MrTubo skrev 2009-04-15 22:52:31 följande:
Så nu äntligen kan jag skriva. Tänk att behöva regga sig OCH vänta för att behöva yttra sig i en endaste tråd...Det är rent OSMAKLIGT att läsa vad alla bitter****** häver ur sig i denna tråden. För det första; Ni som är rökare kan hålla käft direkt, ni orsakar fler dödsfall än vad trafiken gör och då räknar jag bara dem som passivrökning dödar. Dem NI dödar på grund av en sådan idiotisk sak som att tända eld på torkad bark, dra i sig röken och blåsa ut igen. Ni om några är RIKTIGA IDIOTER! Så då har vi väl gallrat ut en hel del av er skenheliga som sitter här och gnyr. För det andra; Jag är nästan dagligen uppe i hastigheter mellan 150 och 200kmh på svenska vägar. Inte bara för att det KAN vara pga jobbet utan även privat, kör många tusen mil om året, vart på vägarna i femton år och har ALDRIG orsakat en olycka! Räkna själva. Har vart inblandad i en, vid det tillfället körde jag tyvärr lagligt, hade jag kört för fort hade jag hunnit förbi korsningen där det virriga fruntimmret körde rakt ut trots väjningsplikt. Jag borde köra fortare oftare alltså. :) Vid minst fyra tillfällen var sommar kör jag dessutom på några av sveriges största motorbanor (Knutstorp, Mantorp, Kinnekulle etc) Med detta menar jag INTE att jag på något sätt är ofelbar eller perfekt på något vis! Alla kan göra misstag och saker KAN gå fel, är mycket väl medveten om detta men vi har alla olika förutsättningar i trafiken. Det är inga som helst problem med att köra för fort, det finns bara vissa kriterier som måste uppfyllas.*ALDRIG chansa! Minsta osäkerhet, släpp av. *Var förutseende, tag aldrig för givet vad en annan trafikant avser att göra. Helst skall det inga andra finnas i närheten alls!*30 & 50vägar är HELIGA = kör lagligt, 70 är gränsfall.*Bli aldrig irriterad / upprörd i trafiken! Inte bra oavsett hastighet. För det tredje; Vem av er har inte gått mot röd gubbe, cyklat åt fel håll på en enkelriktad gata eller inte stannat riktigt vid en stopplikt? Ni som sitter här och "tänk om..." "tänk om..." Var lite realistiska. Bara för att ni känner er osäkra bakom ratten i eran eran Ford Fiesta från -88 med dåliga bromsar måste ni ju inte spy galla över någon som kört för fort. Tänk på att staten tjänar pengar på var bot med. :) Så det var väl ett nätt litet inlägg i debatten? Sköt om er och krama varandra i trafiken!
haha du uppmanar folk att köra för fort? (det är ju inte LITE för fort heller som ts körde)
skulle gärna se statistiken på det med passiv rökning och dödsfall i trafiken!