New York tips
Jag var i NY for ett nagra veckor sedan! Jag bor inte i Sverige, sa om priserna var bra i jamforelse kan jag inte svara pa, men tipsar om att ga till Century 21 som ligger tvars over gatan fran Ground Zero. Det ar som en loppmarknad fast med nya grejer. Mest klader- mycket markesgrejor- men aven heminredning mm.mm. Vi akte inte dit, men det finns bussresor till en Outlet Mall, Woodbury Commons (?) som jag har hort bra saker om.
F.A.O Schwartz som ligger i sydostra hornet av Central Park ar en fin leksaksaffar dar de hade mycket kul som jag aldrig hade sett.
Kolla in de aktiviteter som ni vill gora pa natet, vi upptackte att man kunde boka plats pa en del turistmal sa att man slapp sta i ko. Ellis Island/Statue of Liberty hade vi forbokat och det tog oss kanske en kvart att ta oss in medan jag horde en av vakterna saga att det skulle ta mellan 2- 2 1/2 h att sta i ko. Pa hemsidan stog det att det var fullbokat nar man tittade, men det ar for att aka upp i frihetsgudinnan, om du kollar lite langre ner sa kan man forboka till en sarskild battid.
Vi akte upp i Empire State Building, vilket var ett sloseri med pengar enligt min asikt. Och sa akte vi pa en city-tour, borja med det, det var vart pengarna for att bara lara kanna staden och fa lite koll pa var allt lag. Plus att de tipsade om bra restauranger- de fick sakert betalt av restaurangerna, men vi var nojda i alla fall. Vi at smaskiga hamburgare pa Cowgirls, det ligger i Soho eller the Village, kommer inte ihag...
Pa MoMas lilla museumbutik hittade vi mycket kul smagrejor. Jag hatar att ga och handla julklappar i december, sa jag plockar upp grejor allt eftersom under aret. Jag hittade mycket kul dar at de som har allt. Kommer jag pa nagot mer sa aterkommer jag!