Daggdroppen skrev 2009-04-16 19:41:47 följande:
Sandstensplattor? Har du bild?Bläh! Här har det snöat sedan typ 2 tiden... Men det lämnar ju egentligen inget på marken, så kanske det inte ärså farligt. Men åååhh vad segt det är att vänta tills tjälen går!
Jag har nog döpt om dem

Sjöstensplattor heter de ju. Det är ju sådana där vanliga plattor från 60-70-talet - 50x50 cm betongplattor med ingjuten småsten på ovansidan. Inget fina alls ju, så de är inte värda att ta kort på

Vi har grävt upp dem från vår framsida och ekonomisk som jag är

så var jag ju tvungen att ta vara på dem och använde dem någonstans i trädgården. I trädgårdslandet tyckte jag inte det gjorde så mycket hur de såg ut och de fyller ju sin funktion. Jag har ytterligare en hög med sådana och de skall få hamna som golv under min "planterings- och arbetsplats" mellan redskapsboden och köksträdgården. Där har vi en yta med gräs (ca 12 kvm) som är svårklippt och det kan nog "städa upp" utseendet lite med plattor. Både redskapsboden, växthuset och köksträdgården ligger ju i ett hörn av trädgården och är kanske inte det stället man visar upp det första man gör, så där råder funktion mer än utseende (även om man vill ha lite av båda

)