackningen är gul och lila och vit... Om det är ngn annan som vet vad den heter, kostar 400 kr tror jag för en flaska. Ger resultat på en gång

• iii

Var försiktig med att använda uttorkande produkter på hyn, det sliter mycket. Har du provat att gå till en salong och fått rätt produkter utprovade? Det är inte alltid finnar beror på fet hud, ibland är det tvärtom för att huden är uttorkad och behöver produkter anpassade för torr hud.

När det gäller linjer och rynkor så har jag provat de flesta krämer, och de gör inget mer än döljer problemet för stunden. Jag provade att äta maxdosen av omega3 kapslar, och det har slätat ut mina linjer efter ett par månader så nu syns inga rynkor/linjer mer. Så prova det och kanske kombinera det med något annat kosttillskott som är avsett för huden. Tex silicea.

• bernie

Tack för tipsen! Var får man tag på zinkpasta?

• Missimo84
    bernie skrev 2009-04-13 17:07:16 följande:
    Tack för tipsen! Var får man tag på zinkpasta?
    Apoteket har en lite tub som också är väldigt billig.
    Visst ska man använda den med måtta, så om du har grov acna kan jag inte rekomendera det, men för oss som får såna där elaka mensfinnar, gärna mitt på pannan eller näsan så fungerar den utmärkt.
Svar på tråden Rynkor OCH finnar :-(