• Anonym (grav.test)

clearblue...hur säkert?

Undrar hur säkert ett clearblue test är?
    Enligt förpackningen är det 99% redan efter fyra dagar försenad mens.
    Jag testade mig efter två veckorförsenad mens, och den digitala skärmen säger "inte gravid". Kan jag lita på det??

Någon som vet.

• Svar på tråden clearblue...hur säkert?
  • Anonym (grav.test)

Någon som vet?

• Desertchick

Ja, du kan antagligen lita på det.

• Anonym

Troligtvis kan du lita på det. Om det inte är så att du är extremt låghormonell. Jag fick Gravid på BIM +1 med CBDigital.

• Anonym (grav.test)

Känslomässigt så far man lite fram och tillbaks. Nu har det gått tre veckor utan att mensem kommit så man blir lite tveksam till resultatet.

• Anonym

Du har aldrig hoppat över mens förut?

• Anonym (grav.test)
    Anonym skrev 2009-04-13 19:44:06 följande:
    Troligtvis kan du lita på det. Om det inte är så att du är extremt låghormonell. Jag fick Gravid på BIM +1 med CBDigital.
    Ja jag vet att mina hormoner kan hoppa uppoch ner. Men om det nu gått tre vekor, borde inte testet visa riktigt om jag skulle köpa ett imorgon?
  • Anonym (grav.test)
    Anonym skrev 2009-04-13 19:45:18 följande:
    Du har aldrig hoppat över mens förut?
    Jo men det var för 13 år sedan då jag var 22 år. Innan jag fick mitt första barn. Det var ganska lika som nu. Idag har jag tre barn. Har haft mkt lätt att bli gravid och testen har alltid visat riktigt tidigare.
  • Åsa

Om jag förstått saken rätt är det större risk att testet visar fel ju längre du väntar; nivåerna är som högst runt beräknad mens.
    Om du är bekymrad och inte varit med om det här tidigare tycker jag det är lika bra att ringa en mödravårdscentral (gratis) eller gynekolog och be om hjälp.

• Anonym (grav.test)

Nu är det såhär att jag har nyligen varit mkt sjuk i en kronisk sjukdom så läget är inte så bra att bli gravid just för tillfället. Då min kropp är nedgången.

• Anonym (grav.test)
    Åsa skrev 2009-04-13 19:49:16 följande:
    Om jag förstått saken rätt är det större risk att testet visar fel ju längre du väntar; nivåerna är som högst runt beräknad mens. Om du är bekymrad och inte varit med om det här tidigare tycker jag det är lika bra att ringa en mödravårdscentral (gratis) eller gynekolog och be om hjälp.
    Jaså jag trodde att hormon nivån blev säkrare efter varje vecka som gick. Jag ska nog ta kontalt med mödra.
  • Åsa

Jag kollade och tydligen är nivåerna som högst 7-12 veckor in i graviditeten (uppgift från Clearblues webbsida för övrigt) så egentligen borde de ju inte ha sjunkit än i ditt fall. Men du har ju tagit ett graviditetstest, med ett bra märke, som visade negativt och har dessutom stor anledning både att undra över att mensen uteblivit så länge och att att behöva veta snart pga hälsotillståndet (kanske rentav abort kan vara aktuell?) så jag tror ändå en kontakt med MVC eller liknande kan vara motiverat.

• Anonym (grav.test)
    Åsa skrev 2009-04-13 19:59:05 följande:
    Jag kollade och tydligen är nivåerna som högst 7-12 veckor in i graviditeten (uppgift från Clearblues webbsida för övrigt) så egentligen borde de ju inte ha sjunkit än i ditt fall. Men du har ju tagit ett graviditetstest, med ett bra märke, som visade negativt och har dessutom stor anledning både att undra över att mensen uteblivit så länge och att att behöva veta snart pga hälsotillståndet (kanske rentav abort kan vara aktuell?) så jag tror ändå en kontakt med MVC eller liknande kan vara motiverat.
    Det är ett mkt svårt beslut om så är fallet att jag skulle vara gravid. Har personligen inte kunnat tänka tanken att genomgå en abort. Men nu när min hälsa inte är helt återhämtad så om så är fallet, en graviditet innebära risker för barnet och mig, vilket kan sluta med ett missfall i värstafall. Jag får nog börja med steg ett, kontakta mvc och se vad resultatet visar. Tack för ditt stöd och omtanke.
  • Jackass

Den kroniska sjukdomen som du nu varit dålig i kan inte påverka din mens?

Hoppas du kan få svar hos Mödrarvården.

(¯`°?.¸ ღ♥ My - min ögonsten och mitt allt + BF 090612 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Anonym (grav.test)
    Jackass skrev 2009-04-13 20:10:31 följande:
    Den kroniska sjukdomen som du nu varit dålig i kan inte påverka din mens? Hoppas du kan få svar hos Mödrarvården.
    Tack. Hoppas du har rätt.
Svar på tråden clearblue...hur säkert?