Inlägg från: 13 år emellan |Visa alla inlägg
  • 13 år emellan

Längtan efter körsbärsblom

Hej!

Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.

• Svar på tråden Längtan efter körsbärsblom
  • 13 år emellan

Hej hej! Jag får inte riktigt till det...hade varit finare med en sommarbild på stratsidan...

• 13 år emellan
    JagOchHan skrev 2009-04-14 06:02:13 följande:
    13 år - tack för att du fixade med en trädgårdstråd Det var jätte bra. Här har helgen delvis gått åt att fixa iordning bland blommor osv, sett hur mycket mina klematis har vuxit till sig och alla knoppar som är på väg. Det enda tråkiga med helgen var att min vita stockros tyvärr inte klarat sig. Den som var så vacker. Dock hade jag tur att grannen sorterade bland sina stockrosor och kom men närmare 30 skott - tyvärr inte vita- men stockrosor endå Så nu har dom fått ett nytt hem.
    Åh, vilken supergranne! Min granne odlar kirskål!!!
  • 13 år emellan

Tjockkulan:

Jag är helt säker på att det är riddarsporre!

Singel eller kross är jättebra runt landen om man bor så att rådjur, harar eller MÖRDARSNIGLAR kan invadera landet. Det krasande ljudet skrämmer bört de stora djuren och sniglarna har svårare (obs; bara svårare) att ta sig fram...

Vad kul att det blev en sån aktivitet i tråden på en gång!

• 13 år emellan
    italienskamamma skrev 2009-04-14 22:33:20 följande:
    Här har körsbären precis blommat färdigt.....men jag bor också i Italien
    Sjukt avis! Var i Italien bor du?
  • 13 år emellan
    JagOchHan skrev 2009-04-16 08:22:49 följande:
    jag har bild på min dontletthebedbugsbite.blogspot.com/2008_04_01... Tycker personligen att den är toppen bra. Trodde att den skulle var sönder och samman nu till denna sommaren men den har hållt riktigt bra. Speciellt för det priset
    Jag hittar den inte...e jag blind? Eller kanske för trött...borde sovit för flera timmar sen...
  • 13 år emellan

Tjock kulan skrev 2009-04-24 18:42:14 följande:

Framsidan skulle vara öppen eller lägre häck/mur man skulle tänka att huset var en fåtölj och framsidan var en fotpall som man skulle lägga upp fötterna på (dvs lägre avskärmning)
    Hahaha....det lät ju skönt! Så har vi det också...men jag måste pilla lite till med rabatterna innan jag känner mig nöjd!
  • 13 år emellan

Jag brukar klippa ner mein jättespirea på hösten och låter de långa "pinnarna" torka. Den använder jag sedan till att bygga koner eller som i år, ett rutmönstrat pionstöd.

Jag tyckte faktiskt att trädgårdsfredag var ett riktigt trevligt program. Gillade både den skumme trädgårdsmästaren och Pernilla.

Igår var jag ute hela dagen. Jag planterade en Jasminhäck som ska dölja trekammarbrunnen, en hallonhäck (minimal) grävde ut matlandet med ett par tre kvadrat, planterade om lite i rabatterna, planterade Dahlior...och nu har jag sjukt brända axlar för jag glömde helt bort att smörja in mig...dumt!

• 13 år emellan

Haha, ja antroposof-aktig var han verkligen, vilken bra beskrivning ! Men, vad e det du inte gillar med Pernilla då? Lite "opsiboopsi" och "oj,oj,oj då" eller ?
    De pinnarna jag använt är inte böjliga. Jag har lagt dem i ett rutnät mycket nära växten och sedan tvinnat ihop pinnarna med hampatråd. Stödet är väldigt lätt och följer med pionen upp så att det ger stöd på rätt ställe (om du fattar vad ja menar). Det är första gången jag gör så här och jag minns verkligen inte i vilken tidning jag läste om det, så utvärdering kommer senare...

• 13 år emellan

Vi fick ner våra potatisar i jorden idag. En hel månad för sent känns det som, men vad fn...Jag kör med asterix, tycker att de är så goda. Tänkte köpa en påse mandelpotatis också...
    Rädisorna tar sig fint iaf, har kommit upp ett par cm ovan jord nu. Härligt!
    Och Jasminhäcken jag planterade i helgen verkar klara sig utmärkt. Skönt!

Svar på tråden Längtan efter körsbärsblom