• BaraVi

Skyltar till bakelser

Hoppas någon kan hjäpa mig. :D

Undrar om någon vet vart man kan köpa små skyltar till bakelser?
    Vissa kontitor har små skyltar på sina bakelser som det tex är deras logga eller om det är ju kanske det står God jul. Någon som vet vad jag menar?
    vet ni vart man kan beställa såna?
    Jag har tänkt att ha det till min sons dop nu i maj. Tänkte stoppa i en sådan liten skylt med hans namn och datum på, istället för att ha tårta och det står hans namn och datum på.

konstig förklaring men hoppas någon förstår vad jag menar :D

• Svar på tråden Skyltar till bakelser
  • Ann Nelly

Vet inte riktigt vilken typ av skyltar du är ute efter men kan du inte göra egna?
    Köp tjockt fint papper i bokhandeln, klipp ut bitar och skriv dit med fin stil (kanske med guld eller silverpenna) och limma fast tandpetare på baksidan.
    Det finns ju även färdiga små placeringskort med mönster eller bilder att köpa, såna skulle ju också kunna limmas på tandpetare.

• Mrs Charles

Jag förstår hur du menar, är det såna som är ätbara dvs gjorda i marsipan eller sånt där "papper" som går att äta?
    Tyvärr vet jag inte var man kan beställa sådana.. Men kan du inte göra själv av marsipan och skriva med ätbar penna? Det finns ju att beställa på vissa sidor, kanske på kakburken eller så. Googla! :)

• Ann Nelly

Aha, ätbara....
    Ja, då håller jag med ovanstående. Gör själv i marsipan. Även Panduro har penna med ätbar skrift.

• Neelah

Själv har jag gjort dekorationer i sugar paste som jag köpt på Panduro. Där finns, precis som Nellyann skrev, en penna som man kan skriva på mat med. Kavla ut sugar pasten, skär eller stansa ut såna former du vill ha, låt dem stelna lite och skriv sedan med pennan.

Svar på tråden Skyltar till bakelser