Längtan efter körsbärsblom
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Hej hej! Jag får inte riktigt till det...hade varit finare med en sommarbild på stratsidan...
Tjockkulan:
Jag är helt säker på att det är riddarsporre!
Singel eller kross är jättebra runt landen om man bor så att rådjur, harar eller MÖRDARSNIGLAR kan invadera landet. Det krasande ljudet skrämmer bört de stora djuren och sniglarna har svårare (obs; bara svårare) att ta sig fram...
Vad kul att det blev en sån aktivitet i tråden på en gång!
Tjock kulan skrev 2009-04-24 18:42:14 följande:
Jag brukar klippa ner mein jättespirea på hösten och låter de långa "pinnarna" torka. Den använder jag sedan till att bygga koner eller som i år, ett rutmönstrat pionstöd.
Jag tyckte faktiskt att trädgårdsfredag var ett riktigt trevligt program. Gillade både den skumme trädgårdsmästaren och Pernilla.
Igår var jag ute hela dagen. Jag planterade en Jasminhäck som ska dölja trekammarbrunnen, en hallonhäck (minimal) grävde ut matlandet med ett par tre kvadrat, planterade om lite i rabatterna, planterade Dahlior...och nu har jag sjukt brända axlar för jag glömde helt bort att smörja in mig...dumt!
Haha, ja antroposof-aktig var han verkligen, vilken bra beskrivning
! Men, vad e det du inte gillar med Pernilla då? Lite "opsiboopsi" och "oj,oj,oj då" eller
?
De pinnarna jag använt är inte böjliga. Jag har lagt dem i ett rutnät mycket nära växten och sedan tvinnat ihop pinnarna med hampatråd. Stödet är väldigt lätt och följer med pionen upp så att det ger stöd på rätt ställe (om du fattar vad ja menar). Det är första gången jag gör så här och jag minns verkligen inte i vilken tidning jag läste om det, så utvärdering kommer senare...
Vi fick ner våra potatisar i jorden idag. En hel månad för sent känns det som, men vad fn...Jag kör med asterix, tycker att de är så goda. Tänkte köpa en påse mandelpotatis också...
Rädisorna tar sig fint iaf, har kommit upp ett par cm ovan jord nu. Härligt!
Och Jasminhäcken jag planterade i helgen verkar klara sig utmärkt. Skönt!