Inlägg från: Rosahjärta |Visa alla inlägg
  • Rosahjärta

Någon som använt Priorin?

tjeeena tjejer !! 

Ja köpte priorin förra månden och började använda den den 20 den månaden och ja kan redan nu se att de börjar växa fram hår där jag har tappat ovanför pannan och längs med sidorna . Kan nog också känna att håret på resten av huvudet blivit tjockare .
    Jag är bar 19 år gammal . men ja märkte av när jag blev 17 år att håret började bli tunnare . Och när jag blev arton så kunde man börja se områdena där jag tappat . Speciellt vid huvudfästet ovanför pannan där de nästan format sig som ett v där hårfästet krypt kraftigt bakåt ,och längs med sidorna .

Kom ihåg i somras då jag var med mina föräldrar och kampade .
    Det var på västkusten nånstans .. kom inte ritkigt ihåg . Men det var en fin sommardag och lite blåsigt ute .
    Vipps så blåser hela luggen upp , och ja kunde riktigt känna att alla såg min hårfötunning och hårförlust på huvudet . Sååå pinsamt !!! och jag som är ung också . Mådde verkligen skitdåligt .

Och det här med det tappade håret har tagit mycket på min självkänsla och ja har dragit mig undan från att göra vissa saker på grund av håret ..

Men nu har ja snart ätit priorin i en månad den tjugonde . Och ja kan redan se hur det börjar växa fram nytt hår vid hårfästet längs med ansiktet och jag mår bättre och känner att ja börjar få "mitt hår tillbaka" Så som det SKA va . Så som det var innan . Jätteskönt ! kommer definitvit fortsätta med priorin då jag provat olika hårschampon mot håravfall , mena att de inte riktigt funkat så bra som ja trodde då ja förlorade så mycket hårstrån från resten av håret då jag stått i duschen och gått en hel "hårboll" i handen .. 

Så priorin in my Hjärta 

• Rosahjärta

en burk priorin kostar oftat i affärerna 399 kr . Men lite billigare över nätet har jag för mig.

rättså dyrt . Men priorin är det enda som funkat på mig då ja provat ett flertal olika schampoon mot håravfallet samt tagit silica som inte funkade alls .  

• Rosahjärta

jag har använt priorin i snart 3 månader och min hårväxt vid hårfästet har gradvist kommit fram igen .
    Sen om de beror på mig rent psykologiskt för att jag tror att de ska växa , att de beror på det . eller om det faktist är produkten som gör det , så har ja inget vidare ärligt svar på det.

Jag ringde hon som är ansvarig utgivare av priorin och på henne lät det som ett ganska naturligt kosttillskott. 

• Rosahjärta
    Kakans skrev 2011-05-12 11:04:03 följande:
    Okej! Jag är väldigt nyfiken på att pröva.. Men jag tycker att priset är ganska högt.. =//
    jaa.. det är ganska dyrt med priorin . Det  håller jag med om .

Det billigaste man kan göra är faktist att gå till doktorn och undersöka om man kan ha brist på något i kroppen .
    Det har jag planerat att jag ska göra någon dag .eftersom mitt håravfall började när jag var bara 16 år gammal .. 
  • Rosahjärta
    Kakans skrev 2011-05-12 11:45:46 följande:
    Ja.. det är ju sant.. och jag har nog en heldel som saknas.. äter nog inte så himla nyttigt om man uttrycker det så..
    okej .. de lät inte så bra . Och kan nog var så enkelt som att : du måste ändra om din kost . 

Färgrik mat och färska råvaror med mycket frukt ,fisk,kött ,potatis,ris .. aa du vet vad jag snackar om .

Ge det en månad och se .
    Jag ändrade om min kost för ett och ett halv års sen. Och ja kunde se hur håret började komma tillbaka allt mer.
    Men det räcker inte för mig . Så jag har säkert bara någon brist ..

jag tror att ändra kosten för dig nog är lösningen :) . 
    Sen kan ja tipsa om blutsaft . Det är rikt på många olika B-vitaminer ( som ger starkt hår och bra hårväxt) och framförallt järn . de kanske också skulle funka .
  • Rosahjärta
    Kakans skrev 2011-05-13 12:29:22 följande:
    Enkelt och enkelt.. haha.. det vet jag inte om det är!! :D
    Jag är typ beroende av socker, allra helst cohklad..=/
    Jag önskar verkligen att jag var duktigare, och en dag kommer jag bli det!! :))
    Kanske ska försöka i och med ny vecka på måndag...
    ne.. de kan nog ta tid ,men om man verkligen vill så :) .
    Men det är jag med :D . vi är kvinnor så är det bara ..jag brukar äta choklad högt två gånger i veckan . Så att de inte blir för mycket , har en regel på det typ..
    ja.. :) varför inte. att äta mycket frukt kan också ersätta det här sockersuget man kan få ibland .. 
Svar på tråden Någon som använt Priorin?