New York tips
Vi ska till New York nästa vecka och jag har börjat kolla in lite grejer som vi vill göra.
Bland annat gå i Central park, kanske åka häst och vagn. Kolla in Empire state B. Gå på Modern art museumet. Kanske se något på Broadway. Hade tänkt gå runt lite på Fifth Avenue kolla in Saks, Bergdorf Goodman och Tiffany co. Kika in på St Patrick´s. Naturligtvis ska vi ut på Manhattan, shoppa i Soho och kolla in Chinatown. Rockefeller center måste man väl kanske gå förbi också..
Jag skulle vilja se David letterman men det verkar bökigt att stå och köa..
Grejen är att jag aldrig varit i NY och allt det jag nämnt är väl såna där standargrejer. Men ni som är lite duktigare på NY kanske kan tipsa om andra "måste" grejer. Kanske tipsa om affärer/restauranger/cafeér.
Jag har skrivit upp ett par inredningsaffärer samt vintage affärer som jag vill besöka., men inte så mycket mer. Vart hittar man roliga saker till barnen? Vart hittar man märkeskläder/skor?
Hur är priserna i NY (kläder, skor, inredningsgrejer)?
Jag måste tex köpa ett par nya Converse. Tänkte göra det här i Sverige så jag hinner gå in dem (behöver ett par sköna skor att knalla runt i i NY) men de kanske är mycket billigare där?