Tjock kulan skrev 2009-06-05 18:53:34 följande:
Hejsan tjejerTillbaka från en heldag på trädgårdsrundan, var bland annat i trädgården i Höganäs som tillhört Ulla Molin. Hade jätte förväntningar efter att ha sett allla vackra bilder från trädgården, men jag måste säga att jag blev så besviken. Enl mig så tycker jag att mycket såg förfallet/ovårdat ut och det känns väldgt ledsamt när man vet hur trädgården set ut tidigare då Ulla bodde där . Ja ja det blev i alla fall några oväntade pärlor som jag inte planerat in, bla hos ett par med 100 olika sorters hostor och där jag blev förälskad i en vid namn "June" så en sådan måste jag ha tag på . Hoppas på att det blir en tur till på trädgårdsrundan på söndag fast då upp mot Båstadtrakten, men allt hänger på om maken är färdig målad i sovrummet eller ej *håller tummarna på att det är så *
Åh, det låter som en trevlig dag trots besvikelse. Det är så fantastiskt trevligt att besöka andras trädgårdar och det behöver ju faktiskt inte vara "proffsträdgårdar" man besöker för att hitta inspiration. Själv ser jag fram emot "Lands öppen trädgård" och då skall jag ge mig iväg lite längre för den likala trädgården har jag redan besökt.
Berätta gärna mera - vi kan inte få nog av "trädgårds-porr"!