Inlägg från: mammaninna |Visa alla inlägg
  • mammaninna

Längtan efter körsbärsblom

TACK memoria!! nu är jag oxå här!!

nån som beställt från odla.nu?? är på väg att göra det.. vita löjtnandshjärtan, lite pelargonsticklingar och vit lavendel frön.. är dom bra eller finns det bättre?? det var iaf billigt!!

• mammaninna

memoria: vi får se till å träffas nån dag snart (innan du "levererar") så kan du ge mig lite växt-tips?? och en sväng till ladan kanske vi kan hinna med oxå...?

• mammaninna

*surar* det jag skulle beställa från odla.nu är slut=borttaget och det fanns i fredags!!

tjockkulan: den sidan du länkar till är svår att förstå.. säljer de enbart fröer eller plantor oxå..?
    häftigt med den trädgårdsinspirationen du verkar fått..!!!

• mammaninna

*fortsätter att tjura* men får helt enkelt betala tredubbelt på blomsterlandet eller plantagen.. jag bara MÅSTE ha vita löjtnantshjärtan i en perennrabbatt vid ett berg i trädgården.. förstår ni hur ljuvligt mot det grå berget..?? funderar på att blanda det med lavendel...
    jag har idag rensat bort allt ogräs där och ska om det blir bra väder jordförbättra imon! berget håller jag på att "skala av" mossa, jord och småträd och det är snart klart!!

• mammaninna

tjockkulan: tack! och jag tror faktiskt det blir det!

vi har ju pratat länge om trall runt poolen på garagetaket och om vi lägger minimum vad som fortfarande blir snyggt uppskattade M att det skulle gå på 9000:- så det är ju bara att glömma och då är det sån där trall med gummimatta under som man "klickar" ihop för den måste vara lätt att ta bort för när inte poolen står där vill dom lira bandy galningarna.. har tittat på alternativ typ plattor i plast och sjögräsmattor mm nån som har nåt bra förslag till mig..?

• mammaninna

ankmor: jag har nog missat att du bor i "mina" trakter..

memoria: hur ser dina pionstöd ut? har du gjort dom själv??
    någon som har förslag annars på fina, enkla pionstöd att tex. snickra ihop??
    annars hittade jag fina på en trädgårdshandel här i närheten som jag får åka å köpa för 75:- st, annars kommer jag inom en snar framtid ha en liggande pionbuske som förra året..

• mammaninna

memoria: jag tycker att stöden är fina men kanske att de "tar över" en aning..? var det elakt? jag tycker iaf du är jätteduktig!

• mammaninna
    mammaninna skrev 2009-05-18 22:35:04 följande:
    memoria: jag tycker att stöden är fina men kanske att de "tar över" en aning..? var det elakt? jag tycker iaf du är jätteduktig!
    kan ju bli helt annorlunda då de kommer upp mer och börjar blomma iofs!!
  • mammaninna
    Memoria skrev 2009-05-18 22:39:57 följande:
    mammaninna: Inte alls elakt! Jag tål kommentarer. Är som sagt va inte helt nöjd själv.  Dels att toppen inte går ihop, men också att de känns lite tajta. Vi kör på dem nu, för jag vill inte att D skall tycka jag är otacksam. Han vet att jag inte är helt nöjd, men jag ville ju främst ha dem för att de skulle vara praktiska och inte göra så att alla fina pionbollar släpar i marken så fort det har regnat. Tror däremot att jag nästa år hellre fortsätter använda de gröna metalstöden och kompletterar med snöre eller liknande. Då ser man mer pionen och plantan blir vackrare som en buske.
    tipselitipsar annars om de dom säljer där borta på trädgårdshandeln i älvängen/skepplanda! jätte mkt finare än de gröna traditionella men har svårt att beskriva hur de ser ut..
  • mammaninna

memoria: "stålpinnar" 3 st en mindre ring nere runt stjälkarna och en större ring uppe runt blommorna.. fattar du hur jag menar..

min E har vart jättegullig hela dagen, ända tills han tog en av de stora stenarna som jag lagt som kant vid rabatten och kastade sönder en av de nya löjtnantshjärtanen jag har bölat ska jag erkänna -det är den veckan nu då det händer rätt så lätt och jag fattar inte varför han ska förstöra sånt som han vet att jag är glad över?? han har fått uppmärksamhet hela dagen, vi har pusslat och myst..
    nån som vet om jag kan få rötter på den stjälken som gick av långt ner där den är så grov..??

Svar på tråden Längtan efter körsbärsblom